wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PRZYCZEPNE HISTORIE DLACZEGO NIEKTÓRE TREŚCI PRZYKUWAJĄ UWAGĘ, A INNE ZOSTAJĄ ZAPOMNIANE


HEATH C. HEATH D.

wydawnictwo: MT BIZNES, 2020, wydanie I

cena netto: 59.90 Twoja cena  56,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przyczepne historie

Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane

Dlaczego zapamiętujemy niektóre historie, podczas gdy inne ulegają zapomnieniu? Jak to się dzieje, że niektóre treści docierają do naszej świadomości i zostają z nami na długo, a inne nawet nie zostają przez nas zauważone? Czy istnieje przepis na to, by nasz przekaz stał się viralem?

Bez względu na to, czy jesteś menedżerem, marketerem czy nauczycielem, musisz przekazywać pewne treści. To, co komunikujesz – aby zostało właściwie odebrane i aby dzięki temu nastąpiło przejście od słów do czynów – według braci Dana i Chipa Heathów można właściwie „zaprogramować”, żeby metaforycznie „przyczepiło się” do mózgu odbiorcy.
Jak to zrobić?

Ich książka pozwoli ci poznać sześć podstawowych elementów chwytliwych opowieści i koncepcji, dzięki którym każdy twój przekaz trafi do świadomości odbiorcy:

  • Sedno: Jak odrzeć przekaz z tego, co zbędne, nie zmieniając go przy tym w banalny slogan?
Sprawdź, jak dowódcy wojskowi upraszczają sposób formułowania planów działań bojowych.
  • Umyślne zaskoczenie: W jaki sposób przykuwa się uwagę i ją utrzymuje?
Sprawdź, jak kierownictwo koncernu Nordstrom szokuje nowych pracowników po to, aby przyswoili sobie wysokie standardy obsługi klienta.
  • Konkretyzacja: W jaki sposób można pomóc odbiorcom zrozumieć przekaz i na długo go zapamiętać?
Sprawdź, jak pewna nauczycielka z podstawówki wyleczyła dzieci z uprzedzeń rasowych.
  • Cenione źródło: Jak przekonać odbiorców, by uwierzyli w twój przekaz?
Sprawdź, jaki plan opracowali trenerzy NBA, by uzmysłowić zawodnikom zagrożenie związane z AIDS.
  • Emocje: Jak sprawić, aby twój przekaz stał się ważny dla odbiorców?
Sprawdź, jak władzom Teksasu udało się przekonać młodych kierowców, żeby przestali zaśmiecać pobocza.
  • Storytelling: Jak sprawić, aby odbiorcy zaczęli wprowadzać w czyn twoje idee?
Sprawdź, jak kampania z udziałem Jareda stała się wielkim hitem reklamowym sieci Subway wbrew woli głównych marketingowców tej marki.

Dzięki tej książce nauczysz się tworzyć opowieści z góry zaprojektowane, by przetrwać w umysłach odbiorców, niezależnie czy kierujesz je do kolegów w pracy, kontrahentów, czytelników twojego bloga, czy do odbiorców reklamy.


Niniejsze NOWE WYDANIE zostało wzbogacone o:
  • Rady dla menedżerów: Jak wpleść strategię w codzienne rozmowy zespołu?
Dowiedz się, jak unikać trzech barier, które blokują komunikację w biznesie.
  • Rady dla nauczycieli: Jak sprawić, aby uczniowie zapamiętywali materiał?
Poznaj najskuteczniejsze metody nauczycieli światowego formatu.
  • Rady dla każdego: Czy można sprawić, aby chwytliwy przekaz jednak został zapomniany?
Odpowiedzi należy szukać w badaniach dotyczących walki z nieprawdziwymi pogłoskami, jakie rozprzestrzeniały się
w czasie II wojny światowej.

Wstęp
DO POLSKIEGO WYDANIA

Wprowadzenie CO ZAPADA W PAMIĘĆ?
Złodzieje nerek. Chwytliwe = zrozumiałe, zapadające w pamięć i skutecznie zmieniające myśli i zachowania. Słodycze na Halloween. Sześć zasad: SUKCES. Czarny charakter. Klątwa wiedzy. Trudno wystukiwać rytm. Kreatywność zaczyna się od szablonu.

Rozdział 1 SEDNO
Myśl przewodnia dowódcy. NAPRAWDĘ tanie linie. Zagrzebywanie leadu i odwrócona piramida. Gospodarka, głupcze. Paraliż decyzyjny. Klinika: ekspozycja na słońce. Nazwiska, nazwiska i jeszcze raz nazwiska. Prostota = sedno + zwięzłość. Przysłowia. PalmPilot - drewniany klocek. Wykorzystywanie tego, co już jest. Schemat pomelo. Ogólny zarys: Szczęki w kosmosie.

Rozdział 2 UMYŚLNIE ZASKAKUJĄCE
Instrukcja bezpieczeństwa, która odniosła sukces. Brew zaskoczenia. Tanie chwyty i zrozumienie post factum. Psucie maszyny predykcyjnej. "Nordie, który...". "W przyszły czwartek nie ma lekcji". Klinika: Zbyt dużo na pomoc zagraniczną? Pierścienie Saturna. Punkty przełomowe w kinie. Teoria luki informacyjnej. Klinika: pozyskiwanie środków. Przygotowywanie gruntu: futbol akademicki. Kieszonkowe radio. Człowiek na Księżycu.

Rozdział 3 KONKRETY
Kwaśne winogrona. Krajobrazy jako ekocelebryci. Jak mniej abstrakcyjnie uczyć odejmowania. Rachunkowość z opery mydlanej. Pamięć jak rzep. Brązowe oczy, niebieskie oczy. Inżynierowie kontra pracownicy produkcji. Rodzina Ferrarich jedzie do Disney Worldu. Białe rzeczy. Skórzany komputer. Klinika: doustna terapia nawadniająca. Hamburger Helper i Sam Saddleback.

Rozdział 4 CENIONE ŹRÓDŁO, CZYLI WIARYGODNOŚĆ
Naukowiec, który zdobył Nagrodę Nobla, a nikt mu nie wierzył. Mięsożerne banany. Autorytet i antyautorytet. Pam Laffin, palaczka. Ważne detale. Ławnicy i szczoteczka w kształcie Dartha Vadera. Tańczący 73-latek. Dane statystyczne: głowice jądrowe jako kulki śrutu. Zasada ludzkiej skali. Pracownicy biura jako drużyna futbolu. Klinika: histeria na punkcie ataków rekina. Test Sinatry. Transport filmów z Bollywood. Jadalna tkanina. A gdzie wołowina? Obiektywna weryfikacja. Emocjonalny zbiornik. Klinika: nasza omylna intuicja. Szkolenie dla nowych zawodników NBA.

Rozdział 5 EMOCJE
Zasada Matki Teresy: Gdy patrzę na masy, nie robię nic. Gdy patrzę na pojedynczego człowieka, zaczynam działać. Nadużycie semantyczne, czyli dlaczego unikatowe nie jest unikatowe. Odbudowa "sportowej postawy". Tandetne, ale mistrzowskie reklamy sprzedaży wysyłkowej. WIIFY. Telewizja kablowa w Tempe. Unikanie piwnicy Masłowa. Obiad w Iraku. Maszyna do popcornu i nauki polityczne. Klinika: Po co się uczyć algebry? Nie rób wiochy w Teksasie. Kogo obchodzą duety fortepianowe? Tworzenie empatii.

Rozdział 6 STRUKTURA OPOWIEŚCI
Dzień, w którym zawiódł kardiomonitor. Fachowe rozmowy w Xeroxie. Pomocne i niepomocne wizualizacje. Historie jak symulatory lotu. Klinika: jak sobie radzić z trudnym studentem. Jared, 200-kilowy chłopak na diecie z fast foodu. Dostrzeganie inspirujących historii. Wyzwanie. Bliskość. Kreatywność. Inspirujące historie w Banku Światowym: pracownik medyczny w Zambii. Jak rozzłościć prelegentów opowieścią.

Epilog TO, CO ZAPADA W PAMIĘĆ
Mili faceci kończą ostatni. To elementarne, mój drogi Watsonie. Moc dostrzegania. Klątwa wiedzy jeszcze raz. Zwróć uwagę, zrozum, uwierz, zaangażuj się i działaj. Problemy ze skutecznym przekazem: objawy i rozwiązania. John F. Kennedy kontra Floyd Lee.

CHWYTLIWE RADY

I. JAK ROZMAWIAĆ O STRATEGII. To jest CHIFF. Historie o łososiu w Costco. Paraliż decyzyjny. Muckers. Australijski bank: nie chcemy być trzeci.
II. JAK SKUTECZNIE NAUCZAĆ. Różne kubki. Kto kradnie karmę kózkom w zoo w San Diego? Nauczanie ze świerszczami. Wykorzystanie emocji: uczniowie w roli polowych lekarzy. Rozpuszczanie gałek ocznych. Gumowe kaczki okrążają świat.
III. JAK WYMAZAĆ Z PAMIĘCI. Rozsiewanie plotek w czasie II wojny światowej. Zwalczaj chwytliwe treści jeszcze bardziej chwytliwymi. Parodia wirusa komputerowego. Jak ludzie przekonali się o przydatności samochodów.

Tworzenie skutecznego przekazu: przewodnik

Przypisy
Podziękowania

360 stron, Format: 14.1x21.8cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2020