|

KAPITAŁ KLIENTA W ŚRODOWISKU WIRTUALNYM
CAPUTA W. wydawnictwo: CEDEWU, 2020, wydanie Icena netto: 73.15 Twoja cena 69,49 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kapitał klienta w
środowisku wirtualnym
W
środowisku zdominowanym przez nowe technologie i media społecznościowe
postawy i zachowania klientów ulegają zmianom. Są one na
tyle wyraźne, że coraz częściej mówi się o:
• nowym kliencie, świadomym i wyedukowanym, który
nie chce być już pasywnym uczestnikiem wymiany;
• nowej relacji, która może być nawiązywana z
„tłumem" bądź z bliżej nieznanymi i niewidocznymi podmiotami
funkcjonującymi w sieci;
• nowym środowisku, tworzonym przy wykorzystaniu technologii
informatycznych, którego integralną częścią stają się
społeczności: skupione wokół wspólnych idei i
wartości, kreujące wartość poprzez połączenia, odchodzące od kontroli
na rzecz współpracy, wykorzystujące unikatowe doświadczenia
swoich członków, otwarte na talenty, a co najważniejsze -
zaangażowane, a więc skłonne do uczestnictwa w społecznym podziale
pracy.
Z perspektywy przedsiębiorstwa oznacza to konieczność nie tylko zmiany
sposobu postrzegania miejsca i roli klienta w procesie kreowania
wartości, lecz również redefinicji sposobu kreowania relacji.
Podjęte
w opracowaniu rozważania wykazały, że strategie budowania kapitału
klientów muszą być ukierunkowane na: uzyskanie dostępu do
unikatowych, zewnętrznych zasobów wiedzy, zwiększenie
zdolności adaptacyjnych, proaktywne działania, odpowiedzialność i
otwartość, a także na zmianę logiki działania ukierunkowanej na jego
efekty. Jest to równoznaczne z koniecznością rozwijania
inteligencji cyfrowej obu stron relacji, która warunkuje
wykorzystanie potencjału partnerów funkcjonujących w sieci
oraz stałe zwiększanie udziału przestrzeni wirtualnej w budowaniu
trwałych i rentownych relacji.
Monografia, łącząc bogate źródła literaturowe z badaniami
empirycznymi, odwołującymi się do postaw i zachowań
klientów, społeczności oraz przedsiębiorstw, może być
interesująca nie tylko dla naukowców, lecz
również praktyków i studentów
zainteresowanych problematyką kreowania kapitału klientów.
Wstęp
9
Rozdział 1
Klient
i przedsiębiorstwo w społeczeństwie informacyjnym 13
1.1. Nowy konsument i nowe przedsiębiorstwo w nowym środowisku 13
1.2. Współpraca i współdziałanie jako podstawa
budowania potencjału konkurencyjności przedsiębiorstw 23
1.3. Proces cyfryzacji a rozwój społeczeństwa informacyjnego
30
1.3.1. Istota społeczeństwa informacyjnego a paradygmat technologii
informacyjnej 30
1.3.2. Digitalizacja i cyfryzacja jako fundament rozwoju społeczeństwa
cyfrowego 34
1.4. Wirtualna organizacja działań 38
1.4.1. Istota i cechy organizacji wirtualnej 38
1.4.2. Współdziałanie i współpraca we
współdzielonej przestrzeni wirtualnej 42
1.4.3. Co-working - nowe środowisko i organizacja pracy w przestrzeni
wirtualnej 44
1.4.4. Wady i zalety wirtualnej organizacji działań w kontekście
realizacji celów przedsiębiorstwa 48
Rozdział 2
Otwarcie
procesu innowacyjnego wyzwaniem dla przedsiębiorstw
53
2.1. Wiedza - istota i źródła 53
2.2. Zarządzanie zasobami wiedzy - procesy i strategie 64
2.3. Innowacje w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy 73
2.4. Istota, modele i cechy procesu innowacyjnego 78
2.5. Otwarcie procesu innowacyjnego 87
2.5.1. Pojęcie i cechy otwartych innowacji 87
2.5.2. Strategie otwartych innowacji i determinanty ich wyboru 97
2.5.3. Przesłanki i bariery otwartych innowacji 100
Rozdział 3
Media
społecznościowe i społeczności wirtualne
107
3.1. Charakterystyka mediów społecznościowych 107
3.1.1. Pojęcie i cechy mediów społecznościowych 107
3.1.2. Klasyfikacja i charakterystyka wybranych mediów
społecznościowych 110
3.1.3. Dostęp do Internetu i użytkowanie mediów
społecznościowych w społeczeństwie informacyjnym - Polska, Europa,
świat - statystyki generalne 115
3.2. Społeczności wirtualne i ich wpływ na zachowania społeczne 120
3.2.1. Społeczności wirtualne - pojęcie i charakterystyka 120
3.2.2. Klasyfikacja społeczności wirtualnych 126
3.2.3. Potencjał społeczności wirtualnych 132
Rozdział 4
Kapitał
klienta w społeczeństwie informacyjnym 139
4.1. Biznesowa wartość klienta a kapitał klienta 139
4.2. Kapitał klienta - wymiar rynkowy i zasobowy 148
4.3. Czynniki determinujące potencjał rynkowy i zasobowy klienta 156
4.3.1. Proces budowania trwałych związków z klientami 156
4.3.2. Uniwersalne czynniki potencjału lojalności klienta 160
4.3.2.1. Satysfakcja 160
4.3.2.2. Bliskość 161
4.3.2.3. Zaufanie 163
4.3.2.4. Zaangażowanie 165
4.3.3. Specyficzne czynniki determinujące potencjał rynkowy i zasobowy
klienta 169
4.3.3.1. Determinanty potencjału rynkowego klienta 170
4.3.3.2. Determinanty potencjału zasobowego klienta 173
Rozdział 5
Relacje
on-line w procesie kreowania klienta. Przegląd teoretyczno-empiryczny
181
5.1. Klient i e-klient w procesie zakupu i użytkowania produktu 181
5.2. Akceptacja technologii jako determinanta jej wykorzystania w
procesie kreowania kapitału klienta 185
5.3. Cele i metodyka badań 187
5.4. Relacje on-line w kreowaniu wartości rynkowej polskiego e-klienta
(konsumenta) 190
5.4.1. Zakupy on-line w procesie kreowania wartości rynkowej klienta 190
5.4.2. Wykorzystanie zasobów sieci Internetu w realizacji
procesu zakupowego 196
5.4.3. Potencjał zasobowy użytkownika sieci 201
5.4.4. Inteligencja cyfrowa przedsiębiorstw jako determinanta kapitału
klienta 204
Podsumowanie 217
Bibliografia 221
Spis tabel 247
Spis rysunków 249
250
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|