wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WZORCE PROJEKTOWE W .NET PROJEKTOWANIE ZORIENTOWANE OBIEKTOWO Z WYKORZYSTANIEM C# I F#


DMITRI N.

wydawnictwo: HELION, 2020, wydanie I

cena netto: 58.00 Twoja cena  55,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wzorce projektowe w .NET

Projektowanie zorientowane obiektowo z wykorzystaniem C# i F#

Wzorce projektowe są bardzo przydatnym narzędziem w przyborniku programisty. Pozwalają na szybkie opracowanie złożonych zagadnień, ale można je również potraktować jako wstęp do ciekawego i inspirującego dochodzenia, jak rozwiązać konkretny problem na wiele różnych sposobów, na różnych poziomach zaawansowania technicznego i z zastosowaniem różnego rodzaju kompromisów. Takie próby jednak często prowadzą do nadinżynierii lub powstawania zbyt skomplikowanych struktur i mechanizmów. Chociaż bywa to zabawne i pomaga w doskonaleniu umiejętności programistycznych, nie jest pożądanym sposobem tworzenia systemów produkcyjnych.

To książka przeznaczona dla programistów C#, którzy chcą poszerzyć wiedzę na temat sztuki programowania dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technik projektowych do rozwiązywania konkretnych problemów programistycznych w optymalny sposób.

Dogłębnie przedstawiono tu implementację klasycznych wzorców wraz ze wskazówkami dotyczącymi ich możliwości. Omówiono znaczenie poszczególnych cech języków C# i F# dla implementacji wzorców. Pokazano cały szereg przykładów i scenariuszy, możliwych implementacji wzorców, ich alternatyw i wzajemnych relacji. Co więcej, zaprezentowano sposób wykorzystania dedykowanego narzędzia ReSharper do łatwej implementacji wzorców projektowych.

W tej książce między innymi:

  • zasady projektowania SOLID
  • cechy C# i F# związane z paradygmatem funkcyjnym
  • kreacyjne wzorce projektowe
  • praca w środowisku Visual Studio

O autorze
Wprowadzenie
Dla kogo jest ta książka?
O przykładach kodu

Część I. Wprowadzenie

Rozdział 1. Zasady projektowania SOLID
Zasada pojedynczej odpowiedzialności
Zasada otwarty-zamknięty
Zasada podstawiania Liskov
Zasada segregacji interfejsów
Zasada odwracania zależności

Rozdział 2. Perspektywa funkcyjna
Podstawy funkcji
Literały funkcyjne w języku C#
Funkcje przechowywania w C#
Literały funkcyjne w języku F#
Kompozycja
Cechy języka związane z paradygmatem funkcyjnym

Część II. Wzorce kreacyjne

Rozdział 3. Budowniczy
Scenariusz
Prosty budowniczy
Płynny budowniczy
Komunikowanie zamiaru
Złożony budowniczy
Parametry budowniczego
Dziedziczenie płynnego interfejsu
Konstrukcja DSL w F#
Podsumowanie

Rozdział 4. Fabryki
Scenariusz
Metoda fabrykująca
Fabryka
Fabryka wewnętrzna
Separacja logiczna
Fabryka abstrakcyjna
Fabryka funkcyjna
Podsumowanie

Rozdział 5. Prototyp
Kopiowanie głębokie i płytkie
ICloneable to zły pomysł
Głębokie kopiowanie z wykorzystaniem specjalnego interfejsu
Głębokie kopiowanie obiektów
Duplikacja za pomocą konstruktora kopiującego
Serializacja
Fabryka prototypów
Podsumowanie

Rozdział 6. Singleton
Singleton według konwencji
Klasyczna implementacja
Leniwe ładowanie
Kłopoty z singletonami
Singletony a IoC
Monostat
Podsumowanie

Część III. Wzorce strukturalne

Rozdział 7. Adapter
Scenariusz
Adapter
Tymczasowe stany adaptera
Problem z generowaniem skrótów
Adapter właściwości (surogat)
Adaptery w .NET Framework
Podsumowanie

Rozdział 8. Most
Konwencjonalny most
Most do dynamicznego prototypowania
Podsumowanie

Rozdział 9. Kompozyt
Grupowanie obiektów graficznych
Sieci neuronowe
Opakowanie kompozytu
Podsumowanie

Rozdział 10. Dekorator
Niestandardowy StringBuilder
Adapter-dekorator
Wielokrotne dziedziczenie
Dynamiczna kompozycja dekoratora
Dekorator statyczny
Dekorator funkcyjny
Podsumowanie

Rozdział 11. Fasada
Budowa terminalu handlowego
Zaawansowany terminal
Gdzie jest fasada?
Podsumowanie

Rozdział 12. Pyłek
Nazwy użytkowników
Formatowanie tekstu
Podsumowanie

Rozdział 13. Pełnomocnik
Pełnomocnik zabezpieczający
Pełnomocnik właściwości
Pełnomocnik wirtualny
Pełnomocnik komunikacji
Podsumowanie

Część IV. Wzorce zachowań

Rozdział 14. Łańcuch odpowiedzialności
Scenariusz
Łańcuch metod
Łańcuch brokerów
Podsumowanie

Rozdział 15. Polecenie
Scenariusz
Implementacja wzorca Polecenie
Operacje cofania
Polecenia złożone
Polecenie funkcyjne
Zapytania i rozdzielanie zapytań od poleceń
Podsumowanie

Rozdział 16. Interpreter
Ewaluator wyrażeń numerycznych
Leksykalizacja
Parsowanie
Wykorzystanie leksera i parsera
Interpreter w paradygmacie funkcyjnym
Podsumowanie

Rozdział 17. Iterator
Właściwości wspierane przez tablice
Stwórzmy iterator
Ulepszony iterator
Podsumowanie

Rozdział 18. Mediator
Chat room
Mediator ze zdarzeniami
Podsumowanie

Rozdział 19. Memento
Rachunek bankowy
Cofnij i ponów
Podsumowanie

Rozdział 20. Pusty obiekt
Scenariusz
Podejście natrętne
Pusty obiekt
Ulepszenia projektu
Wirtualny pośrednik pustego obiektu
Dynamiczny pusty obiekt
Podsumowanie

Rozdział 21. Obserwator
Słabe zdarzenie
Obserwatory właściwości
Problemy z zależnościami
Strumienie zdarzeń
Kolekcje obserwowalne
Subskrypcje deklaratywne
Podsumowanie

Rozdział 22. Stan
Przejścia między stanami zależne od stanu
Maszyna stanów samoróbka
Maszyny stanów z wykorzystaniem biblioteki Stateless
Typy, akcje i ignorowanie przejść
Ponowne wejście w ten sam stan
Stany hierarchiczne
Dodatkowe własności
Podsumowanie

Rozdział 23. Strategia
Strategia dynamiczna
Strategia statyczna
Strategia funkcyjna
Podsumowanie

Rozdział 24. Metoda szablonowa
Symulacja gry
Funkcyjna odmiana Metody szablonowej
Podsumowanie

Rozdział 25. Wizytator
Nachalny wizytator
Wyświetlacz reflektywny
Funkcyjny wizytator reflektywny
Usprawnienia
Co to jest dysponowanie?
Wizytator dynamiczny
Klasyczny wizytator
Implementacja dodatkowego wizytatora
Wizytator acykliczny
Wizytator funkcyjny
Podsumowanie

240 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2020