wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

RAPORTOWANIE ZINTEGROWANE O MODELU BIZNESU W KREOWANIU WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA


DRATWIŃSKA-KANIA B. FERENS A. SZEWIECZEK A.

wydawnictwo: CEDEWU, 2021, wydanie I

cena netto: 84.39 Twoja cena  80,17 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Raportowanie zintegrowane o modelu biznesu w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa


Informowanie niefinansowe zaczyna zajmować ważne miejsce w strategii komunikacyjnej przedsiębiorstwa. Elementem tej sprawozdawczości jest model biznesu, ujawniany w Polsce przez niektóre przedsiębiorstwa obligatoryjnie. Model biznesu stanowi w pewien sposób skondensowany obraz działalności przedsiębiorstwa, poprzez holistyczne podejście do opisu prowadzonego przez przedsiębiorstwo biznesu i jego wpływu na otoczenie bliższe i dalsze.

Książka wypełnia lukę na rynku wydawniczym w zakresie sposobu ujmowania modelu biznesowego w sprawozdaniu zintegrowanym lub innym i jego znaczenia w kreowaniu wartości.

Największym atutem książki jest prezentacja wyników badań nad ujawnieniami modelu biznesu przez spółki czterech branż (energetyka, paliwa, górnictwo, telekomunikacja), notowane na GPW w Warszawie.

W książce zaprezentowano:

• podstawowe atrybuty sprawozdawczości korporacyjnej, z uwzględnieniem holistycznego podejścia do postrzegania przedsiębiorstwa i systemu informacji ekonomicznej prezentowanego głównie w raporcie zintegrowanym
• szczegółową charakterystykę koncepcji modelu biznesu, jego klasyfikacje, determinanty zmian oraz komponenty
• charakterystykę wartości przedsiębiorstwa i zarządzania wartością przedsiębiorstwa, w tym podsumowano metody pomiaru wartości przedsiębiorstwa
• sprawozdawczość i ocenę modelu biznesu na bazie określonego składu czterech komponentów
- kapitały, działania biznesowe, efekty wyjściowe, rezultaty.


Wyniki badań potwierdzają występowanie istotnych zależności między ujawnianymi komponentami modelu biznesu a wartością przedsiębiorstwa mierzoną wybranymi parametrami księgowymi, co pozwala potwierdzić, że koncepcja ta rozwija się dynamicznie w dużych przedsiębiorstwach, stanowiąc jednocześnie wyjątkowy sposób komunikowania się z interesariuszami.
Wnioski z przedstawionego projektu mogą zostać wykorzystane dla potrzeb dalszej ewaluacji stanu sprawozdawczości i modelu biznesu w polskich przedsiębiorstwach. Autorki są przekonane, że opracowanie stanowi wartościowe kompendium wiedzy dla kadry zarządzającej, analityków i teoretyków badających ten obszar, doktorantów i studentów kierunków ekonomicznych zainteresowanych tematyką osadzenia modelu biznesu w sprawozdawczości przedsiębiorstw.

Wstęp 7

Rozdział 1
Raportowanie zintegrowane - holistyczne ujęcie informacji ekonomicznych 13
1.1. Geneza i atrybuty sprawozdawczości korporacyjnej 13
1.2. Integracja sprawozdawczości finansowej i niefinansowej - trendy, szanse i zagrożenia 31
1.3. Zakres i struktura ramowa raportu zintegrowanego 42
1.4. Przegląd badań nad raportowaniem zintegrowanym 53

Rozdział 2
Model biznesu i jego sprawozdawczość z perspektywy tworzenia wartości 69
2.1. Ramy teoretyczne koncepcji modelu biznesu 69
2.2. Determinanty transformacji modeli biznesu 84
2.3. Komponenty modelu biznesu 88
2.4. Miejsce modelu biznesu w sprawozdawczości zintegrowanej 94

Rozdział 3
Wartość przedsiębiorstwa i możliwości jej kreowania 121
3.1. Pojęcie wartości - ogólne przedstawienie problemu 121
3.2. Koncepcja zarządzania wartością przedsiębiorstwa 128
3.3. Narzędzia zarządzania wspomagające kreowanie wartości 140
3.4. Problemy pomiaru wartości przedsiębiorstwa 147
3.5. Narzędzia pomiaru wartości przedsiębiorstwa 156
3.6. Informowanie o modelu biznesu a wartość przedsiębiorstwa 171

Rozdział 4
Znaczenie ujawnień o modelu biznesu dla wartości przedsiębiorstwa 177
4.1. Uzasadnienie wyboru obszaru badawczego i opis próby badawczej 177
4.2. Raportowanie o komponentach modelu biznesu w sprawozdawczości badanych przedsiębiorstw 182
4.3. Związek liczby ujawnień o modelu biznesu z wartością przedsiębiorstwa 199

Zakończenie 205
Bibliografia 211
Spis rysunków 228
Spis tabel 229
O Autorkach 231


232 strony, Format 165x235, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2021