|

KONCEPCJE WYCHOWAWCZE WSPÓŁCZESNYCH RODZICÓW DZIECI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W ASPEKCIE KOHERENCJI
KOWALCZYK M.M. wydawnictwo: IMPULS, 2020, wydanie Icena netto: 60.00 Twoja cena 57,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Koncepcje wychowawcze
współczesnych rodziców dzieci w wieku
wczesnoszkolnym w aspekcie koherencji
Jest
to książka pedagogiczna o charakterze studium teoretyczno-empirycznego,
stanowi ona obraz badań rzeczywistości stworzony na podstawie sondażu
diagnostycznego, na temat koncepcji wychowawczych podejmowanych przez
rodziców dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Dr
Marlena Kowalczyk trafnie rozpoznaje i typuje problemy wychowawcze i
społeczne. Trudno bowiem o lepsza rekomendację dla takich
sadów niż własne, empiryczne badania. Te zaś prowadzone są
wedle sprawdzonych reguł sztuki badawczej i dały poznawczy efekt
zweryfikowany przez praktykę.
(z
recenzji dr hab. prof. nadzw. Heleny Marzec AHE)
Rozdział I. Koncepcja
wychowawcza rodziców dzieci w wieku młodszoszkolnym w
świetle literatury przedmiotu
1. Koncepcja wychowania – podstawowe ustalenia
terminologiczne
2. Koncepcja wychowawcza rodziców w świetle wyzwań
współczesnej pedagogiki
3. Koncepcja wychowawcza rodziców w kontekście
postulatów wybranych nurtów
społeczno-humanistycznych
3.1. Koncepcja introspekcyjna
3.2. Koncepcja behawiorystyczna
3.3. Koncepcja psychodynamiczna
3.4. Koncepcja poznawcza
3.5. Naturalistyczna koncepcja wychowania J.J. Rousseau
3.6. Naturalistyczna koncepcja wychowania J.
Deweya
3.7. Naturalistyczna koncepcja wychowania J. Korczaka
3.8. Naturalistyczna koncepcja wychowania C.
Freineta
3.9. Naturalistyczna koncepcja wychowania M.
Montessori
3.10. Naturalistyczna koncepcja wychowania A.S.
Neilla
3.11. Koncepcja filozoficzno-normatywna
3.12. Koncepcja personalistyczna
3.13. Koncepcja personalno-egzystencjalna
3.14. Koncepcja personalistyczno-fenomenologiczna Jana Pawła
II
3.15. Koncepcja pedagogiki serca M.
Łopatkowej
3.16. Koncepcja pedagogiki
niedyrektywnej
3.17. Koncepcja pedagogiki Gestalt
3.18. Koncepcja pedagogiki
emancypacyjnej
3.19. Koncepcja wychowania
międzykulturowego
3.20. Koncepcje wychowania autorytarnego i antyautorytarnego
3.21. Koncepcja antypedagogiczna
3.22. Koncepcja metarozwoju
Rozdział II. Rodzina jako środowisko
kształtowania koncepcji wychowawczej
rodziców
1. Pojęcie rodziny
2. Rodzina macierzysta jako środowisko tworzenia koncepcji wychowawczej
współczesnych
rodziców
3. Uwarunkowania przemian w rodzinach pochodzenia a koncepcja
wychowania w rodzinach prokreacji
4. Funkcje rodziny w kontekście koncepcji wychowania
rodzinnego
4.1. Pojęcie funkcji rodziny w literaturze
przedmiotu
4.2. Funkcja prokreacyjna
4.3. Funkcja ekonomiczna
4.4. Funkcja socjalizacyjna
4.5. Funkcja opiekuńcza
Rozdział III. Koncepcja wychowawcza
rodziców w kontekście właściwości rozwojowych dziecka w
wieku wczesnoszkolnym
1. Właściwości rozwoju dziecka w wieku młodszoszkolnym –
zagadnienia wprowadzające
2. Rozwój fizyczny
3. Rozwój psychiczny
4. Rozwój społeczno-moralny i emocjonalny
Rozdział IV. Metodologiczne podstawy
badań
1. Cel i przedmiot badań
2. Problemy i hipotezy badawcze
3. Metody i techniki badawcze
4. Charakterystyka terenu badawczego, dobór
próby, zakres i organizacja
badań
5. Opinie jako przedmiot analizy empirycznej
Rozdział V. Koherencja
teoretycznej wizji wychowania i oddziaływań wychowawczych w koncepcji
wychowawczej rodziców dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Analiza ilościowa
1. Wprowadzenie
2. Koherencja teoretycznej wizji wychowania i oddziaływań wychowawczych
w koncepcji wychowawczej rodziców dzieci w młodszym wieku
szkolnym w kontekście ogółu badanych
2.1. Relacje rodzice – dzieci
2.2. Organizacja procesu wychowania
2.3. Organizacja czasu wolnego
2.4. Stymulowanie rozwoju zainteresowań
2.5. Metody wychowania
3. Koherencja koncepcji wychowawczej a wykształcenie
rodziców
3.1. Analiza wizji wychowawczej i działań
3.2. Poziom koherencji teoretycznych założeń koncepcji wychowawczej z
działaniami w zależności od wykształcenia rodziców
4. Koherencja koncepcji wychowawczej a zawód wykonywany
przez rodziców
4.1. Analiza wizji wychowawczej i działań
4.2. Poziom koherencji teoretycznych założeń koncepcji wychowawczej z
działaniami w zależności od zawodu wykonywanego przez
rodziców
5. Koherencja koncepcji wychowawczej a środowisko społeczne miejsca
zamieszkania
5.1. Analiza wizji wychowawczej i działań
5.2. Poziom koherencji teoretycznych założeń koncepcji wychowawczej z
działaniami w zależności od środowiska społecznego miejsca zamieszkania
6. Koherencja koncepcji wychowawczej a wiek
rodziców
6.1. Analiza wizji wychowawczej i działań
6.2. Poziom koherencji teoretycznych założeń koncepcji wychowawczej z
działaniami w zależności od wieku rodziców
7. Koherencja koncepcji wychowawczej a płeć rodziców
7.1. Analiza wizji wychowawczej i działań
7.2. Poziom koherencji teoretycznych założeń koncepcji wychowawczej z
działaniami w zależności od płci rodziców
Rozdział VI. Koherencja teoretycznej
wizji wychowania i oddziaływań wychowawczych w koncepcji wychowawczej
rodziców dzieci w młodszym wieku szkolnym. Analiza
jakościowa
1. Zbieżność wizji wychowawczej i
działań
2. Rozbieżność wizji wychowawczej i działań
Zakończenie
Aneks
Kwestionariusz ankiety dla rodziców dzieci w wieku
młodszoszkolnym (7–10 lat)
Kwestionariusz wywiadu dla rodziców dzieci w wieku
wczesnoszkolnym (7–10 lat)
Bibliografia
Spis tabel
380
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|