wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PRZEDSZKOLA W NIEMCZECH MIĘDZY SIŁĄ TRADYCJI A WYZWANIAMI PRZYSZŁOŚCI


NOWOSAD I. TOMASIK-ABDELSAMIE K.

wydawnictwo: IMPULS, 2020, wydanie I

cena netto: 64.00 Twoja cena  60,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

PRZEDSZKOLA W NIEMCZECH


MIĘDZY SIŁĄ TRADYCJI A WYZWANIAMI PRZYSZŁOŚCI

Książka podejmuje wiele kwestii funkcjonowania przedszkoli w Niemczech, od podstaw ich konstytuowania się po najnowsze zmiany organizacyjne rozpatrywane w kontekście uwarunkowań procesów społecznych. Z tego względu przeznaczona jest dla szerokiego kręgu czytelników. Mogą to być nauczyciele przedszkoli i personel kierowniczy konfrontujący rodzime rozwiązania z niemieckimi, stanowiącymi inspirację do wprowadzania udoskonaleń, jak również studenci poszerzający wiedzę w ramach kształcenia akademickiego – dla nich książka stanie się lekturą uzupełniającą program. Inna grupa odbiorców to politycy i działacze oświatowi oraz rodzice. Kwestie wczesnej edukacji – rozpatrywane jako fundament nie tylko edukacji, ale także ludzkich biografii – warte są bowiem zainteresowania osób świadomych rangi edukacji dzieci zarówno w rozwoju osobistym, jak i społecznym. Książka może inspirować wszystkie wskazane grupy odbiorców, pobudzać ich do podjęcia własnej aktywności lub stanowić punkt odniesienia dla wyznaczanych przez nich priorytetów i sposobów osiągania celów.

Wstęp       

Rozdział I
Uwarunkowania społeczno-historyczne rozwoju przedszkoli w Niemczech   

1. Pod presją społecznych potrzeb. Ochronki i szkoły małego dziecka w krajach niemieckojęzycznych   
2. Przedszkola miejscem poszanowania dzieciństwa. Pedagogika i działalność Friedricha Wilhelma Fröbla   
3. Placówki przedszkolne w okresie II Rzeszy i Republiki Weimarskiej      
4. Wychowanie małego dziecka w reżimie III Rzeszy       
5. Przedszkola w okresie powojennym. Dwa państwa: RFN i NRD – dwa modele instytucjonalnych rozwiązań       
6. W poszukiwaniu wspólnej drogi? Przedszkola w zjednoczonych Niemczech 

Rozdział II
Edukacja przedszkolna w zdecentralizowanym systemie oświatowym Niemiec  

1. Organizacja i funkcjonowanie instytucji przedszkolnych  
2. Badenia-Wirtembergia   
3. Bawaria 
4. Berlin      
 5. Brandenburgia  
 6. Brema      
 7. Dolna Saksonia  
 8. Hamburg  
 9. Hesja      
10. Meklemburgia-Pomorze Przednie  
11. Nadrenia Północna-Westfalia  
12. Nadrenia-Palatynat 
13. Saara      
14. Saksonia 
15. Saksonia-Anhalt  
16. Szlezwik-Holsztyn  
17. Turyngia  

Rozdział III
Walory zdecentralizowanego systemu edukacji, wychowania i opieki w Niemczech 

1. Plany kształcenia w przedszkolach   
2. Monachijski i berliński model adaptacji dziecka      
3. Wybrane koncepcje pedagogiczne realizowane w przedszkolach 
4. Kadra pedagogiczna przedszkoli  
5. Zarządzanie różnorodnością i polityka równości płci   
6. Wielokulturowość przedszkoli jako wyzwanie  
7. Priorytet jakości  

Zakończenie  
Bibliografia

432 strony, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2021