|

JAK OSIĄGAĆ SUKCESY W NAUCE UWAGA RÓWNOWAGA KOORDYNACJA
GODDARD-BLYTHE S. wydawnictwo: PWN, 2020, wydanie Icena netto: 89.90 Twoja cena 85,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jak osiągać sukcesy w nauce
Uwaga,
równowaga, koordynacja
Wydanie nowe
Książka Jak osiągać
sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja. Wydanie nowe
przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i
markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych
odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku,
które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci
mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych
i ich konsekwencji.
Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w
INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły
związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem
osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz
że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i
integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może
spowodować korzystne zmiany w tych obszarach.
Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w
mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje
sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo
środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy
odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera
funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub
zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność
mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji.
Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest
badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność
lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez
które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia
doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów
niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej.
Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych
wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności
motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację
emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut
Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological
Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w
którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem
niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie
się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych
odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała
specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP) –
szczegółowo opisana w książce Jak osiągać sukcesy w nauce.
Uwaga, równowaga, koordynacja. Wydanie nowe.
Mam
nadzieję, że książka ta pozwoli Czytelnikowi zrozumieć
znaczenie wczesnych odruchów, ich funkcjonowanie na
początkowych etapach rozwoju, wpływ niewyhamowanych odruchów
na proces uczenia się i zachowanie oraz ich potencjalne oddziaływanie
(jeśli nie zostaną zintegrowane we właściwym czasie) na inne aspekty
rozwoju, takie jak postawa, równowaga czy umiejętności
motoryczne.
Z
tekstu
Rozdział
1. Okna
do mózgu
7
Rozdział 2. Znaczenie
odruchów pierwotnych i posturalnych
35
Rozdział 3. Odruchy
pierwotne
postawy
73
Rozdział 4. Odruchy
pierwotne dotykowe
103
Rozdział 5.
Odruchy posturalne
129
Rozdział 6. Wykorzystanie
kwestionariusza przesiewowego INPP
151
Rozdział 7. Kwestionariusz
INPP: czynniki związane z okresem poporodowym
197
Rozdział 8. Rozwój
teorii
przedsionkowo-móżdżkowej
237
Rozdział 9. Skutki
niedojrzałości neuromotorycznej u dorosłych i młodzieży
269
Rozdział 10. Rozwój metody
INPP – od teorii do faktów
307
Rozdział 11. Inne czynniki istotne w
specyficznych trudnościach w uczeniu się
321
Rozdział 12. Nietrafne i błędne
diagnozy
359
Załącznik 1
381
Załącznik 2 393
Słownik terminów 395
Bibliografia
401
Indeks nazwisk
419
Indeks
rzeczowy
421
O autorce i
współautorach
429
440
stron, Format: 20.5x28.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|