wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.80 47,31   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

JAKOŚĆ ŻYCIA EMERYTOWANYCH NAUCZYCIELI


JAGIELSKA K.

wydawnictwo: IMPULS, 2020, wydanie I

cena netto: 49.80 Twoja cena  47,31 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jakość życia emerytowanych nauczycieli


Celem niniejszej pracy jest poznanie i opisanie jakości życia emerytowanych nauczycieli. Z przeglądu literatury przedmiotu wynika, że istnieją liczne opracowania dotyczące jakości życia osób starszych, odnoszące się jednak do ogółu seniorów, marginalnie zaś pojawiają się dane dotyczące grupy emerytowanych nauczycieli. Jakość życia (quality of life – QoL) jest pojęciem wielowymiarowym, bardzo szerokim, obejmującym liczne aspekty ludzkiego życia (zdrowotne, psychologiczne, społeczne i środowiskowe). Nie ma jednej definicji. Charakteryzuje się tym, że sposób jego pojmowania zależy od dyscypliny, paradygmatu i ram czasowych prowadzonych badań. Zmienia się w ciągu życia jednostki. To, co stanowi istotną składową jakości życia w młodości, niekoniecznie będzie miało wpływ na dobrą jakość życia na emeryturze. Ma ono także „krótką historię, ale bardzo długą przeszłość” (Rapley, 2003). Według Rocío Fernández-Ballesteros (2011) zwiększa się liczba publikacji dotyczących badań nad jakością życia osób starszych. Jako przykład można podać bazę Medline, w której w 1973 roku dostępnych było tylko 5 publikacji podejmujących tematykę jakości życia. W 2015 roku takich publikacji było ponad 150 tys. (Worach-Kardas, 2015, s. 133). Największy wzrost zainteresowania tym tematem nastąpił w naukach medycznych, rzadziej podejmuje się go natomiast w psychologii i naukach społecznych.

Wstęp   

Rozdział 1. Jakość życia w starości      

1.1. Społeczno-demograficzne aspekty starzenia się ludności w Polsce   
1.2. Wybrane aspekty procesu starzenia się i starości       
1.3. Granice, kryteria i periodyzacja starości       
1.4. Koncepcja jakości życia w literaturze przedmiotu       
1.5. Specyfika pracy a jakość życia nauczycieli       

Rozdział 2. Metodologiczne założenia badań własnych      

2.1. Przedmiot i cel badań       
2.2. Problemy badawcze       
2.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze      
2.4. Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka badanej grupy      

Rozdział 3. Jakość życia emerytowanych nauczycieli w świetle wyników badań       

3.1. Sytuacja materialna       
3.2. Warunki zamieszkania   
3.3. Stan zdrowia   
3.4. Samodzielność w życiu codziennym 
3.5. Relacje społeczne      
3.6. Aktywność wolnoczasowa   
3.7. Samopoczucie      
3.8. Życie religijne   
3.9. Postrzeganie starości  
3.10. Poczucie jakości życia      

Podsumowanie   
Spis tabel i wykresów      
Bibliografia

300 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022