wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

METODA ZAUTOMATYZOWANEGO RACHOWANIA OPARTA NA UKŁADZIE LICZB NA PALCACH


SAPETA J.

wydawnictwo: IMPULS, 2020, wydanie II

cena netto: 28.00 Twoja cena  26,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

METODA ZAUTOMATYZOWANEGO RACHOWANIA OPARTA NA UKŁADZIE LICZB NA PALCACH


Poradnik dla nauczycieli do uczenia matematyki dzieci z klas 1–3, dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki oraz dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną – do wykorzystania w przedszkolach, szkołach podstawowych, integracyjnych i specjalnych

Metoda zautomatyzowanego rachowania oparta na układzie liczb na palcach powstała w wyniku obserwacji i doświadczeń pedagogicznych zebranych w ciągu wieloletniej pracy dydaktycznej z uczniami przez autorkę tej książki.

Adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym (kl. I–III) oraz do uczniów mających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki.

Głównym celem, jaki postawiła sobie autorka, było opracowanie takiej metody, która nie tylko minimalizuje trudności wynikające z programu nauczania, ale także rozbudza zainteresowanie oraz chęć do uczenia się matematyki przez wszystkie dzieci, mimo że nie jest to przedmiot ogólnie lubiany przez uczniów. Cel został osiągnięty. Metoda cieszy się dużym zainteresowaniem i uznaniem ze strony nauczycieli oraz rodziców. Za całokształt pracy pedagogicznej oraz działalność twórczą autorka książki była doceniana i wielokrotnie wyróżniana. Szczególnym wyróżnieniem było wręczenie jej Medalu Komisji Edukacji Narodowej.

Metoda, która została zaprezentowana w niniejszym poradniku, jest efektem poszukiwań przez Autorkę sposobów ułatwiających czynnościowe kształtowanie struktury wiedzy i umiejętności matematycznych dziecka oraz rozbudzenie zainteresowania matematyką u wszystkich dzieci, a w szczególności tych, które przejawiają poważne trudności w opanowaniu treści programowych. Metoda ta może być wykorzystana w nauczaniu dzieci zarówno w wieku przedszkolnym (wstępne kształtowanie pojęcia liczby), jak i wczesnoszkolnym, których myślenie cechuje jeszcze duży konkretyzm oparty na spostrzeganiu i praktycznym działaniu. Może stanowić także jedną z metod czynnościowego nauczania matematyki dzieci, które wykazują szczególne trudności podczas realizacji programu z tego przedmiotu (dzieci z tzw. dyskalkulią), oraz o obniżonych możliwościach intelektualnych – doskonaląc język dziecka i zwiększając w obu wypadkach szansę opanowania materiału i wykształcenia u uczniów umiejętności matematycznych.

W publikacji zamieszczono także wskazówki praktyczne, które warto uwzględnić, wykorzystując proponowaną tu metodę, gdyż ukierunkowują one pracę nauczyciela z uczniami podczas realizacji treści programowych.

Poradnik zawiera również kilkanaście typów ćwiczeń rachunkowych, opracowanych przez Autorkę w formie graficznej, których wykorzystanie na lekcjach matematyki może pomóc w kształtowaniu pozytywnego stosunku uczniów do tego przedmiotu.

Należy podkreślić, iż metoda ta stosowana w pracy z uczniami przynosi pożądane efekty w nauczaniu matematyki.

Wstęp      

I. Metoda zautomatyzowanego rachowania oparta na układzie liczb na palcach  

1. Charakterystyka metody. Przydatność i zalety metody w nauczaniu matematyki    
2. Podstawowe pojęcia matematyczne w nauczaniu matematyki 

II. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, 100, 1000 z wykorzystaniem metody zautomatyzowanego rachowania opartej na układzie liczb na palcach

1. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10      
1.1. Technika wykonywania dodawania i odejmowania w zakresie 10 (przykłady z komentarzem)   
1.2. Praktyczne wskazówki dla nauczycieli   
2. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20      
2.1. Technika wykonywania dodawania i odejmowania w zakresie 20 (przykłady z komentarzem) 
2.2. Praktyczne wskazówki dla nauczycieli  
3. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100  
3.1. Technika wykonywania dodawania i odejmowania w zakresie 100 (przykłady z komentarzem)   
3.2. Praktyczne wskazówki dla nauczycieli   
4. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000  
4.1. Technika wykonywania dodawania i odejmowania w zakresie 1000 (przykłady z komentarzem)   
4.2. Praktyczne wskazówki dla nauczycieli 

III. Mnożenie i dzielenie w zakresie 100 z wykorzystaniem metody zautomatyzowanego rachowania opartej na układzie liczb na palcach  

1. Mnożenie i dzielenie w zakresie 100   
2. Dzielenie z resztą 
3. Praktyczne wskazówki dla nauczycieli  

Bibliografia   

Aneks. Propozycje ćwiczeń rachunkowych 

96 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2021