|

PROMOCJA ZDROWIA W PRAKTYCE
HUBLEY J. COPEMAN J. WOODAL J. WOYNAROWSKA M. wydawnictwo: PWN, 2025, wydanie Icena netto: 177.00 Twoja cena 168,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Promocja zdrowia w praktyce
Promocja
zdrowia jest kluczowym komponentem zdrowia publicznego,
który łączy edukację zdrowotną skierowaną do jednostek i
społeczności, poprawę świadczeń oraz rzecznictwo ukierunkowane na
wywieranie wpływu na polityki dotyczące zdrowia. Promocja zdrowia
stanowi istotną część działań większości pracowników ochrony
zdrowia i służb społecznych, w tym pielęgniarek, lekarzy,
przedstawicieli pokrewnych zawodów związanych z opieką
zdrowotną, rehabilitantów, pracowników
społeczności, służb sanitarnych i zdrowia publicznego.
Niniejsza
książka zawiera ilustracje, studia przypadków,
wskazówki i listy kontrolne z instrukcjami „krok
po kroku” i przedstawia: praktyczne wprowadzenie do promocji
zdrowia, debaty oraz kwestie etyczne związane z promowaniem zdrowia i
zachęcaniem ludzi do prozdrowotnego stylu życia, zagadnienia dotyczące
reorientacji służb, rozwijania działań społeczności na rzecz zdrowia,
stawiania czoła społecznym i ekonomicznym uwarunkowaniom zdrowia oraz
wpływu na politykę; powiązania z niektórymi kluczowymi
kompetencjami w zakresie zdrowia publicznego, komunikowania na rzecz
zdrowia oraz promocji zdrowia określonymi w Skills for Health Programme
i National Occupational Standards; przewodnik dotyczący promocji
zdrowia w społeczności, miejscu pracy, szkolnictwie, podstawowej opiece
zdrowotnej, szpitalu i innych instytucjach; ustrukturyzowane zadania
umożliwiające czytelnikowi zastosowanie treści książki do jego
sytuacji; punkt wyjścia dla dalszych studiów w zakresie
promocji zdrowia – na końcu każdego rozdziału zaproponowano
warte przeczytania pozycje piśmiennictwa dotyczącego promocji zdrowia,
a w ostatnim rozdziale zawarto przegląd piśmiennictwa z tej dziedziny.
Z tekstu
Książkę
Promocja zdrowia w praktyce napisali wykładowcy i pracownicy naukowi z
Leeds Beckett University– mający znaczący dorobek i
doświadczenia w tej dziedzinie. Zaprezentowali nowoczesne, wielostronne
podejście do promocji zdrowia, jej strategię, kwestie etyczne oraz
zasady planowania i skutecznego działania. Wartością książki jest
ścisłe powiązanie naukowych i teoretycznych założeń promocji zdrowia z
jej praktyką w różnych siedliskach. Struktura i organizacja
tekstu ułatwiają korzystanie z książki – na początku każdego
rozdziału podano kluczowe elementy treści i oczekiwane efekty uczenia
się; w tekście jest wiele tabel, wykresów, modeli, ramek,
przykładów dobrej praktyki, studiów przypadku,
fotografii oraz sugerowane pozycje piśmiennictwa.
Z przedmowy do
polskiego wydania
380 stron, Format:
21.0x29.7cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|