|

STRATEGIE KONKUROWANIA MIĘDZYNARODOWYCH KORPORACJI HOTELOWYCH
SZTORC M. wydawnictwo: PWE, 2020, wydanie Icena netto: 75.49 Twoja cena 71,72 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Strategie konkurowania
międzynarodowych korporacji hotelowych
Oddawana do rąk
Czytelników książka jest pierwszą wydaną w ostatnich latach
pracą naukową analizującą w sposób kompleksowy zagadnienia
konkurencyjności, strategii konkurowania oraz zasobów
umożliwiających umocnienie przewagi konkurencyjnej międzynarodowych
przedsiębiorstw z sektora usług hotelarskich.
Książka dotyczy nowych, niezwykle złożonych zjawisk organizacyjnych i
ekonomicznych oraz wnosi istotne wartości poznawcze do dorobku
naukowego dotyczącego konkurencyjności międzynarodowych przedsiębiorstw
hotelowych. Wyróżnia się analizą badanego problemu z
perspektywy teorii tworzenia zasobowo-kompetencyjnej przewagi
konkurencyjnej z wykorzystaniem elementów teorii
kosztów transakcyjnych oraz teorii umiędzynarodowienia
przedsiębiorstw.
Zaprezentowano w niej konkurencyjność organizacji z perspektywy
identyfikacji źródeł i czynników pozycjonowania
strategicznego oraz wskazania na wyróżniające zasoby
przedsiębiorstw świadczących usługi noclegowe, a także określenia
elementów składowych strategii konkurowania korporacji
hotelowych w warunkach internacjonalizacji i globalizacji rynku usług
turystycznych. Ponadto na przykładzie korporacji hotelowej Accorhotels
przedstawiono praktyczne aspekty implementacji strategii konkurowania.
Książka może stanowić pomoc zarówno w procesie praktycznego
zarządzania przedsiębiorstwami dla menedżerów, jak i
teoretycznych rozważań podjętej problematyki wśród
pracowników naukowych, doktorantów oraz
studentów.
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1. ISTOTA
I PODSTAWOWE STRATEGIE KONKURENCJI W TEORII I PRAKTYCE ZARZĄDZANIA
1.1. Pojęcie konkurencji i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
1.1.1. Geneza i istota konkurencyjności
1.1.2. Poziomy i czynniki kształtujące model konkurencyjności
1.2. Składniki konkurencyjności organizacji
1.2.1. Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.2.2. Koncepcje i źródła przewagi konkurencyjnej
1.2.3. Struktura instrumentów konkurowania
1.2.4. Determinanty pozycji konkurencyjnej
1.3. Powiązania sieciowe w tworzeniu przewagi konkurencyjnej
1.3.1. Koncepcje powiązań sieciowych przedsiębiorstw
1.3.2. Kluczowe parametry relacji sieciowych
1.3.3. Rodzaje i zakres współpracy sieciowej
1.4. Strategie konkurencji organizacji sieciowych
1.4.1. Istota strategii konkurencji
1.4.2. Klasyfikacja strategii konkurencji organizacji sieciowych
1.4.2. Marketingowe strategie konkurencji
ROZDZIAŁ 2. ISTOTA
I ROLA MIĘDZYNARODOWYCH GRUP I KORPORACJI HOTELARSKICH
2.1. Istota i cechy hotelarstwa
2.1.1. Pojęcie i znaczenie hotelarstwa
2.1.2. Parametry usług hotelarskich
2.2. Miejsce hotelarstwa w strukturze gospodarki turystycznej
2.3. Formy turystyki a główne rodzaje obiektów
hotelarskich
2.4. Główne komponenty współczesnego hotelarstwa
2.4.1. Hotel niezależne i ich rola na rynku turystycznym
2.4.2. Konsorcja hotelowe i tendencje ich rozwoju
2.4.3. Korporacje hotelowe – istota, cechy, rodzaje
2.5. Metody rozwoju korporacji hotelowych
2.6. Rola międzynarodowych grup i korporacji hotelowych na rynku
turystycznym
ROZDZIAŁ 3. STRATEGIE
KONKUROWANIA GRUP I KORPORACJI HOTELOWYCH NA RYNKU MIĘDZYNARODOWYM
3.1. Proces internacjonalizacji w hotelarstwie
3.1.1. Pojęcie internacjonalizacji
3.1.2. Czynniki internacjonalizacji
3.1.3. Motywy internacjonalizacji w hotelarstwie
3.1.4. Sposoby ekspansji przedsiębiorstw hotelowych na rynki
zagraniczne
3.2. Metody konkurowania na rynku usług hotelarskich w warunkach
globalizacji
3.2.1. Istota globalizacji
3.2.2. Konkurencja w warunkach procesu globalizacji
3.3. Źródła przewagi konkurencyjnej na rynku hotelarskim
3.3.1. Potencjał zasobowy przedsiębiorstw hotelarskich
3.3.2. Wiedza jako niematerialny zasób korporacji hotelowych
3.3.3. Marka i jej wizerunek jako instrument konkurowania korporacji
hotelowych
3.4. Marketing w tworzeniu przewagi konkurencyjnej
3.4.1. Instrumenty i strategie marketingu zewnętrznego korporacji
hotelowych
3.4.2. Marketing wewnętrzny współczesnych korporacji
hotelowych
ROZDZIAŁ 4. TWORZENIE
PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEZ MIĘDZYNARODOWE GRUPY I KORPORACJE
HOTELOWE
4.1. Uwarunkowania rozwoju hotelarstwa w Polsce
4.2. Baza noclegowa Polski na tle krajów Unii Europejskiej
4.3. Kierunki rozwoju działalności międzynarodowych korporacji
hotelowych na rynku polskim
4.4. Motywy, zakres oraz formy wejścia międzynarodowych korporacji
hotelowych na polski rynek
4.5. Geograficzne kierunki lokalizacji hoteli
4.6. Preferowane segmenty rynku korporacji hotelowych
4.7. Źródła przewagi konkurencyjnej korporacji hotelowych
ROZDZIAŁ 5. STRATEGIA
OBNIŻANIA KOSZTÓW I KONKUROWANIA POD WZGLĘDEM CENY. STUDIUM
PRZYPADKU KORPORACJI ACCORHOTELS
5.1. Pozycja korporacji Accorhotels na świecie
5.2. Zasoby niematerialne korporacji Accorhotels jako instrument
konkurowania na polskim rynku
5.3. Analiza i ocena strategii przyjętej przez korporację Accorhotels
na polskim rynku
ZAKOŃCZENIE
LITERATURA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
388 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|