wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

POJAZDY AUTONOMICZNE I SYSTEMY TRANSPORTU AUTONOMICZNEGO


CHOROMAŃSKI W. GRABAREK I. KOZŁOWSKI M. CZEREPICKI A. MARCZUK K.A.

wydawnictwo: PWN, 2020, wydanie I

cena netto: 79.69 Twoja cena  75,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pojazdy autonomiczne i systemy transportu autonomicznego

Pierwsza na polskim rynku książka o technologii rodem z XXI w. – dotycząca pojazdów autonomicznych i systemów transportu autonomicznego. Autorzy – cenieni znawcy tematu, międzynarodowi konsultanci tej nowej technologii, a zarazem wykładowcy Politechniki Warszawskiej, przedstawiają tę nowoczesną tematykę w sposób arcyciekawy, poparty ilustracjami i przykładami.

W publikacji znajdują się charakterystyki pojazdów autonomicznych o różnym poziomie autonomizacji – L3-L5, prezentacja systemów PRT, APM czy systemów hybrydowych. Przedstawione są również technologie informatyczne (software i hardware) stosowane w tego typu pojazdach i systemach transportu, sztuczna inteligencja i głębokie maszynowe uczenie, wykorzystywane przy tej okazji, układy sensoryczne czy układy HMI (ang. Human Machine Interface). Znajdą się również niezwykle ważne informacje dotyczące problemów bezpieczeństwa systemów autonomicznych.

Książka znajdzie swoich Czytelników wśród słuchaczy studiów I, II i III stopnia oraz studiów podyplomowych na kierunkach związanych z TRANSPORTEM, MECHATRONIKĄ, czy na właśnie powstających na uczelniach technicznych specjalnościach dedykowanych POJAZDOM AUTONOMICZNYM I SYSTEMOM TRANSPORTU AUTONOMICZNEGO.

Zainteresuje również inżynierów projektantów aut i systemów autonomicznych, przyszłych użytkowników tych systemów, samorządy i każdego, kogo ciekawią najnowocześniejsze systemy transportu.

Znaczące w książce są problemy dotyczące wykorzystywanych technologii informatycznych i sensorów, pozwalające na określenie lokalizacji pojazdu względem innych uczestników ruchu i punktów orientacyjnych. Aktualnie występuje  w pojazdach szereg rozwiązań  z tego zakresu. W części dotyczącej technologii informatycznych rozpatrywane są modele bazujące na metodach m.in.  nawigacji, identyfikacji systemów i sztucznej inteligencji. (…)   Istotne dla rozwoju pojazdów autonomicznych są regulacje prawne (międzynarodowe i krajowe) dot. ich testowania i wdrażania do eksploatacji. Ta problematyka została przedstawiona w ciekawy i prosty sposób. Wartościowe są rozwiązania stosowane w różnych krajach.

prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski

Przedmowa
Wstęp
Literatura

1. Wybrane systemy transportu autonomicznego. Systemy PRT. Systemy torowe i ich ewolucja
1.1. Klasyczne systemy PRT
1.2. Problemy symulacji i algorytmy sterowania systemu PRT
1.2.1. Realizacja modelu
1.2.2. Optymalizacja sieci PRT. Efektywność transportowa
1.2.3. Przykładowe wyniki symulacji
1.3. Rozwiązanie układu sterowania
1.4. Ewolucja systemów PRT
1.4.1. Polska propozycja systemu
Literatura

2. Technologie informatyczne - software dla pojazdów autonomicznych
2.1. Problem SLAM
2.1.1. Zadania SLAM
2.1.2. Własności SLAM w nawigacji
2.1.3. Sformułowanie problemu SLAM
2.1.4. Filtracja
2.1.5. Estymacja i metoda maksimum wiarygodności
2.1.6. Lokalizacja
2.1.7. Mapowanie
2.1.8. Równoczesna lokalizacja i mapowanie
2.1.9. Skojarzenie danych i korekta wsteczna
2.2. Metoda punktów orientacyjnych i jej narzędzia
2.2.1. Filtr Kalmana
2.2.2. Nieliniowy model kinematyki pojazdu
2.2.3. Rozszerzony filtr Kalmana dla obiektów nieliniowych
2.2.4. Filtry cząsteczkowe (Partilce Filters - PF SLAM)
2.2.5. KF & EKF SLAM (Ertendet Kalman Filter)
2.2.6. FastSLAM z filtrem cząsteczkowym opartym na twierdzeniu Rao-Blackwella
2.2.7. Podstawowy algorytm SLAM z grupy landmarkmap
2.3. DP-SLAM
2.3.1. Motywacja
2.3.2. Algorytm
2.4. Mapy w technologii Tomtom RoadDNA Roadside
2.4.1. Mapy 3D
2.4.2. TomTom DNA Roadmapping
2.4.3. Mapa RoadDNA Roadside
2.4.4. Zastosowanie
2.5. Zastosowanie głębokich konwolucyjnych sieci neuronowych CNN do wykrywania i klasyfikacji obiektów środowiska drogi
Literatura

3. Sensoryka dla pojazdów autonomicznych
3.1. Kamery wideo
3.2. Radary
3.3. Lidary
3.3.1. Lidary obserwujące
3.3.2. Lidary skanujące
3.4. Czujniki podczerwieni
Literatura

4. Czynnik ludzki w pojazdach i systemach zautomatyzowanych i autonomicznych
4.1. Postrzeganie technologii automatycznych (autonomicznych) pojazdów wśród użytkowników
4.2. Poziomy automatyzacji a rola kierowcy
4.3. Wpływ wybranych czynników psychospołecznych na funkcjonowanie kierowcy w pojazdach zautomatyzowanych
4.3.1. Uwaga, nieuwaga i rozproszenie uwagi
4.3.2. Świadomość sytuacyjna
4.3.3. Obciążenie psychiczne
4.3.4. Zaufanie
4.3.5. Samozadowolenie
4.3.6. Umiejętności
4.4. Badania dotyczące transferu kontroli między kierowcą a pojazdem
4.5. Interfejs kierowcy w zautomatyzowanych i autonomicznych pojazdach
4.6. Skutki wdrażania technologii zautomatyzowanego i autonomicznego transportu w aspekcie czynnika ludzkiego
4.7. Podsumowanie
Literatura

5. Automotive Internetworking jako element pojazdów autonomicznych i połączonych
5.1. Definicja
5.2. Uczestnicy systemu
5.3. Rodzaje architektury Automotive Internetworking
5.3.1. Architektura vehicle to vehicle
5.3.2. Architektura vehicle to infrastructure
5.3.3. Architektura vehicle to network
5.3.4. Architektury vehicle to pedestrian, vehicle to mobile
5.4. Przetwarzanie danych w systemach Automotive Internetworking
5.5. Przegląd bezprzewodowych technologii komunikacji
5.5.1. NFC
5.5.2. Bluetooth
5.5.3. Wi-Fi
5.5.4. Sieci komórkowe GSM generacji 1G-4G
5.5.5. Sieci komórkowe GSM generacji 5G
5.5.6. Technologia ITS-G5
5.5.7. RDS
5.5.8. Porównanie technologii komunikacji urządzeń
5.6. Przegląd technologii pozycjonowania pojazdu
5.7. Aplikacje systemu Automotive Internetworking
5.7.1. Aplikacje wspomagające nawigację pojazdu
5.7.2. Aplikacje wspomagające prowadzenie pojazdu
5.7.3. Aplikacje wspomagające wykonanie manewrów
5.8. Przegląd protokołów komunikacji
Wykaz pojęć i skrótów
Literatura

6. Problemy bezpieczeństwa, testowania i legislacji pojazdów autonomicznych
6.1. Legislacja dotycząca testów pojazdów autonomicznych. Elementy infrastruktury dla pojazdów autonomicznych
6.2. Problemy testowania pojazdów autonomicznych
Literatura

7. Metody wdrożeń oraz zarządzanie flotą pojazdów autonomicznych
7.1. Trendy rozwoju transportu osobowego
7.2. Systemy transportowe w Singapurze
7.2.1. Usprawnienia transportu zbiorowego jako alternatywa dla samochodu prywatnego
7.2.2. Pojazdy autonomiczne jako część planu Singapur bez samochodu
7.2.3. Testy oraz wdrożenia pojazdów autonomicznych w Singapurze
7.3. Aktualne wyzwania związane z pojazdami autonomicznymi
7.4. Mobilność na żądanie z udziałem pojazdów autonomicznych
7.4.1. Wyzwania systemów transportowych
7.4.2. Mobilność na żądanie jako metoda wdrożenia pojazdów autonomicznych i rozwiązania problemów transportowych
7.5. Zarządzanie flotą pojazdów w systemach transportu na żądanie
7.5.1. Modelowanie systemów mobilności na żądanie
7.5.2. Modut kontroli ruchu pojazdów autonomicznych
7.5.3. Lokalizacje punktów obsługi pojazdów i pasażerów
7.5.4. Przydzielanie do zleceń oraz nawigowanie pojazdów
7.5.5. Bilansowanie floty
Literatura

350 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2020