|

ROZWÓJ RELACJI UCZELNI PUBLICZNYCH Z PRZEDSIĘBIORSTWAMI
ŁAWICKA M. wydawnictwo: CEDEWU, 2020, wydanie Icena netto: 87.75 Twoja cena 83,36 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rozwój relacji
uczelni publicznych z przedsiębiorstwami
ujęcie
modelowe
Książka prezentuje
problematykę budowania i rozwoju trwałych relacji pomiędzy uczelnią
publiczną a przedsiębiorstwami.
Autorka
książki:
•
wskazuje na rosnącą rolę zaufania jako czynnika stymulującego
interakcje społeczne i biznesowe pomiędzy współpracującymi
organizacjami;
•
przedstawia rozważania na temat genezy i roli relacji we
współczesnym zarządzaniu i budowaniu wartości;
•
pokazuje, w jaki sposób przeobrazić jednorazową
współpracę w relację opartą na wspólnych
fundamentach, czyniąc z uczelni podmiot, który inicjuje
współpracę i aktywnie dba o jej jakość;
•
przedstawia pełną charakterystykę czynników i metod
zarządzania relacjami z interesariuszami przez władze uczelni
publicznej, wyraźnie eksponując wartości powstałe w wyniku interakcji
zachodzących pomiędzy uczelnią a interesariuszami.
Autorka proponuje Czytelnikowi procesowe podejście do planowania oraz
implementacji współpracy uczelni z interesariuszami ze
środowiska biznesu - na rzecz budowania partnerskich relacji z
przedsiębiorstwami, przekładających się na szereg korzyści społecznych
i ekonomicznych.
„Wartością
dodaną książki jest realizacja ambitnego celu polegającego na
stworzeniu koncepcji modelu oceny relacji zachodzących pomiędzy
wydziałami ekonomicznymi uczelni publicznych a przedsiębiorstwami
funkcjonującymi w ich rynkowym otoczeniu. (...) Książka jest bogata nie
tylko we wnioski własne Autorki, ale zawiera również trzy
obszerne załączniki do modelu, nadając mu utylitarny charakter".
Z
recenzji dr. hab. Wiesława Ciechomskiego, prof. Uniwersytetu
Ekonomicznego w Poznaniu
WSTĘP
9
Rozdział 1
WYKORZYSTANIE
TEORII INTERESARIUSZY W ROZWOJU UCZELNI PUBLICZNYCH W POLSCE
15
1.1. Podstawowe założenia teorii interesariuszy 15
1.2. Uczelnia publiczna oraz jej interesariusze 23
1.2.1. Formalne i prawne ramy funkcjonowania szkolnictwa wyższego w
Polsce 23
1.2.2. Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju szkolnictwa wyższego
w Polsce 26
1.2.3. Źródła finansowania uczelni publicznych w Polsce 30
1.2.4. Modele szkolnictwa wyższego w Europie i na świecie w kontekście
współpracy z przedsiębiorstwami 42
1.2.5. Charakterystyka interesariuszy uczelni publicznej w Polsce 53
1.3. Przedsiębiorstwa jako grupa interesariuszy uczelni publicznej 60
1.3.1. Uczelnia jako podmiot wpływający na rozwój gospodarki
opartej na wiedzy 60
1.3.2. Istota współpracy uczelni z przedsiębiorstwami 63
Rozdział 2
PODSTAWY
TEORETYCZNE RELACJI POMIĘDZY UCZELNIĄ A PRZEDSIĘBIORSTWAMI
67
2.1. Teoria relacji międzyorganizacyjnych 67
2.1.1. Relacje w kontekście usługowym 67
2.1.2. Ekonomiczne aspekty relacji między podmiotami 70
2.1.3. Relacje w ujęciu marketingowym 77
2.1.4. Wybrane modele marketingu relacji i ich znaczenie w
kształtowaniu relacji organizacji z interesariuszami 84
2.2. Zarządzanie relacjami z interesariuszami organizacji 94
2.2.1. Etapy rozwoju relacji 94
2.2.2. Model oceny rentowności relacji z interesariuszami 106
2.3. Znaczenie relacji uczelni publicznych z przedsiębiorstwami w
budowaniu ich przewagi konkurencyjnej na rynku usług edukacyjnych 111
2.3.1. Współczesne modele przewagi konkurencyjnej 111
2.3.2. Znaczenie wyróżniających zdolności w budowaniu
przewagi konkurencyjnej organizacji 118
2.3.3. Zarządzanie relacjami z interesariuszami przez publiczne
uczelnie 123
2.3.4. Wartość jako element warunkujący budowanie relacji na rynku i
uzyskanie przewagi konkurencyjnej 128
Rozdział 3
CHARAKTERYSTYKA
RELACJI POMIĘDZY WYDZIAŁAMI EKONOMICZNYMI UCZELNI PUBLICZNYCH A PRZEDSIĘBIORSTWAMI NA
PRZYKŁADZIE WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO
135
3.1. Uwarunkowania i charakterystyka otoczenia współpracy
uczelni z przedsiębiorstwami w województwie
zachodniopomorskim i w Polsce 135
3.2. Próba badawcza i metodyka badań wybranych
wydziałów uczelni publicznych 140
3.3. Analiza wyników badań ilościowych 150
3.4. Analiza wyników badań jakościowych 168
3.5. Podsumowanie zebranych wyników badań 184
Rozdział 4
KONCEPCJA
MODELU ROZWOJU RELACJI POMIĘDZY WYDZIAŁAMI EKONOMICZNYMI UCZELNI
PUBLICZNYCH A PRZEDSIĘBIORSTWAMI 189
4.1. Założenia modelu rozwoju relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi
uczelni publicznych a przedsiębiorstwami 189
4.2. Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania implementacji modelu rozwoju
relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi czelni publicznych a
przedsiębiorstwami 211
4.3. Uzasadnienie i możliwości wykorzystania modelu rozwoju relacji 217
ZAKOŃCZENIE 221
BIBLIOGRAFIA 229
SPIS RYSUNKÓW 239
SPIS TABEL 241
ZAŁĄCZNIKI 243
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety 243
Załącznik 2. Pierwszy scenariusz do badania fokusowego 254
Załącznik 3. Drugi scenariusz do badania fokusowego 257
260
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|