|

KSZTAŁTOWANIE RELACJI UCZELNI Z PRZEDSIĘBIORSTWAMI W WARUNKACH TRANSFORMACJI CYFROWEJ
LIS M. wydawnictwo: PWN, 2021, wydanie Icena netto: 79.69 Twoja cena 75,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kształtowanie relacji uczelni
z przedsiębiorstwami
w
warunkach transformacji cyfrowej
Zarządzanie
relacjami to ważny element dialogu uczelni wyższych w Polsce z grupą
interesariuszy instytucjonalnych jaką są przedsiębiorstwa. Stanowi ono
„twórcze” rozszerzenie teorii
zarządzania (w tym marketingu) polegające na kształtowaniu
długotrwałych relacji poprzez tworzenie związków
emocjonalnych w oparciu o oferowaną wartość. Kształtowanie bazującej na
wartości relacji na linii nauka – biznes nie jest jednak
proste. Jest to bowiem wymagający bieżących korekt i modyfikacji
złożony proces, uzależniony zarówno od aktualnej pozycji i
wizerunku uczelni wyższej w jej otoczeniu, jak i zmian związanych z
dokonującą się transformacją cyfrową. Oznacza to, że uczelnie chcące
skutecznie nawiązywać i wzmacniać więzi z interesariuszami
instytucjonalnymi (przedsiębiorstwami) powinny stale dostosowywać swoje
struktury i instrumenty (w tym również rozwiązania z obszaru
nowoczesnych technologii) do wymagań stawianych przez zmieniający się
układ sił na dynamicznym rynku usług szkolnictwa wyższego. Bardzo
pomocne w tych działaniach będzie procesowe, systemowe podejście do
kształtowania relacji. Podejście takie zaprezentowane i
szczegółowo omówione zostanie w niniejszej
książce.
Wprowadzenie
1.
Uczelnia jako aktor w procesach rozwoju gospodarki opartej na wiedzy
1.1. Orientacja na wiedzę jako wymóg
współczesności
1.2. Transformacja uczelni w organizację przedsiębiorczą i
podporządkowaną wiedzy
1.3. Uwarunkowania rozwoju współpracy międzyorganizacyjnej
uczelni i przedsiębiorstw w gospodarce opartej na wiedzy
2.
Kształtowanie relacji uczelni z przedsiębiorstwami - studium literatury
przedmiotu
2.1. Wykorzystanie marketingu relacji w procesie kształtowania więzi
międzyorganizacyjnych uczelni i przedsiębiorstw
2.2. Przedsiębiorstwa jako interesariusze szkół wyższych
2.3. Rozwój relacji uczelni i przedsiębiorstw
2.4. Znaczenie wartości i satysfakcji w relacji uczelni i
przedsiębiorstwa
3. Transformacja
cyfrowa jako płaszczyzna nawiązywania i wzmacniania relacji uczelni
wyższych z przedsiębiorstwami
3.1. Transformacja cyfrowa jako nowe wyzwanie dla organizacji i jej
otoczenia
3.2. Kierunki i uwarunkowania rozwoju technologii cyfrowych w
przedsiębiorstwach
3.3. Wielowymiarowość procesu transformacji cyfrowej w uczelniach
4. Technologie
cyfrowe w procesie kształtowania relacji szkoły wyższej z
przedsiębiorstwami - wyniki badań
4.1. Metodyka procesu badawczego
4.2. Relacje między uczelniami a przedsiębiorstwami w świetle
wyników badań ilościowych
4.3. Wpływ wiedzy o technologiach cyfrowych na nawiązanie oraz
wzmocnienie więzi łączącej uczelnie z przedsiębiorstwami
4.4. Główne problemy w procesie kształtowania relacji
uczelni z przedsiębiorstwami w świetle wyników badań
jakościowych
4.4.1. Perspektywa badanych przedstawicieli uczelni
4.4.2. Perspektywa badanych przedstawicieli przedsiębiorstw
współpracujących i niewspółpracujących z
uczelniami
5. Nowe
podejście do kształtowania relacji uczelni z przedsiębiorstwami -
ujęcie modelowe
5.1. Założenia budowy modelu
5.2. Proces kształtowania długotrwałych relacji uczelni z
przedsiębiorstwami w warunkach transformacji cyfrowej
5.3. Identyfikacja, analiza oraz wybór potencjalnych
partnerów relacji uczelni
5.4. Oferowanie i współkreowanie wartości w procesie
kształtowania długotrwałych relacji na linii uczelnia - przedsiębiorstwo
Zakończenie
Bibliografia
Netografia
Spis rysunków
Spis tabel
240
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|