wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PROGRAMOWANIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH W 24 GODZINY


PERRY G. MILLER D.

wydawnictwo: HELION, 2020, wydanie IV

cena netto: 69.00 Twoja cena  65,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Programowanie dla początkujących w 24 godziny

Warto nauczyć się programowania! Poza stworzeniem sobie możliwości znalezienia ciekawej i dobrze płatnej pracy czy pasjonującego hobby umiejętność programowania bywa niezwykle przydatna w rozwiązywaniu różnych problemów. Paleta języków programowania i narzędzi programistycznych jest niezwykle szeroka i praktycznie każdy znajdzie coś dla siebie. Zanim to jednak nastąpi, trzeba zdobyć trochę wiedzy i umiejętności. Ale bez obaw! W nauce programowania najtrudniejszy bywa pierwszy krok, jednak ta książka sprawi, że wykonasz go bez trudu i dumnie wkroczysz w świat kodowania!

To kolejne wydanie lubianego samouczka, dzięki któremu w ramach 24 godzinnych lekcji przyswoisz solidne podstawy programowania.

Zrozumiesz, jak działają programy, i nauczysz się reguł stosowanych przez profesjonalistów przy ich projektowaniu. Dowiesz się, jak wygląda świat programistów i na czym dokładnie polega programowanie w korporacjach. Znajdziesz tutaj także wprowadzenie do kilku najpopularniejszych języków programowania, co pozwoli na ich porównanie i ułatwi wybór języka do dalszej nauki. Każdy z 24 rozdziałów zawiera materiał, który można opanować w ciągu godziny. Naukę ułatwiają instrukcje krok po kroku, quizy, ćwiczenia i praktyczne przykłady. Dzięki tej książce zdobędziesz najlepsze podstawy, aby stać się dobrym programistą. Przygotujesz się też do świadomego kształtowania swojej dalszej ścieżki zawodowej!

W książce między innymi:

  • przygotowanie narzędzi do pracy - sprzęt i oprogramowanie
  • podstawowe aspekty programowania i projektowania programów
  • algorytmy, interaktywność, zmienne, funkcje
  • debugowanie kodu
  • programowanie obiektowe i korzystanie z baz danych
  • planowanie kariery programisty
  • O autorach 11

Podziękowania 12
Wprowadzenie 13

CZĘŚĆ I. ZACZNIJ PROGRAMOWAĆ JUŻ DZIŚ

Godzina 1. Praktyczne ćwiczenia z programowania 19

Przygotuj się do programowania 19
Co robi program komputerowy? 20
Często powtarzane mity na temat programowania 21
Istnieje już wiele programów 23
Programiści są poszukiwani na rynku pracy 23
Prawdziwa wartość programów 24
Użytkownicy zwykle nie są właścicielami programów 24
Udostępnianie programów komputerowych 24
Twój pierwszy program 26
Komentarze objaśniające kod 28
Wpisywanie własnego programu 29
Podsumowanie 31
Pytania i odpowiedzi 32
Warsztaty 32

Godzina 2. Proces i techniki 35

Do czego potrzebne są programy? 35
Programy, programy, wszędzie programy 38
Programy jako wskazówki 39
Podsumowanie 48
Pytania i odpowiedzi 48
Warsztaty 48

Godzina 3. Projektowanie programu 51

Dlaczego potrzebny jest projekt? 51
Umowa między użytkownikiem a programistą 52
Etapy projektowania 53
Podsumowanie 65
Pytania i odpowiedzi 65
Warsztaty 66

Godzina 4. Pobieranie danych wejściowych i wyświetlanie danych wyjściowych 69

Wyświetlanie danych na ekranie za pomocą Pythona 69
Przechowywanie danych 72
Przypisywanie wartości 73
Pobieranie danych z klawiatury za pomocą metody input() 75
Podsumowanie 80
Pytania i odpowiedzi 80
Warsztaty 81

Godzina 5. Przetwarzanie danych z wykorzystaniem liczb i słów 83

Jeszcze o łańcuchach znaków 83
Wykonywanie obliczeń matematycznych w Pythonie 87
W jaki sposób komputery wykonują obliczenia? 89
Używanie znaków Unicode 92
Przegląd funkcji 93
Podsumowanie 98
Pytania i odpowiedzi 99
Warsztaty 99

CZĘŚĆ II. PODSTAWY PROGRAMOWANIA

Godzina 6. Sterowanie programami 103

Porównywanie danych za pomocą instrukcji if 103
Pisanie warunków 106
Pętle 108
Podsumowanie 116
Pytania i odpowiedzi 116
Warsztaty 116

Godzina 7. Narzędzia do debugowania 119

Pierwszy błąd 119
Wszystko zależy od precyzji 120
Pisz przejrzyste programy 126
Dodatkowe techniki debugowania 127
Podsumowanie 128
Pytania i odpowiedzi 128
Warsztaty 129

Godzina 8. Techniki programowania strukturalnego 131

Programowanie strukturalne 131
Umieszczanie kodu w Pythonie w funkcjach 137
Testowanie programu 139
Profilowanie kodu 141
Wróćmy do programowania 141
Podsumowanie 142
Pytania i odpowiedzi 142
Warsztaty 142

Godzina 9. Pisanie algorytmów 145

Liczniki i akumulatory 146
Listy w Pythonie 148
Obliczanie łącznych wartości za pomocą akumulatorów 151
Przestawianie wartości 152
Sortowanie 153
Przeszukiwanie list 158
Więcej o funkcjach 164
Pętle zagnieżdżone 167
Podsumowanie 168
Pytania i odpowiedzi 168
Warsztaty 168

CZĘŚĆ III. JAVA I PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE

Godzina 10. Programowanie w Javie 173

Wprowadzenie do Javy 174
Java udostępnia zawartość wykonywalną 176
Automatyczne wykonywanie 177
Zawartość wykonywalna dostosowana do wielu systemów 178
Podsumowanie użytkowania Javy 179
Zacznij od niezależnego programu w Javie 180
Interfejs Javy 181
Kwestie bezpieczeństwa 182
Java jako język do pisania gier 183
Mechanizmy języka Java 183
Przygotowania do rozpoczęcia 187
Podsumowanie 188
Pytania i odpowiedzi 188
Warsztaty 188

Godzina 11. Szczegółowe omówienie Javy 191

Definiowanie danych w Javie 191
Operatory 196
Sterowanie programem 200
Od szczegółów do ogólnego poziomu 205
Podsumowanie 206
Pytania i odpowiedzi 206
Warsztaty 206

Godzina 12. Java ma klasę 209

Używanie środowiska NetBeans do uruchamiania programów Javy 209
Przejście do graficznego interfejsu użytkownika 213
Java i programowanie obiektowe 215
Omówienie klas 216
Czy rozumiesz programowanie obiektowe? 218
Za wykonywanie zadań w klasach odpowiadają metody 218
Podsumowanie 221
Pytania i odpowiedzi 221
Warsztaty 221

CZĘŚĆ IV. TWORZENIE WITRYN INTERNETOWYCH W HTML-U I JAVASCRIPCIE

Godzina 13. HTML5 i CSS3 225

Programowanie w HTML-u 225
Prostszy przykład 230
Szybkie wprowadzenie do HTML-a 231
Używanie stylów CSS do określania wyglądu tekstu 234
Dodawanie grafiki do witryn za pomocą HTML-a 236
Podsumowanie 237
Pytania i odpowiedzi 238
Warsztaty 238

Godzina 14. JavaScript 241

Początki z JavaScriptem 241
Stosowanie komentarzy w JavaScripcie 242
Pisanie pierwszego programu w JavaScripcie 242
Wyświetlanie danych na ekranie za pomocą JavaScriptu 245
Zmienne w JavaScripcie 245
Pobieranie danych z klawiatury za pomocą metody prompt 246
Porównywanie danych za pomocą instrukcji if 250
Pętle 251
Podsumowanie 253
Pytania i odpowiedzi 253
Warsztaty 254

Godzina 15. Radość z programowania w JavaScripcie 257

Zmienianie zdjęć na stronie 257
Rejestrowanie pozycji kursora myszy 262
Dodawanie do witryny paska z powtarzanymi informacjami 264
Podsumowanie 267
Pytania i odpowiedzi 267
Warsztaty 268
Godzina 16. JavaScript i AJAX 271

Wprowadzenie do AJAX-a 271
Używanie obiektów typu XMLHttpRequest 275
Tworzenie prostej biblioteki AJAX-owej 277
Tworzenie quizu z wykorzystaniem AJAX-a i opisanej biblioteki 279
Podsumowanie 283
Pytania i odpowiedzi 283
Warsztaty 284

CZĘŚĆ V. INNE JĘZYKI PROGRAMOWANIA

Godzina 17. SQL 287

Relacyjne bazy danych 287
Podstawowe zapytania w SQL-u 289
Pobieranie rekordów z bazy 290
Wstawianie i modyfikowanie rekordów w bazie danych 292
Usuwanie rekordów z bazy 294
Dodawanie, usuwanie i modyfikowanie pól w istniejącej tabeli 295
Podsumowanie 297
Pytania i odpowiedzi 297
Warsztaty 298

Godzina 18. Skrypty w PHP 301

Czego potrzebujesz do programowania w PHP? 301
Podstawowe struktury ze skryptów PHP 303
Pętle 307
Cegiełki języka PHP: zmienne, typy danych i operatory 309
Używanie i tworzenie funkcji w PHP 318
Praca z obiektami w języku PHP 322
Typowe zastosowania języka PHP 326
Podsumowanie 327
Pytania i odpowiedzi 327
Warsztaty 328

Godzina 19. Programowanie w językach C i C++ 331

Wprowadzenie do języka C 331
Czego potrzebujesz do programowania w językach C i C++? 332
Spojrzenie na kod w C 333
Dane w języku C 335
Funkcje w C 336
Operatory w C 343
Instrukcje sterujące w C są takie jak w Pythonie 343
Nauka języka C++ 343
Terminologia obiektowa 344
Podstawowe różnice między językami C i C++ 344
Wprowadzenie do obiektów w języku C++ 346
Co dalej? 351
Podsumowanie 352
Pytania i odpowiedzi 353
Warsztaty 353

Godzina 20. Programowanie w języku Visual Basic 2019 355

Zawartość ekranu w środowisku Visual Basica 355
Tworzenie od podstaw prostej aplikacji 357
Inne uwagi związane z programowaniem w Visual Basicu 364
Następny krok 366
Podsumowanie 367
Pytania i odpowiedzi 367
Warsztaty 367

Godzina 21. C# i platforma .NET Core 369

Przeznaczenie platformy .NET 369
Środowisko CLR 370
Biblioteka FCL 371
Platforma przetwarzania równoległego 372
Środowisko DLR 372
Język C# 372
Podsumowanie 379
Pytania i odpowiedzi 380
Warsztaty 380

CZĘŚĆ VI. BRANŻA PROGRAMISTYCZNA

Godzina 22. Programowanie w firmach 385

Działy przetwarzania danych i IT 385
Stanowiska związane z komputerami 389
Nazwy stanowisk 390
Ustrukturyzowane przeglądy 396
Przenoszenie programu do środowiska produkcyjnego 397
Konsulting 399
Podsumowanie 399
Pytania i odpowiedzi 399
Warsztaty 400

Godzina 23. Rozpowszechnianie aplikacji 403

Kwestie związane z rozpowszechnianiem aplikacji 403
Korzystanie z systemu kontroli wersji 407
Podsumowanie 407
Pytania i odpowiedzi 408
Warsztaty 408

Godzina 24. Przyszłość programowania 411

Przydatne narzędzia 411
Czy programowanie przestanie być potrzebne? 414
Wymóg ciągłego dokształcania się 417
Podsumowanie 418
Pytania i odpowiedzi 419
Warsztaty 419

DODATKI

Dodatek A. Instalowanie Pythona 423

Pobieranie Pythona z witryny Python Software Foundation 423
Instalowanie środowiska Anaconda 425
Inne środowiska Pythona 428

Dodatek B. Używanie środowiska IDE NetBeans 429

Instalowanie środowiska NetBeans 429
Tworzenie nowego projektu 430
Tworzenie nowych klas Javy 431
Uruchamianie aplikacji 433
Usuwanie błędów 434
Dodatek C. Słowniczek 437

448 stron, Format: 15.8x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2020