wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ETNOGRAFIA ORGANIZACJI BADANIA POLSKICH FIRM I INSTYTUCJI


KOSTERA M. RED.

wydawnictwo: GWP, 2011, wydanie II

cena netto: 54.90 Twoja cena  52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

„Etnografia organizacji” przedstawia wielobarwny obraz polskich firm, instytucji i organizacji, stworzony na podstawie wnikliwych badań etnograficznych.

Książka jest świadectwem przemian zachodzących w polskiej rzeczywistości biznesowej, i nie tylko. Zawiera omówienie badań empirycznych z bardzo rozległego i niejednorodnego terenu. Poszczególne części dotyczą organizacji wielokulturowych, kierowania zespołem, niematerialnych elementów kultury organizacji, a także ról przyjmowanych przez organizacje i ich uczestników.

Książkę w sposób szczególny polecamy, studentom nauk społecznych i ekonomicznych oraz przedstawicielom świata biznesu – kadrze zarządzającej, menadżerom i dyrektorom pragnącym udoskonalenia firm, którymi przewodzą, a także wszystkim osobom zainteresowanym badaniami etnograficznymi.


Wstęp. Badania etnograficzne organizacji (Monika Kostera)
Etnografia jako tradycja metodologiczna
Elementy procesu badawczego
Interpretacja
Pisanie etnografii
Kilka stów o książce

Część I. Sztuka komunikowania się

1.Warszawskie plemię: Team-building i szkolenia (Agnieszka Postuła)
Wstęp
Metody
Komando
Aktorzy, czyli o trenerach firmy Komando
O tym, czym tak naprawdę jest trening
Wnioski

2.Wiedza explicite a wiedza w działaniu w pracy konsultanta (Tomasz Luclwicki)
Wstęp
Metody
Uczenie się
Refleksje na zakończenie

3.Kapłan, wizja i zakon - czyli zarządzanie a świątynia sztuki (Piotr Grabowski)
Wstęp
O metodzie
Studium w terenie
Jak zarządzać Galerią?
Wnioski

4.Rekrutacja jako proces komunikacji - realia (Anna M. Rogowska)
Wstęp
Metoda
Rozmowy tradycyjne
Rekrutacja masowa
"Rekrutacja XXI wieku"
Refleksje wyniesione z rozmów
Wnioski

5.Gdy marzenia stają się rzeczywistością. Etnografia wykopalisk archeologicznych (Weronika Szczęśniak)
Wstęp
Teren
Rytuały
Role kierownicze
Podsumowanie: wykopaliska jako organizacja
6.Wielopoziomowe widowiska - etnografia marketingu sieciowego (Paweł Krzyworzeka)
Przeprowadzone badania i uwagi o metodzie
Sprawcza moc słów, czyli dlaczego unika się słowa "sprzedaż"
Słowa to nie wszystko, czyli kilka zdań o performansie
Pięć gatunków performansów w MLM
Rutyna w performansie
Innowacja w performansie
Podsumowanie

Część II. Role, ideały, zasady

7.Filadelfia - organizowanie jako walka na murach oblężonej twierdzy (Przemysław Piątkowski)
Wstęp
Boże Miasto
Wnioski

8.Społeczne konstruowanie miejsca pracy (Jerzy Kociatkiewicz)
Wstęp
Bezużyteczność cyberprzestrzeni
Nieistotność przestrzeni fizycznej
Niewidzialność komputerów
Działanie bezkolizyjne
Stabilność i dramatyzm
Dom jako czasoprzestrzeń
Tłoczenie się
Różne potrzeby
Praca zbiorowa
Przemieszczanie przestrzeni
Przestrzenie dźwięku i ciszy
Zakochany programista
Wniosek

9.Harcerski autorytet - istota oraz kształtowanie (Izabela Dembicka-Starska)
Wstęp
Co to jest autorytet?
Ideały i ludzie
Harcerstwo: serce i przepisy
Wnioski: autorytet jako idea i praktyka

10.Policyjny genotyp - identyfikacja stróża prawa z organizacją (Kinga Milewska)
Wstęp
Styl pracy - za biurkiem i w terenie
Policjant w akcji, czyli kontakt z obywatelem
Młody policjant w organizacji
Akcyjność, statystyka i "kwitologia"
Droga zawodowa policjanta
Policyjny genotyp
Wnioski z badań - policjant i policja

11.Zmiana i rozwój opganizacji, czyli w co grają ludzie? (Beata Glinka)
Wstęp
Rozwój i zmiany oczami pracowników
Stabilność i zmiana. Debaty nad kształtem rozwoju
Podsumowanie

Część III. W poszukiwaniu tożsamości

12.Klan spółdzielców - opowieść o pewnym warszawskim sklepie (Magdalena Wojtkiewicz)
Wstęp
Badania
Tęczowe dzieje sklepu
Spółdzielnia jak rodzina
Wnioski

13.Poszukiwanie wizerunku i tożsamości: Automovilistico Company Poland (Dorota Joanna Bourne)
Wstęp
Metody badawcze
Socjalizacja
Od wizerunku do tożsamości - ewolucja stosunku do pracy
Wnioski

14.Etnografia cyrku - historia o prawie porażkach (Ewa Kruk, Arkadiusz Kłos)
Wstęp
Dlaczego etnografia? Zdobywanie terenu badań
Badania
Komponowanie etnografii
Zebrany materiał. Twój przyjaciel czy wróg?
Najlepszy plan to brak planu
Narodziny koncepcji

15.Dekalog badacza-pielgrzyma, czyli trochę doświadczeń z obserwacji bardzo uczestniczącej (Anna Bołdak)
Wstęp
Jak pogodzić rolę badacza z rolą pielgrzyma?
Przykazanie 1: Nie będziesz dobrym badaczem, jeśli się nie przyłożysz, czyli o nastawieniu antropologicznym
Przykazanie 2: Nigdy nie odkładaj badań na później
Przykazanie 3: Bądź zorganizowany
Przykazanie 4: Kontaktuj się z innymi
Przykazanie 5: Szanuj swojego rozmówcę
Przykazanie 6: Wyciągaj wnioski
Przykazanie 7: Uzbrój się w cierpliwość podczas procesu zdobywania informacji
Przykazanie 8: Bądź etyczny w prowadzeniu badań
Przykazanie 9: Używaj dostępnych narzędzi
Przykazanie 10: Nie zniechęcaj się
Wnioski

16."Drugi Dom?". Etnografia organizacji humanitarnej (Jerzy Grzechnik)
Wstęp
Parę słów na temat terenu
Różne opinie na temat kwestii związanych ze świetlicą
Pamiętnik wizyt - czyli czego doświadczyłem w świetlicy
Zderzenie dwóch skrajnych opinii na temat kryzysu w świetlicy
Wnioski

17.W poszukiwaniu organizacji - Zdrowe Życie (Michał Izak)
Wstęp
Cele badawcze
Czym jest Zdrowe Życie?
Struktura społeczna
Centralizacja
Formalizacja i podział funkcji
Kursy
Działalność charytatywna
Motywacja
Cele, misja
Przywództwo
Uczestnicy
Wnioski: Gdzie jest organizacja?

Zakończenie. Etnografie życia codziennego w organizacjach (Monika Kostera)
Opowieści o organizacjach
Metodologia a badacz organizacji
Kilka uwag dla prowadzących seminaria

Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks osobowy


400 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- PRZEKSZTAŁCENIA POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE TEORII ZMIAN
MAJCHRZAK J. / ORGANIZACYJNYCH

- PRZEFORMUŁOWANIE W BIZNESIE JAK MAPA ZMIENIA KRAJOBRAZ
NORMANN R.

- CYKLE ŻYCIA I BANKRUCTWA PRZEDSIĘBIORSTW
MĄCZYŃSKA E. RED.

- PASJA I MARZENIA LIDERÓW XXI WIEKU
BLIMEL I. BLIMEL M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2019