wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

SKARBIEC NAUCZYCIELA-TERAPEUTY NA BAZIE WŁASNYCH DOŚWIADCZEŃ Z PRACY TERAPEUTYCZNEJ


FRANCZYK A. KRAJEWSKA K.

wydawnictwo: IMPULS, 2021, wydanie I

cena netto: 54.00 Twoja cena  51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Skarbiec nauczyciela-terapeuty

(na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej)


Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać. Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym.

Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.

W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka.

Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu.

W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Proponowane ćwiczenia i zabawy w poszczególnych planach okresowych mogą zarówno być wykorzystane w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i stanowić część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci.

Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.

Dwie ostatnie części książki stanowią zawartość płyty CD (Przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych oraz wybrane karty pracy)

Przedmowa


Część I  DIAGNOZA


Wybrane narzędzia diagnostyczne

(zabawy, ćwiczenia, karty pracy wykorzystywane podczas diagnozowania umiejętności i możliwości dziecka)

Poznajmy się Bawimy się razem

Zabawy z klockami

Zabawy manualne

Zabawy z wykorzystaniem figur geometrycznych

Zabawy ze zwierzętami

Zabawy z literami

Kwestionariusze obserwacyjne rozwoju dziecka

Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom zmysłow

Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom poznawczy

Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom odkrywczo-badawcz

Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - abstrakcyjno-symboliczny

Część II  WYNIKI DIAGNOZY


Przykładowy wzór opisu z zeszytu indywidualnej pracy terapeutyczne

Opis przypadku - praca na poziomie zmysłowym

Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym z wybranymi elementami poziomu zmysłowego

Opis przypadku - praca na poziomie poznawczy

Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym i odkrywczo-badawczym wzbogaconym o wybrane elementy zawarte na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym

Opis przypadku - praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym z wybranymi elementami poziomu odkrywczo-badawczego

Opis przypadku - praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym

Część III  PLANOWANIE PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ


Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na poziomie zmysłowym

Pierwszy czasookres

Drugi czasookres

Trzeci czasookres

Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na poziomie odkrywczo-badawczym

Pierwszy czasookres

Drugi czasookres

Trzeci czasookres

Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym

Pierwszy czasookres

Drugi czasookres

Trzeci czasookres

Część IV  PODSUMOWANIE PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ


Przykładowe opisy postępów rozwoju psychomotorycznego dziecka

Bibliografia

ZAWARTOŚĆ PŁYTY CD: PRZYKŁADOWE SCENARIUSZE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNYCH ORAZ WYBRANE KARTY PRACY

Wzory wybranych scenariuszy zajęć dydaktyczno-terapeutycznych:

1. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)

2. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)

3. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)

4. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)

5. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)

6. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)

7. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)

8. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)

9. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)

10. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym)

11. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym)

12. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym)

13. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym)

14. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym)

15. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym)

16. Scenariusz (relaksacja do zastosowania na każdym poziomie)

Wzory wybranych kart pracy:

1. Zabawy z figurami

2. jakie to figury?

3. Policz, ile 4. Ile?

5. Połącz

6. Uzupełnij

7. Ile teraz jest?

8. Układanie zapasów w spiżarni wiewiórki (1)

9. Układanie zapasów w spiżarni wiewiórki (2)

10. W spiżarni wiewiórki (1)

11. W spiżarni wiewiórki (2)

12. "Gdy wiosna na świecie"

13. Gra "wiosenne domino"

14. Co tu nie pasuje

15. Zabawy i sporty zimowe

16. Wielkanoc

17. Przeczytaj, wytnij i ułóż

18. Przeczytaj, pokoloruj pisanki według poleceń z wiersza

19. Ola robi porządki w pokoju

20. Obrazki zwierząt

21. Dźwięk i obrazki

22. Pory roku

23. Prawda czy fałsz?

24. Jesienne zabawy słuchowe

25. Zabawy rytmiczne

26. Zwierzęta mieszkające w lesie

27. "Poranek Kasi"

28. Warzywna wykreślanka

29. Rebusy

30. Obrazkowe zabawy

31. Co tu nie pasuje?

Część V

POMOCE DYDAKTYCZNE WYKORZYSTYWANE W PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ Z DZIEĆMI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

256 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka + CD

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2021