|

PRZEDSZKOLA W NIEMCZECH MIĘDZY SIŁĄ TRADYCJI A WYZWANIAMI PRZYSZŁOŚCI
NOWOSAD I. TOMASIK-ABDELSAMIE K. wydawnictwo: IMPULS, 2020, wydanie Icena netto: 64.00 Twoja cena 60,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka PRZEDSZKOLA W NIEMCZECH
MIĘDZY SIŁĄ TRADYCJI A
WYZWANIAMI PRZYSZŁOŚCI
Książka
podejmuje wiele kwestii funkcjonowania przedszkoli w Niemczech, od
podstaw ich konstytuowania się po najnowsze zmiany organizacyjne
rozpatrywane w kontekście uwarunkowań procesów społecznych.
Z tego względu przeznaczona jest dla szerokiego kręgu
czytelników. Mogą to być nauczyciele przedszkoli i personel
kierowniczy konfrontujący rodzime rozwiązania z niemieckimi,
stanowiącymi inspirację do wprowadzania udoskonaleń, jak
również studenci poszerzający wiedzę w ramach kształcenia
akademickiego – dla nich książka stanie się lekturą
uzupełniającą program. Inna grupa odbiorców to politycy i
działacze oświatowi oraz rodzice. Kwestie wczesnej edukacji –
rozpatrywane jako fundament nie tylko edukacji, ale także ludzkich
biografii – warte są bowiem zainteresowania osób
świadomych rangi edukacji dzieci zarówno w rozwoju
osobistym, jak i społecznym. Książka może inspirować wszystkie wskazane
grupy odbiorców, pobudzać ich do podjęcia własnej aktywności
lub stanowić punkt odniesienia dla wyznaczanych przez nich
priorytetów i sposobów osiągania
celów.
Wstęp
Rozdział I
Uwarunkowania
społeczno-historyczne rozwoju przedszkoli w
Niemczech
1. Pod presją społecznych potrzeb. Ochronki i szkoły małego dziecka w
krajach niemieckojęzycznych
2. Przedszkola miejscem poszanowania dzieciństwa. Pedagogika i
działalność Friedricha Wilhelma Fröbla
3. Placówki przedszkolne w okresie II Rzeszy i Republiki
Weimarskiej
4. Wychowanie małego dziecka w reżimie III
Rzeszy
5. Przedszkola w okresie powojennym. Dwa państwa: RFN i NRD –
dwa modele instytucjonalnych rozwiązań
6. W poszukiwaniu wspólnej drogi? Przedszkola w
zjednoczonych Niemczech
Rozdział II
Edukacja
przedszkolna w zdecentralizowanym systemie oświatowym
Niemiec
1. Organizacja i funkcjonowanie instytucji przedszkolnych
2. Badenia-Wirtembergia
3. Bawaria
4. Berlin
5. Brandenburgia
6. Brema
7. Dolna Saksonia
8. Hamburg
9. Hesja
10. Meklemburgia-Pomorze Przednie
11. Nadrenia Północna-Westfalia
12. Nadrenia-Palatynat
13. Saara
14. Saksonia
15. Saksonia-Anhalt
16. Szlezwik-Holsztyn
17. Turyngia
Rozdział III
Walory
zdecentralizowanego systemu edukacji, wychowania i opieki w Niemczech
1. Plany kształcenia w przedszkolach
2. Monachijski i berliński model adaptacji
dziecka
3. Wybrane koncepcje pedagogiczne realizowane w przedszkolach
4. Kadra pedagogiczna przedszkoli
5. Zarządzanie różnorodnością i polityka równości
płci
6. Wielokulturowość przedszkoli jako wyzwanie
7. Priorytet jakości
Zakończenie
Bibliografia
432
strony, A5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|