wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

JAK DLACZEGO KIEDY ROZMAWIAĆ Z MŁODYMI ZAGROŻONYMI SAMOBÓJSTWEM


FOX C. HAWTON K.

wydawnictwo: FRASZKA EDUKACYJNA, 2016, wydanie I

cena netto: 36.00 Twoja cena  34,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jak - dlaczego - kiedy rozmawiać z młodymi zagrożonymi samobójstwem

Jak – dlaczego – kiedy rozmawiać z młodymi zagrożonymi samobójstwem to książka dla psychologów, pedagogów,  rodziców  i nauczycieli. Powstała ona dlatego, że zachowania samobójcze coraz częściej występują u młodych ludzi. Samobójstwo to trzecia w kolejności przyczyna śmierci osób w tej grupie wiekowej. Wskaźnik prób samobójczych jest najwyższy wśród nastolatków i osób poniżej 30 roku życia. Dlatego też badania nad samobójstwami i próbami samobójczymi ostatnio stały się  poważną i rozwijającą się dziedziną nauki. Istotne jest, by w ramach tych badań próbować zrozumieć przyczyny i współzależności zachowań samobójczych młodzieży – pozwoli to  opracować skuteczniejsze interwencje. Głębsze badania pomogą również zidentyfikować grupę ryzyka i opracować lepsze metody zapobiegania. Ważne jest, by badania dotyczyły także piętna, wiążącego się z zachowaniami samobójczymi, w celu zredukowania negatywnych reakcji, jakie zachowania te wywołują. To z kolei powinno ułatwić podejmowanie dyskusji i szukanie pomocy, a być może również przyczyni się do lepszego stosowania terapii.

We wprowadzeniu omówione są ogólne zagadnienia związane z tematem zachowań autodestruktywnych w wieku dojrzewania.

Celem tej książki jest zebranie i podsumowanie informacji, dotyczących samouszkodzeń wśród młodzieży. Chcemy przybliżyć obecny stan badań i zrozumienia istotnych kwestii związanych z tym tematem, a wśród nich: skuteczność opieki postsuicydalnej i jej rezultaty, ocenę narzędzi służących do identyfikacji zagrożonych osób z grupy ryzyka, zależności pomiędzy zachowaniami samobójczymi a zaburzeniami psychicznymi oraz relacjami dziecko-dorosły.

Książka Jak rozmawiać z młodymi zagrożonymi samobójstwem  przyda się osobom zajmującym się zdrowiem psychicznym dzieci i młodzieży i profesjonalistom pracującym z młodymi ludźmi samouszkadzającymi się, a także rodzicom i opiekunom dzieci i młodzieży.

Podziękowania
Wstęp
Od Wydawcy polskiego

Rozdział 1
Wprowadzenie
Osoby samouszkadzające się "chcą zwrócić na siebie uwagę"
Samookaleczenie "nie boli"
Powagę problemu można zmierzyć głębokością zadanych sobie ran
Podsumowanie

Rozdział 2
Częstotliwość występowania zachowań samobójczych u młodzieży
Samouszkodzenia wśród nastolatków: dane pacjentów z Oxfordu
Samouszkodzenia wśród młodzieży: dane z badań krajowych Meltzer i in. (2001)
Podsumowanie

Rozdział 3
Czynniki ryzyka wśród nastoletnich samobójców
Modele zachowań samobójczych
Cechy osobowościowe jako czynniki ryzyka
Zaburzenia psychiczne jako czynniki ryzyka
Czynniki ryzyka występujące w rodzinie
Media
Podsumowanie

Rozdział 4
Rozpoznanie nastolatków z grupy ryzyka
Narzędzia monitorujące do rozpoznawania osób z grupy ryzyka
Podsumowanie

Rozdział 5
Usługi zdrowotne dla nastolatków
Zlecanie usług zdrowotnych
Dostarczanie usług zdrowotnych
Podsumowanie

Rozdział 6
Następstwa prób samobójczych podjętych w wieku dojrzewania
Obserwacje wchodzenia w dorosłość
Podsumowanie

Rozdział 7
Terapia zachowań samobójczych u nastolatków
Doraźne i ogólne leczenie szpitalne
Terapia poszpitalna
Skuteczność opieki poszpitalnej i jej następstwa
Podsumowanie

Rozdział 8
Zapobieganie zachowaniom samobójczym wśród nastolatków
Szkolne programy edukacyjne w zapobieganiu samobójstwom
Badania przesiewowe grup wysokiego ryzyka w szkołach
Kontrola posiadania broni
Ośrodki interwencji kryzysowej
Obniżenie nadużywania środków psychoaktywnych
Odpowiedzialne media
Zapobieganie powtórnym samouszkodzeniom
Podsumowanie
Wnioski

Rozdział 9
Perspektywy na przyszłość
Kluczowe informacje
Przyszłe badania
Źródła
Przeszukiwanie literatury
Suplement
Jakość badań
Kryteria analizowania prac
Kryteria oceny krytycznej prac
Literatura
Literatura w języku polskim

Indeks

136 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2020