wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DZIECKO Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ RUCHOWĄ JAK WSPOMAGAĆ ROZWÓJ PSYCHORUCHOWY


BORKOWSKA M. RED.

wydawnictwo: PZWL, 2019, wydanie I

cena netto: 82.55 Twoja cena  78,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dziecko z niepełnosprawnością ruchową

Jak wspomagać rozwój psychoruchowy


W ostatnich latach dokonała się znacząca zmiana w podejściu do osób niepełnosprawnych doprowadzając do weryfikacji dotychczasowych sposobów usprawniania. Obecnie nikt już nie podważa konieczności wieloprofilowego usprawniania dzieci bez odrywania ich od domu rodzinnego i środowiska, w którym się wychowują.

W tym poradniku rodzice i opiekunowie dzieci niepełnosprawnych znajdą podstawową wiedzę na temat uwarunkowań, prawidłowego przebiegu i najczęstszych zaburzeń rozwoju oraz najczęściej stosowanych metod usprawniania ruchowego, a także postępowania leczniczo-usprawniającego w codziennych czynnościach.

Wstęp

1.   Znaczenie prawidłowego rozwoju dziecka we wczesnym okresie dla dalszego życia
             
2.   Niepełnosprawność
2.1.    Wprowadzenie
2.2.    Definicja niepełnosprawności

3.   Działania usprawniające 
3.1.    Podstawowe zasady prowadzenia zajęć/ćwiczeń z małymi dziećmi     
3.2.    Ruch. Funkcja ruchowa
3.3.    Napięcie mięśni
3.4.    Leczenie ruchem. Kinezyterapia
3.5.    Fizykoterapia
3.6.    Masaż
3.7.    Stymulacja dotykowa. Masaż Shantali
3.8.    Inne rodzaje zabiegów stosowanych u dzieci
3.9.    Terapia zajęciowa

4.   Najwcześniej działające czynniki wywołujące schorzenia i zaburzające psychoruchowy rozwój dzieci
4.1.    Błędy w przekazywaniu informacji genetycznej
4.2.    Zaburzenia metaboliczne
4.3.    Leki szkodliwie działające na płód
4.4.    Alkohol, nikotyna, narkotyki i inne używki
4.5.    Czynniki infekcyjne
4.6.    Stany niedoborowe ciężarnych
4.7.    Zanieczyszczenie środowiska
4.8.    Inne czynniki
4.9.    Podsumowanie

5.   Rozwój ruchowy
5.1.    Ogólne uwagi dotyczące rozwoju ruchowego
5.2.    Prawidłowy rozwój ruchowy w 1. roku życia
5.3.    Rozwój nieprawidłowy

6.   Najczęstsze schorzenia wywołujące niesprawność ruchową dzieci               
6.1.    Mózgowe porażenie dziecięce
6.2.    Rozszczep kręgosłupa i przepuklina oponowo-rdzeniowa

7.   Najczęściej stosowane metody usprawniania ruchowego dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego
7.1.    Metoda NDT-Bobath
7.2.    Metoda Peto - nauczanie kierowane
7.3.    Metoda Vaclava Vojty
7.4.    Metoda Glenna Domana
7.5.    Integracja czynności narządów zmysłów w rozwoju dziecka
7.6.    Terapia psychomotoryczna
7.7.    Ocena stosowanych w rehabilitacji metod usprawniania

8.   Samoobsługa w czynnościach dnia codziennego
8.1.    Trudności w karmieniu
8.2.    Nauka ubierania i rozbierania
8.3.    Trening czynności fizjologicznych

9.   Usprawnianie czynności rąk
9.1.    Ćwiczenia u dzieci źle kontrolujących ustawienie głowy
9.2.    Ćwiczenia w pozycji na plecach
9.3.    Ćwiczenia w pozycji na brzuchu
9.4.    Ćwiczenie płynności ruchów
9.5.    Ćwiczenia uczące używania obu rąk jednocześnie
9.6.    Ćwiczenie koordynacji pracy obu rąk przy użyciu różnych pomocy
9.7.    Ćwiczenia rąk w trakcie śpiewania piosenek
9.8.    Ćwiczenia usprawniające proces zwalniania chwytu
9.9.    Ćwiczenia poprawiające chwyt
9.10.  Ćwiczenia usprawniające odwodzenie kciuka
9.11.  Ćwiczenia kształtujące chwyt opuszkowy
9.12.  Ćwiczenia kształtujące chwyt pęsetkowy
9.13.  Ćwiczenia rozluźniające mięśnie rąk
9.14.  Zabawy „palcówki"

10. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne

11. Ćwiczenia równoważne
11.1.  Ćwiczenia równoważne w pozycji na plecach
11.2.  Ćwiczenia równoważne w pozycji na brzuchu
11.3.  Ćwiczenia równoważne w pozycji siedzącej
11.4.  Ćwiczenia równoważne w klęku podpartym
11.5.  Ćwiczenia równoważne w klęku prostym
11.6.  Ćwiczenia równoważne w klęku jednonóż
11.7.  Ćwiczenia równoważne w przysiadzie
11.8.  Ćwiczenia równoważne w pozycji stojącej

12. Ćwiczenia w wodzie
12.1.  Wprowadzenie
12.2.  Wejście do wody i zanurzenie dziecka
12.3.  Wyjście z wody i wyciągnięcie dziecka
12.4.  Zasady wspomagania dziecka w wodzie
12.5.  Znaczenie ćwiczeń w wodzie

13. Muzyka w codziennym życiu i terapii
13.1.  Muzyka i ruch
13.2.  Rytm
13.3.  Melodia
13.4.  Tembr
13.5.  Muzyka w rozwoju człowieka
13.6.  Muzyka w relaksacji

14. Hipoterapia
14.1.  Rys historyczny
14.2.  Wpływ jazdy konnej na pacjenta
14.3.  Wskazania do hipoterapii
14.4.  Przeciwwskazania do hipoterapii
14.5.  Założenia hipoterapii
14.6.  Wyposażenie konia i środki pomocnicze
14.7.  Metodyka prowadzenia zajęć z dziećmi

15. Inne działania wspomagające proces usprawniania
15.1.  Dogoterapia
15.2.  Delfinoterapia
15.3.  Kombinezony/skafandry

16. Bezpieczeństwo w domu
16.1.   Zasady ogólne
16.2.   Schody. Klatki schodowe. Przedpokoje. Hole
16.3.   Kuchnia
16.4.   Łazienka
16.5.   Pokój mieszkalny. Jadalnia
16.6.   Sypialnia
16.7.   Pokój dziecinny
16.8.   Strych i piwnica
16.9.   Podwórko. Ganek. Weranda. Garaż
16.10. Piecyki. Grzejniki. Kaloryfery
16.11. Elektryczność i przedmioty zasilane energią elektryczną
16.12. Nagłe wypadki i wyjątkowe sytuacje
16.13. Plan ewakuacji/nagłej ucieczki

17. Piśmiennictwo

Skorowidz

296 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2020