wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZACZNIJ OD PYTHONA PIERWSZE KROKI W PROGRAMOWANIU


MATUSIEWICZ Z.

wydawnictwo: HELION, 2020, wydanie I

cena netto: 39.90 Twoja cena  37,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zacznij od Pythona

Pierwsze kroki w programowaniu

Dlaczego właśnie Python?

Pierwsza odpowiedź, jaka się nasuwa, jest dość oczywista: ponieważ Python to jeden z najprostszych do nauki języków programowania. Najkrótszy program zajmuje tylko JEDNĄ linijkę. Z małą pomocą nauczyciela i naszego praktycznego zeszytu ćwiczeń każdy młody adept sztuki programowania zdoła szybko opanować podstawy tego języka i zacząć w nim pisać swoje pierwsze programy. Druga odpowiedź wydaje się z pozoru zaprzeczać pierwszej. Bo choć Python jest prosty, to drzemią w nim wielkie możliwości. Korzystają z niego bowiem zarówno początkujący programiści, jak i biegli w swoim rzemiośle developerzy aplikacji mobilnych i desktopowych, prowadzi się w nim obliczenia związane ze sztuczną inteligencją, tworzy moduły dla operacji matematycznych, statystycznych oraz finansowych.

Programiści Pythona należą do najlepiej opłacanych specjalistów na świecie!

Wygląda na to, że przygodę z programowaniem faktycznie warto zacząć od Pythona. Dzięki pracy z naszym praktycznym zeszytem:

  • Poznasz software, w którym będziesz działać
  • Opanujesz podstawowe terminy, których używają programiści Pythona
  • Nauczysz się wykonywać rozmaite operacje w tym języku
  • Zaczniesz kodować!

Wstęp 7
Kilka uwag o książce 9

Rozdział 1. Dlaczego warto uczyć się Pythona? 11

Rozdział 2. Przygotowanie środowiska pracy 13

Instalacja środowiska ANACONDA NAVIGATOR 13
Wprowadzenie do edytora Jupyter Notebook 18

Rozdział 3. "Hello world" - czyli jak wyświetlać dane 23

Wyświetlanie tekstu na ekranie 23
Jak uruchomić program 24
Jeszcze słowo o wyświetlaniu 25
Zadania do samodzielnego rozwiązania 26

Rozdział 4. Czym jest zmienna? 27

Łańcuchy 31
Liczby całkowite 33
Liczby zmiennoprzecinkowe 34
Wartości logiczne 35
Zadania do samodzielnego rozwiązania 37

Rozdział 5. Jak wykonywać podstawowe działania? 41

Działania arytmetyczne 41
Zadania do samodzielnego rozwiązania 45
Działania na łańcuchach 46
Zadania do samodzielnego rozwiązania 50
Operacje logiczne 52
Zadania do samodzielnego rozwiązania 59

Rozdział 6. Wyświetlanie i wprowadzanie danych 61

Funkcja input - sposób na wprowadzanie informacji 61
Zadania do samodzielnego rozwiązania 63
Funkcja print ma wiele twarzy 63
Zadania do samodzielnego rozwiązania 66
Znaki specjalne 67
Zadania do samodzielnego rozwiązania 69

Rozdział 7. Działamy krok po kroku 71

Algorytmy liniowe 75
Krótka rozmowa - pierwszy program Powitania 79

Rozdział 8. Czym jest funkcja? 81

Funkcje operujące na łańcuchach 82
Jak zmienić typ zmiennej 85
Funkcje logiczne 90
Zadania do samodzielnego rozwiązania 93

Rozdział 9. Jak zdefiniować własną funkcję? 97

Jak zdefiniować własną funkcję? 97
Funkcje, które nie zwracają wyniku 105
Funkcje zwracające wynik 106
Kiedy pojawiają się błędy? 108
Zadania do samodzielnego rozwiązania 111

Rozdział 10. Poprawiamy swój własny kod 115

Co to jest refaktoryzacja kodu? 115
Czy funkcja upraszcza kod? 116
Poprawiamy program Powitania 119
Zadania do samodzielnego rozwiązania 119

Rozdział 11. Nie wszystko jest takie oczywiste 121

Instrukcja warunkowa if-else 121
A jeśli nie ma else? 123
Łączenie i zagnieżdżanie warunków 128
Jak możemy wykorzystywać funkcje w warunkach 131
Zadania do samodzielnego rozwiązania 135

Rozdział 12. Pozostawiamy wybór 139

Algorytmy warunkowe 139
Pętle 142
Stolice - program z warunkami 143
Stolice - refaktoryzacja programu 146

Rozdział 13. Pętle - czym są? 149

Wartości początkowe 150
Uproszczony zapis modyfikacji zmiennych 153
Pętla while i instrukcja break 154
Pętla while w pełnej okazałości 155
Zadania do samodzielnego rozwiązania 157

Rozdział 14. Tablica - czyli wiele zmiennych pod jedną nazwą 159

Tworzenie tablic 160
Inicjalizacja tablic 162
Zastosowanie tablic 163
Zadania do samodzielnego rozwiązania 166

Rozdział 15. Pętla for, czyli pętla z licznikiem 167

Postać pętli for 167
Pętla for: podobna czy inna niż pętla while? 169
Więcej przykładów pętli for 171
Zadania do samodzielnego rozwiązania 173

Rozdział 16. Projekt końcowy 175

Zadanie i jego analiza 175
Pisanie kodu i jego ulepszanie 176
Testowanie programu 178

Rozdział 17. Markdown - proste omówienie, czym jest i jak możemy go użyć w Jupyter Notebook 181

Nagłówki i paragrafy 182
Paragrafy i cytaty 182
Wypunktowania i numerowanie 184
Linki 184
Grafika 185
Tabela 185

Rozdział 18. Zakończenie 187

188 stron, 14.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2020