wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PONAD LĘKIEM STRATEGIE TERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ I UWAŻNOŚCI POZWALAJĄCE PRZEZWYCIĘŻYĆ LĘK STRACH I ZAMARTWIANIE SIĘ


HOFMANN S.G.

wydawnictwo: GWP, 2021, wydanie I

cena netto: 59.80 Twoja cena  56,81 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

PONAD LĘKIEM

Strategie terapii poznawczo-behawioralnej i uważności pozwalające przezwyciężyć lęk, strach i zamartwianie się


Lęk jest powszechnie doświadczaną emocją, która działa niczym system alarmowy w naszym ciele. Pomaga nam unikać sytuacji zagrażających życiu i pobudza nas, byśmy przygotowali się na niebezpieczeństwo. Zdarza się jednak, że przejmuje kontrolę nad naszym życiem, zaburzając nasze funkcjonowanie i powodując stres niewspółmierny do okoliczności. Zamartwiamy się tym, co może się zdarzyć, lub w nieskończoność rozpamiętujemy przeszłe wydarzenia. Aby poradzić sobie z trudnymi emocjami, zazwyczaj zaczynamy unikać sytuacji, które je wywołują. To przynosi szybką ulgę, ale na dłuższą metę utrudnia nam osiąganie zamierzonych celów, wzmacnia lęk i nie pozwala dostrzec, że nasze obawy są nierealistyczne. Pojawić się też mogą nieprzyjemne doznania fizyczne: ból głowy, nudności, uczucie zmęczenia, a także kłopoty ze snem, z koncentracją i podejmowaniem decyzji oraz nerwowość, drażliwość i poczucie, że jest się na skraju wytrzymałości. Lęk i zamartwianie się wywołują wiele cierpienia, przeszkadzając w odczuwaniu spełnienia i szczęścia w życiu.

Niniejszy poradnik zawiera oparte na dowodach naukowych strategie radzenia sobie z lękiem i zamartwianiem się, które wykorzystują elementy terapii poznawczo-behawioralnej i techniki uważności.


Dowiesz się z niego, w jaki sposób myśli, zachowania i doznania fizyczne tworzą błędne koło lęku, które sprawia, że czujemy się jak w pułapce. Znajdziesz tu skuteczne ćwiczenia z zakresu uważnej świadomości zakotwiczające w bieżącej chwili, a także narzędzia, dzięki którym powstrzymasz zachowania unikowe i zmierzysz się z własnymi obawami. Co najważniejsze, odkryjesz, co wywołuje u ciebie lęk, i poznasz rozwiązania dopasowane do twoich potrzeb. Postępując zgodnie z podanymi wskazówkami, będziesz w stanie zmienić swój umysł, a tym samym całe swoje życie. Lęk przestanie mieć nad tobą kontrolę i zaczniesz żyć tak, jak pragniesz.

 Dzięki zamieszczonym w książce przykładom i praktycznym ćwiczeniom dowiesz się, jak:

• zaprzestać unikania i stawiać czoło sytuacjom, które budzą w tobie lęk,
• rozpoznać i zmienić negatywne wzorce myślenia,
• poradzić sobie z doznaniami fizycznymi, które towarzyszą lękowi,
• zdystansować się od pełnych niepokoju myśli,
• rozpoznać i zmienić zachowania, które podtrzymują lęk,
• realizować to, na czym najbardziej ci zależy, mimo obaw i niepewności.

Jeśli często odczuwasz lęk, znasz ten problem na wylot – po co więc masz stosować jedno, rzekomo uniwersalne podejście, skoro możesz sięgnąć po takie, które będzie pasowało do twoich potrzeb? Niniejszy poradnik, napisany przez jednego z czołowych światowych ekspertów od poznawczo-behawioralnego podejścia do emocji, zawiera najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z lękiem. Zaprezentowane w postaci przejrzystych modułów, dają się one bez trudu opanować i stosować zarówno łącznie, jak i jako osobne strategie. Badania wskazują, że owe moduły – swego rodzaju mikroumiejętności – są wysoce skuteczne i warte poznania. Gorąco polecam!

Steven C. Hayes
twórca terapii akceptacji i zaangażowania, autor książek W pułapce myśli i Umysł wyzwolony

Ten poradnik może odmienić los osób cierpiących z powodu lęku. Odwołuje się do najnowszej, opartej na wynikach badań naukowych wiedzy na temat strategii terapeutycznych nakierowanych na łagodzenie najważniejszych jego objawów. Stefan Hofmann, znany na całym świecie badacz i klinicysta specjalizujący się w leczeniu zaburzeń lękowych, przedstawia w kilku modułach szczegółowe instrukcje, jak radzić sobie z tym wszystkim, co leży u podstaw uporczywego lęku. Czytelnicy znajdą tu opisy przypadków, przejrzyste formularze i przystępne objaśnienia. Poradnik stanowi budującą odmianę na tle licznych dostępnych na rynku samopomocowych książek na temat lęku.

dr David A. Clark
emerytowany profesor na wydziale psychologii University of New Brunswick,
autor książki The anxious thoughts workbook

Przedmowa
Współpracownicy
Prolog
Wprowadzenie: jak korzystać z poradnika

MODUŁ 1
PLAN PODROŻY
Część 1
Cele i motywacja
Część 2
Natura lęku i zamartwiania się
Część 3
Jak atakuje lęk

MODUŁ 2
UWAŻNA RELAKSACJA

MODUŁ 3
REINTERPRETACJA MYŚLI
Część 1
Przecenianie prawdopodobieństwa
Część 2
Katastrofizowanie

MODUŁ 4
ZAMARTWIANIE SIĘ ZAMARTWIANIEM
Część 1
Zdystansowana świadomość
Część 2
Odraczanie zamartwiania się

MODUŁ 5
TWARZĄ W TWARZ ZE STRASZNYMI WIZJAMI

MODUŁ 6
ZMIANA ZACHOWAŃ

MODUŁ 7
OCENA POSTĘPOW I ZAPOBIEGANIE NAWROTOM

Bibliografia

200 stron, 190 x 245 mm, oprawa miękka


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2021