|

ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ DLA KLIENTA A MARKETING DOŚWIADCZEŃ W INSTYTUCJACH KULTURY
KRAWIEC W. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ, 2021, wydanie Icena netto: 52.65 Twoja cena 50,02 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie wartością dla
klienta a marketing doświadczeń w instytucjach kultury
Działania
współczesnego teatru i filharmonii
Monografia ma charakter
teoretyczno-empiryczny. Dotyczy koncepcji zarządzania wartością dla
klienta, która została ukazana przez pryzmat marketingu
doświadczeń w działaniach instytucji kultury w Polsce. Książka zawiera
diagnozę etapów teoretycznego modelu zarządzania wartością i
doświadczeniem klienta na podstawie badań funkcjonowania
teatrów i filharmonii w Polsce, analizę
porównawczą zestawiającą wartości proponowane przez teatry i
filharmonie z oczekiwaniami uczestników kultury, a także
omówienie wpływu nurtu marketingu doświadczeń na działania
teatrów i filharmonii oraz ich odbiór przez
uczestników kultury.
Publikacja jest adresowana przede wszystkim do menedżerów i
animatorów kultury oraz pracowników instytucji
kultury. Poruszone w niej zagadnienia mogą być też przydatne dla
studentów i osób zainteresowanych zarządzaniem
wartością dla klienta oraz marketingiem doświadczeń. Monografia stanowi
uzupełnienie wiedzy z zakresu marketingu usług, marketingu organizacji
non profit czy zarządzania marketingowego w instytucjach kultury.
Wstęp
9
Rozdział 1. Czy
tego klient potrzebuje? Czy to klient zauważy? Czy to będzie ważne?
Dlaczego nikt tego nie chce? Wartość dla klienta i jej znaczenie w
budowaniu strategii instytucji kultury 13
1.1. Wartość dla klienta w literaturze przedmiotu i na rynku instytucji
kultury 13
1.1.1. Wartość dla klienta w naukach ekonomicznych 13
1.1.2. Wartość dla klienta i jej miejsce w kulturze 16
1.2. Alokacja wartości dla klienta w strategii instytucji kultury 17
1.3. Zarządzanie wartością dla klienta w instytucji kultury –
podejście modelowe 20
1.3.1. Modele zarządzania wartością dla klienta 20
1.3.2. Model zarządzania wartością dla klienta w instytucjach kultury 23
1.4. Umiejętność komunikowania wartości dla klienta jako podstawa
nawiązywania i podtrzymywania relacji z uczestnikami kultury 26
1.4.1. Komunikowanie wartości dla klienta – ujęcie
ogólne 26
1.4.2. Komunikacja ze współczesnymi uczestnikami kultury 27
Rozdział 2. Jest
super, jesteś śliczny, uwielbiam cię, chcę z tobą żyć… Lubię
cię!!! OK!!! Łapa!!! Siła doświadczeń w działaniach marketingowych
instytucji kultury 35
2.1. Doświadczenie w marketingu instytucji kultury 35
2.1.1. Transfer doświadczeń w działaniach marketingowych 35
2.1.2. Marketing doświadczeń a budowanie wartości dla klienta 36
2.2. Inscenizowanie niezapomnianych doświadczeń dla
uczestników kultury 38
2.2.1. Zrozumieć doświadczenie klienta 38
2.2.2. Rodzaje doświadczeń oczekiwanych przez klienta 40
2.2.3. Strategiczne moduły doświadczeń jako sposoby budowania
doświadczeń klienta 42
2.3. Potrzeba doświadczania i współtworzenia doświadczeń
przez klientów instytucji kultury 49
2.3.1. Sposoby identyfikacji i klasyfikacji potrzeb klienta 49
2.3.2. Współtworzenie doświadczeń z klientem 53
2.4. Instrumenty wspomagające działania marketingowe instytucji kultury
w celu budowania doświadczeń 55
2.5. Zarządzanie doświadczeniem klienta w instytucjach kultury 68
2.6. Modelowe ujęcie zarządzania wartościami i dostarczanymi
doświadczeniami z udziałem klienta 78
Rozdział 3.
A z czym do ludzi? Jak cię widzi rynek? Jak ma się rynek? Kim oni są?
Obraz rynku kultury i instytucji kultury
83
3.1. Rynek kultury w Polsce 83
3.1.1. Instytucja kultury w Polsce w świetle prawa i jej
obowiązków – klasyfikacja i cele 83
3.1.2. Organizatorzy instytucji kultury 85
3.1.3. Struktura rynku kultury w Polsce 88
3.2. Uczestnictwo w kulturze w świetle rynkowych zmian postrzegania
konsumenta 98
3.2.1. Kultura, jej typy oraz zarządzanie w kulturze 98
3.2.2. Wąskie i szerokie ujęcie uczestnictwa w kulturze – od
widza i odbiorcy do uczestnika kultury 100
3.2.3. Typologia uczestników kultury 103
3.3. Nowe zjawiska na rynku instytucji kultury 114
Rozdział 4. Tak
to wygląda? To jest super?! Chodźmy tam! Tego bym się nie spodziewał!
Zobacz! Zarządzanie wartością i doświadczeniem klienta instytucji
teatralnych i filharmonii w Polsce w świetle badań empirycznych
119
4.1. Metodyka badań empirycznych oraz charakterystyka prób
badanych 119
4.2. Uczestnik wydarzeń kulturalnych oraz jego oczekiwania wobec
oferowanych mu przez teatry i filharmonie wartości i doświadczeń
– perspektywa klienta 126
4.2.1. Oczekiwania klientów teatru i filharmonii wobec
wartości doświadczanych 126
4.2.2. Działania marketingowe teatrów i filharmonii jako
wartość dodana dla uczestników kultury 133
4.2.3. Narzędzia komunikowania i dystrybuowania wartości dla klienta w
teatrach i filharmoniach 137
4.2.4. Doświadczenia oferowane klientom teatrów i
filharmonii oraz poziom ich akceptacji 142
4.3. Zarządzanie wartością i doświadczeniem klienta w teatrach i
filharmoniach – perspektywa menedżera 147
4.3.1. Doświadczenie jako propozycja wartości dla klienta a
strategiczna możliwość ich wprowadzenia w instytucji kultury 147
4.3.2. Badanie oczekiwań klienta jako podstawa kreowania dla niego
wartości i doświadczeń 152
4.3.3. Zaangażowanie klienta w budowanie wartości i doświadczeń 156
4.3.4. Oczekiwane przez klientów instytucji kultury korzyści
i rodzaje doświadczeń 157
4.3.5. Elementy budowania i rozwijania doświadczeń w teatrach i
filharmoniach 161
4.3.6. Komunikowanie wartości a wdrażanie doświadczeń 163
4.3.7. Dostarczana wartość a monitorowanie doświadczeń 168
Zakończenie 171
Bibliografia 177
192
strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|