wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PEDAGOGIKA MEDIALNA


SIEMIENIECKI B. RED.

wydawnictwo: PWN, 2021, wydanie II

cena netto: 114.30 Twoja cena  108,59 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pedagogika medialna

Wydanie nowe


Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników poszerzone i zaktualizowane wydanie podręcznika Pedagogika medialna, uwzględniające postęp, jaki w ostatnim czasie dokonał się w teorii i praktyce tej dyscypliny.

W podręczniku zrelacjonowano dokonania pedagogiki kognitywistycznej w sferze rozwiązywania problemów wychowawczych oraz w samym procesie kształcenia.

Treść podręcznika została uporządkowana według pięciu filarów pedagogiki medialnej:

  • procesy zmian społecznych wynikające z oddziaływania mediów na człowieka i społeczeństwo;
  • podstawy teoretyczne i praktyka edukacyjna tworzące współczesny kształt pedagogiki medialnej;
  • zagrożenia wynikające z kształtowania opinii publicznej i jednostki przez nowe media i opis wynikających z tego skutków zmian kulturowych i społecznych;
  • kształcenie z wykorzystaniem mediów – ze szczególnym naciskiem na edukację na odległość oraz działania twórcze i współpracę;
  • metodyka kształcenia, w ramach której kładzie się nacisk na umiejętności wykorzystania nowych mediów przez nauczycieli.

Nowe media stały się nieodzowne dla człowieka w jego codziennym życiu, wpływają na wszelką działalność podejmowaną w skali jednostkowej i społecznej. Wywołują także różnorodne skutki. Z jednej strony są niezbędne w komunikacji międzyludzkiej, sprzyjają rozwojowi społecznemu i kulturowemu, z drugiej – przyczyniają się do powstawania wielu problemów generujących niepożądane następstwa. Ten dualizm wpływa na kształtowanie się roli oraz miejsca nowych mediów we współczesnej cywilizacji, co z kolei wpływa na edukację.

Prezentowane w podręczniku treści obejmują jeden z najważniejszych obszarów funkcjonowania człowieka, jakim jest komunikacja w wymiarze jednostkowym i społecznym. Wzrastające znaczenie trafnego wyboru informacji we współczesnej cywilizacji wpływa w istotny sposób na podejmowanie wszelkich decyzji. Aby były one właściwe i przynosiły człowiekowi korzyści, potrzebna jest wiedza o działaniu nowych mediów, dokonywanych za ich pomocą manipulacjach, stosowanych zabiegach w obszarze inżynierii i ewolucji społecznej, wpływającej na ograniczanie, a często też eliminowanie zagrożeń nękających ludzkość od pradziejów. Wiedza o mechanizmach występujących w relacjach człowiek–media–człowiek ma zasadnicze znaczenie dla społeczeństwa funkcjonującego w ramach demokratycznego państwa.

Pedagogika medialna zasługuje na miejsce w kanonie literatury pedagogicznej. Z pewnością znajdzie czytelników wśród szerokiej grupy nauczycieli akademickich, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych nowoczesnymi mediami i metodyką ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Myślę, że sięgną po nią również rodzice w celu poznania wyzwań jakie stają przed współczesną szkołą i ich dziećmi.

prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski

Przedmowa

Część I. Media a cywilizacja (Bronisław Siemieniecki)

Rozdział 1. Komunikacja a społeczeństwo
Rozdział 2. Media w wymiarze społecznym i indywidualnym

Część II. Media w pedagogice

Rozdział 1. Przedmiot i zadania mediów w edukacji (Bronisław Siemieniecki)
Rozdział 2. Podstawowe koncepcje teoretyczne w pedagogice medialnej (Bronisław Siemieniecki)
Rozdział 3. Wychowanie a media (Maciej Tanaś, Bronisław Siemieniecki)
Rozdział 4. Media cyfrowe w edukacji a kultura (Stanisław Juszczyk)
Rozdział 5. Media a patologie (Bronisław Siemieniecki)

Część III. Nowe technologie kształcenia w edukacji medialnej

Rozdział 1. Taksonomia zastosowania technologii informacyjnej w edukacji - zarys problemów (Bronisław Siemieniecki)
Rozdział 2. Taksonomia wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie dydaktycznym (Bronisław Siemieniecki)
Rozdział 3. Twórcze aspekty nowych technologii (Dorota Siemieniecka)
Rozdział 4. Edukacja na odległość (Stanisław Juszczyk)
Rozdział 5. Wprowadzenie do problematyki zarządzania jakością e-learningu (Dorota Chudy-Hyski)

Część IV. Nauczyciel i metodyka kształcenia w edukacji medialnej (Stanisław Juszczyk)

Rozdział 1. Metodyka kształcenia w edukacji medialnej

Zakończenie
Aneks
Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
O Autorach

400 stron, Format: 21.0x29.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2021