|

W SIECI MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH TEORIE I METODY BADAŃ
POWIERSKA A. wydawnictwo: WYD UJ, 2024, wydanie Icena netto: 59.99 Twoja cena 56,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W sieci mediów społecznościowych
Teorie i metody badań
Jak badać
użytkowników Facebooka? Jakie wyzwania stoją przed osobami
analizującymi TikToka? Czy potrzebujemy nowych teorii wyjaśniających
świat mediów społecznościowych w dobie algorytmizacji i
platformizacji kultury? Autorka odpowiada na powyższe pytania, opisując
aktualne nurty analityczne, wyniki autorskich badań oraz przywołując
prace innych badaczy i badaczek serwisów społecznościowych.
Omówione w książce teorie i metody pozwolą czytelnikom
lepiej zrozumieć specyfikę terenu badawczego, jakim są
współczesne media społecznościowe, w których obok
użytkowników ludzkich coraz większą rolę odgrywają aktorzy
nie-ludzcy.
Monografia
może zainteresować komercyjne podmioty zajmujące się badaniami i
monitorowaniem platform społecznościowych, a także
pracowników działów PR firm i instytucji oraz
media plannerów. Pozwala bowiem zdać sobie sprawę ze
specyfiki mediów społecznościowych, różnorodnych
dynamik związanych z ich użytkowaniem oraz unikalności
dyskursów i porządków władzy kształtujących się w
ich obrębie. Autorka z niezwykłym wyczuciem przekłada wszystkie te
uwarunkowania na etapy projektowania badań, co sprawia, że czytelnik
zostaje wyposażony w bogatą wiedzę na temat tego, co, jak i gdzie badać
w ramach owych platform.
Z recenzji dr. hab.
Jana Stasieńko, prof. UDDSW
Aleksandra Powierska
– kulturoznawczyni i medioznawczyni, adiunktka w Instytucie
Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Praktyczka i
teoretyczka. Autorka „Podcastu Netnograficznego”.
Interesuje się nowymi mediami, a w szczególności serwisami
społecznościowymi i komunikacyjną rolą obrazów publikowanych
w internecie.
184 strony,
15.8x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|