|

RAPORTOWANIE ZINTEGROWANE O MODELU BIZNESU W KREOWANIU WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
DRATWIŃSKA-KANIA B. FERENS A. SZEWIECZEK A. wydawnictwo: CEDEWU, 2021, wydanie Icena netto: 84.39 Twoja cena 80,17 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Raportowanie zintegrowane o
modelu biznesu w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa
Informowanie
niefinansowe zaczyna zajmować ważne miejsce w strategii komunikacyjnej
przedsiębiorstwa. Elementem tej sprawozdawczości jest model biznesu,
ujawniany w Polsce przez niektóre przedsiębiorstwa
obligatoryjnie. Model biznesu stanowi w pewien sposób
skondensowany obraz działalności przedsiębiorstwa, poprzez holistyczne
podejście do opisu prowadzonego przez przedsiębiorstwo biznesu i jego
wpływu na otoczenie bliższe i dalsze.
Książka wypełnia lukę na rynku wydawniczym w zakresie sposobu ujmowania
modelu biznesowego w sprawozdaniu zintegrowanym lub innym i jego
znaczenia w kreowaniu wartości.
Największym atutem książki jest prezentacja wyników badań
nad ujawnieniami modelu biznesu przez spółki czterech branż
(energetyka, paliwa, górnictwo, telekomunikacja), notowane
na GPW w Warszawie.
W
książce zaprezentowano:
•
podstawowe atrybuty sprawozdawczości korporacyjnej, z uwzględnieniem
holistycznego podejścia do postrzegania przedsiębiorstwa i systemu
informacji ekonomicznej prezentowanego głównie w raporcie
zintegrowanym
•
szczegółową charakterystykę koncepcji modelu biznesu, jego
klasyfikacje, determinanty zmian oraz komponenty
•
charakterystykę wartości przedsiębiorstwa i zarządzania wartością
przedsiębiorstwa, w tym podsumowano metody pomiaru wartości
przedsiębiorstwa
•
sprawozdawczość i ocenę modelu biznesu na bazie określonego składu
czterech komponentów
-
kapitały, działania biznesowe, efekty wyjściowe, rezultaty.
Wyniki badań potwierdzają występowanie istotnych zależności między
ujawnianymi komponentami modelu biznesu a wartością przedsiębiorstwa
mierzoną wybranymi parametrami księgowymi, co pozwala potwierdzić, że
koncepcja ta rozwija się dynamicznie w dużych przedsiębiorstwach,
stanowiąc jednocześnie wyjątkowy sposób komunikowania się z
interesariuszami.
Wnioski z przedstawionego projektu mogą zostać wykorzystane dla potrzeb
dalszej ewaluacji stanu sprawozdawczości i modelu biznesu w polskich
przedsiębiorstwach. Autorki są przekonane, że opracowanie stanowi
wartościowe kompendium wiedzy dla kadry zarządzającej,
analityków i teoretyków badających ten obszar,
doktorantów i studentów kierunków
ekonomicznych zainteresowanych tematyką osadzenia modelu biznesu w
sprawozdawczości przedsiębiorstw.
Wstęp
7
Rozdział 1
Raportowanie
zintegrowane - holistyczne ujęcie informacji ekonomicznych
13
1.1. Geneza i atrybuty sprawozdawczości korporacyjnej 13
1.2. Integracja sprawozdawczości finansowej i niefinansowej - trendy,
szanse i zagrożenia 31
1.3. Zakres i struktura ramowa raportu zintegrowanego 42
1.4. Przegląd badań nad raportowaniem zintegrowanym 53
Rozdział 2
Model
biznesu i jego sprawozdawczość z perspektywy tworzenia wartości
69
2.1. Ramy teoretyczne koncepcji modelu biznesu 69
2.2. Determinanty transformacji modeli biznesu 84
2.3. Komponenty modelu biznesu 88
2.4. Miejsce modelu biznesu w sprawozdawczości zintegrowanej 94
Rozdział 3
Wartość
przedsiębiorstwa i możliwości jej kreowania 121
3.1. Pojęcie wartości - ogólne przedstawienie problemu 121
3.2. Koncepcja zarządzania wartością przedsiębiorstwa 128
3.3. Narzędzia zarządzania wspomagające kreowanie wartości 140
3.4. Problemy pomiaru wartości przedsiębiorstwa 147
3.5. Narzędzia pomiaru wartości przedsiębiorstwa 156
3.6. Informowanie o modelu biznesu a wartość przedsiębiorstwa 171
Rozdział 4
Znaczenie
ujawnień o modelu biznesu dla wartości przedsiębiorstwa 177
4.1. Uzasadnienie wyboru obszaru badawczego i opis próby
badawczej 177
4.2. Raportowanie o komponentach modelu biznesu w sprawozdawczości
badanych przedsiębiorstw 182
4.3. Związek liczby ujawnień o modelu biznesu z wartością
przedsiębiorstwa 199
Zakończenie 205
Bibliografia 211
Spis rysunków 228
Spis tabel 229
O Autorkach 231
232 strony, Format 165x235, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|