|

ŚRODOWISKO SPOŁECZNE A DOBROSTAN I PODMIOTOWOŚĆ UCZNIÓW WYZWANIA DLA PRZYWÓDZTWA EDUKACYJNEGO
TRZÓPEK-PASZKIEWICZ J. wydawnictwo: WYD UJ, 2025, wydanie Icena netto: 57.80 Twoja cena 54,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Środowisko społeczne a dobrostan i podmiotowość
uczniów
Wyzwania dla przywództwa edukacyjnego
Przedmiotem badań –
ilościowych i jakościowych – zaprezentowanych w monografii
jest wpływ środowiska społecznego na dobrostan i podmiotowość
uczniów w szkole, nauczycielskie rozumienie środowiska
społecznego oraz to, w jaki sposób informacje o środowisku
społecznym uczniów są w szkole gromadzone, analizowane i
wykorzystywane. W badaniach uwzględniona została perspektywa
uczniów i nauczycieli z trzech szkół
reprezentujących różne środowiska społeczne.
Książka będzie przydatna zarówno dla badaczy, jak i dla
praktyków. To głos na rzecz traktowania zarządzania w
edukacji i przywództwa edukacyjnego jako przedsięwzięcia
interdyscyplinarnego, na styku nauk o zarządzaniu i jakości,
pedagogiki, socjologii, filozofii edukacji czy psychologii. Praktycy
znajdą w niej rekomendacje dotyczące wzmacniania przywództwa
edukacyjnego, które jest zorientowane na
wspólnotę i więzi ze środowiskiem społecznym.
Autorka
dąży do oceny, w jaki sposób takie elementy środowiska
społecznego, jak rodzina, sąsiedztwo, grupa koleżeńska, organizacje
pozaszkolne oraz aspekty religijne i kulturowe wpływają na poczucie
dobrostanu uczniów oraz ich poczucie autonomii i aktywności
w procesie edukacyjnym. […] Książka wpisuje się w szerszy
kontekst badań nad wpływem środowiska społecznego na edukację,
przyczyniając się do rozwoju wiedzy z tego zakresu.
Z recenzji prof. dr
hab. Joanny Madalińskiej-Michalak
Opracowanie
ma charakter interdyscyplinarny. Joanna Trzópek-Paszkiewicz
bardzo sprawnie porusza się na pograniczach takich dziedzin, jak
zarządzanie, pedagogika (w tym szczególnie pedagogika
społeczna i pedagogika ogólna) oraz socjologia i filozofia
edukacji. Dobór źródeł oraz sposób ich
analizy świadczą nie tylko o erudycji Autorki, lecz przede wszystkim o
wysokich kompetencjach w sferze warsztatu naukowego. Prezentuje ona
rzadką dziś postawę badawczą, w której najważniejszy do
rozwiązania jest dobrze zidentyfikowany problem, mniejsze zaś znaczenie
ma wierność kanonom reprezentowanej dyscypliny.
Z recenzji prof. dr.
hab. Henryka Mizerka
Joanna
Trzópek-Paszkiewicz – doktor nauk o
zarządzaniu i jakości, pracowniczka badawczo-dydaktyczna w Zakładzie
Przywództwa i Zarządzania w Edukacji Uniwersytetu
Jagiellońskiego. Założycielka i liderka organizacji pozarządowej
działającej od 2009 roku na rzecz wyrównywania szans
edukacyjnych dzieci i młodzieży.
262 stron, Format:
15.8x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|