wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

OJCZYZNA W REFLEKSJI PEDAGOGICZNEJ


SOWIŃSKI J.

wydawnictwo: IMPULS, 2020, wydanie I

cena netto: 34.00 Twoja cena  32,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ojczyzna w refleksji pedagogicznej


W tytule zbioru tekstów o niełatwym, lecz jakże ważnym w życiu każdego Polaka wychowaniu, znalazło się, i to nieprzypadkowo, słowo refleksja. Posiada ono swoiste zabarwienie, ponieważ chodzi tu o refleksję poważną, która różni się od syndromu myśli nieuporządkowanych, doraźnych, dowolnych czy przypadkowych, a więc od potocznego rozumienia tego słowa. Refleksja zdecydowanie różni się także od medytacji, która jako metoda myślenia zakłada pewnego rodzaju ćwiczenie intelektualne w dochodzeniu do obranego celu. Takim celem może być budowanie w sobie pozytywnego stosunku do świata, wprowadzenie siebie w stan błogiego relaksu czy poszukiwanie rozwiązania jakiegoś problemu własnej egzystencji. Natomiast refleksja jest jak „powracająca fala”, nie musi się kończyć po osiągnięciu jakichkolwiek celów, jeśli je w ogóle posiada, wręcz przeciwnie, tak jak w tym przypadku dobrze odczytana przez Czytelnika, powinna znaleźć swoje dalsze pogłębienie w jego myślach, wzbogacenie o własne przemyślenia i doświadczenia, słowem, stać się nieustająca. Jednak autor takiemu wyzwaniu nie jest wstanie sprostać, może to uczynić jedynie sam przedmiot zaproponowanej w tytule refleksji.

Na zaprezentowane w publikacji refleksje złożyły się teksty lub ich fragmenty wybrane tematycznie, które były pisane systematycznie w różnych okresach czasu, publikowane w pozycjach własnych autora lub rozproszone jako artykuły czy rozdziały w książkach innych autorów oraz niepublikowane dotąd teksty wystąpień konferencyjnych. W ten sposób zebrany materiał został uporządkowany, uzupełniony i poszerzony o nowe rozdziały. Pomimo tak zawiłej genezy niniejszej publikacji, autor starał się nadać całości merytoryczną spójność treści. A wiąże się ona konsekwentnie z wychowaniem do miłości Ojczyzny.

Wstęp

1. Ojczyzna – aksjologiczna czasoprzestrzeń w życiu człowieka

1.1. Humanistyczny sens pojęcia Ojczyzny a jego wymiar pedagogiczny
1.2. Dlaczego niepodległość jest ważna?
1.3. Patriotyzm w interpretacji pedagogicznej
1.4. Państwo jako podmiot wychowania w społeczeństwie demokratycznym
1.5. Wątki religijne i patriotyczne w harcerskim stylu życia

2. Wychowanie w duchu tożsamości narodowej

2.1. Tożsamość wychowania w Polsce
2.2. Motywy wychowania patriotycznego
2.3. Wychowanie patriotyczne a Ojczyzna
2.4. Język jako czynnik wychowania i komponent dziedzictwa kulturowego
2.5. Religijne i patriotyczne doświadczenie domu rodzinnego

3. Gdy praca staje się służbą Ojczyźnie

3.1. Humanistyczny sens pracy człowieka – perspektywa pedagogiczna
3.2. Wychowanie do pracy w kontekście orientacji życiowych człowieka
3.3. Praca w wychowaniu integralnym
3.4. Wychowanie personalistyczne w pracy uczelni akademickiej
3.5. Problem efektywności wychowania patriotycznego

Zakończenie

Bibliografia i literatura uzupełniająca

142 strony, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2021