wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE INNOWACJI


GWARDA-GRUSZCZYŃSKA E.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ, 2020, wydanie I

cena netto: 59.29 Twoja cena  56,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Współczesne koncepcje innowacji


Publikacja jest skierowana do studentów, doktorantów i młodych badaczy. Zamierzeniem autorki nie było opracowanie podręcznika akademickiego, w którym można znaleźć wszystkie najważniejsze zagadnienia z zakresu zarządzania innowacjami.

Głównym celem monografii jest prezentacja współczesnych koncepcji, a przede wszystkim kierunków rozwoju innowacji.

Podstawą analiz stały się koncepcja zrównoważonego rozwoju oraz przewidywane przez analityków megatrendy, które będą kształtowały świat w kolejnych latach.

Obecnie technologia uznawana jest za jeden z głównych czynników, które wpływają na wszystkie aspekty życia ludzkiego. Stopień zaawansowania nowoczesnych technologii i ich wszechobecność sprawiają, że innowacyjne rozwiązania mają coraz większy wpływ na życie ludzi oraz funkcjonowanie przedsiębiorstw. Dlatego w publikacji dużo uwagi poświęcono innowacjom technologicznym, zwłaszcza tym, które mogą stanowić podstawę do tworzenia nowości w innych sektorach (np. technologie graniczne, kluczowe technologie wspomagające).
W monografii poruszono także problematykę innowacji w obszarze ekologii i w sferze społecznej oraz podjęto próbę identyfikacji kierunków jej rozwoju w Europie i na świecie.

Wstęp 7

Część I – Innowacje 11

1. Innowacje – koncepcje i modele 13
1.1. Postrzeganie innowacji 13
1.2. Rozwój koncepcji innowacji 17
1.3. Proces innowacyjny i jego modele 25

Część II – Podstawowe zjawiska towarzyszące innowacjom 33

2. Transfer technologii 35
2.1. Pojęcie i rodzaje transferu technologii 35
2.2. Modele transferu technologii i jednostki wparcia dla transferu technologii 38
3. Komercjalizacja 41
3.1. Pojęcie komercjalizacji 41
3.2. Strategie komercjalizacji 46
3.3. Uwarunkowania wyboru strategii komercjalizacji 55
3.4. „Doliny śmierci” w komercjalizacji 58
4. Dyfuzja innowacji 61
4.1. Pojęcie i proces dyfuzji innowacji 61
4.2. Płaszczyzny, sposoby i uwarunkowania przebiegu procesów dyfuzji innowacji 65

Część III – Wyzwania i kierunki rozwoju innowacji na świecie 69

5. Zrównoważony rozwój, megatrendy a kierunki rozwoju innowacji 71
5.1. Zrównoważony rozwój 71
5.2. Megatrendy i siły motoryczne rozwoju innowacji 81
5.3. Odwrócone innowacje 92

Część IV – Kierunki rozwoju innowacji w Europie 99

6. Kluczowe Technologie Wspomagające (KETs) 101
6.1. Charakterystyka i rola kluczowych technologii wspomagających 101
6.2. Kluczowe Technologie Wspomagające w Unii Europejskiej 105
6.3. Kluczowe technologie wspomagające w Polsce 112
7. Ekoinnowacje 121
7.1. Technologie środowiskowe – źródło ekoinnowacji 121
7.2. Ekoinnowacje i ich znaczenie dla przedsiębiorstw 125
7.3. Ekoinnowacje w Europie i w Polsce 131
8. Innowacje społeczne 141
8.1. Charakterystyka i znaczenie innowacji społecznych 141
8.2. Powstawanie i proces innowacji społecznych 148
8.3. Przykłady innowacji społecznych w Europie i w Polsce 154

Zakończenie 165
Bibliografia 167

182 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2021