|

SKARBIEC NAUCZYCIELA-TERAPEUTY NA BAZIE WŁASNYCH DOŚWIADCZEŃ Z PRACY TERAPEUTYCZNEJ
FRANCZYK A. KRAJEWSKA K. wydawnictwo: IMPULS, 2021, wydanie Icena netto: 54.00 Twoja cena 51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Skarbiec nauczyciela-terapeuty
(na
bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej)
Proces
uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o
specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy,
rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi
mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym
prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać. Chcąc
zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka,
jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą
być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i
rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o
charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub
kompensacyjnym.
Opracowanie
obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku
przedszkolnym.
W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy
których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka.
Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków
oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę
poziomu.
W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela
dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe
indywidualne plany pracy terapeutycznej. Proponowane ćwiczenia i zabawy
w poszczególnych planach okresowych mogą zarówno
być wykorzystane w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i stanowić
część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci.
Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej.
Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego
postępów. W piątej i szóstej części autorki
umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych,
przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i
karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej
pracy z dziećmi.
Dwie ostatnie części książki stanowią zawartość płyty CD (Przykładowe
scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych oraz wybrane karty pracy)
Przedmowa
Część I DIAGNOZA
Wybrane narzędzia diagnostyczne
(zabawy, ćwiczenia, karty pracy wykorzystywane podczas diagnozowania
umiejętności i możliwości dziecka)
Poznajmy się Bawimy się razem
Zabawy z klockami
Zabawy manualne
Zabawy z wykorzystaniem figur geometrycznych
Zabawy ze zwierzętami
Zabawy z literami
Kwestionariusze obserwacyjne rozwoju dziecka
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom zmysłow
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom poznawczy
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom odkrywczo-badawcz
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - abstrakcyjno-symboliczny
Część II WYNIKI DIAGNOZY
Przykładowy wzór opisu z zeszytu indywidualnej pracy
terapeutyczne
Opis przypadku - praca na poziomie zmysłowym
Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym z wybranymi elementami
poziomu zmysłowego
Opis przypadku - praca na poziomie poznawczy
Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym i odkrywczo-badawczym
wzbogaconym o wybrane elementy zawarte na poziomie
abstrakcyjno-symbolicznym
Opis przypadku - praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym z
wybranymi elementami poziomu odkrywczo-badawczego
Opis przypadku - praca na poziomie odkrywczo-badawczym i
abstrakcyjno-symbolicznym
Część III PLANOWANIE PRACY
DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ
Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na
poziomie zmysłowym
Pierwszy czasookres
Drugi czasookres
Trzeci czasookres
Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na
poziomie odkrywczo-badawczym
Pierwszy czasookres
Drugi czasookres
Trzeci czasookres
Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na
poziomie abstrakcyjno-symbolicznym
Pierwszy czasookres
Drugi czasookres
Trzeci czasookres
Część IV PODSUMOWANIE PRACY
DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ
Przykładowe opisy postępów rozwoju psychomotorycznego dziecka
Bibliografia
ZAWARTOŚĆ
PŁYTY CD: PRZYKŁADOWE SCENARIUSZE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNYCH
ORAZ WYBRANE KARTY PRACY
Wzory wybranych scenariuszy zajęć dydaktyczno-terapeutycznych:
1. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)
2. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)
3. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)
4. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)
5. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)
6. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)
7. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)
8. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)
9. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)
10. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i
abstrakcyjno-symbolicznym)
11. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i
abstrakcyjno-symbolicznym)
12. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym)
13. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym)
14. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym)
15. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i
abstrakcyjno-symbolicznym)
16. Scenariusz (relaksacja do zastosowania na każdym poziomie)
Wzory wybranych kart pracy:
1. Zabawy z figurami
2. jakie to figury?
3. Policz, ile 4. Ile?
5. Połącz
6. Uzupełnij
7. Ile teraz jest?
8. Układanie zapasów w spiżarni wiewiórki (1)
9. Układanie zapasów w spiżarni wiewiórki (2)
10. W spiżarni wiewiórki (1)
11. W spiżarni wiewiórki (2)
12. "Gdy wiosna na świecie"
13. Gra "wiosenne domino"
14. Co tu nie pasuje
15. Zabawy i sporty zimowe
16. Wielkanoc
17. Przeczytaj, wytnij i ułóż
18. Przeczytaj, pokoloruj pisanki według poleceń z wiersza
19. Ola robi porządki w pokoju
20. Obrazki zwierząt
21. Dźwięk i obrazki
22. Pory roku
23. Prawda czy fałsz?
24. Jesienne zabawy słuchowe
25. Zabawy rytmiczne
26. Zwierzęta mieszkające w lesie
27. "Poranek Kasi"
28. Warzywna wykreślanka
29. Rebusy
30. Obrazkowe zabawy
31. Co tu nie pasuje?
Część V
POMOCE
DYDAKTYCZNE WYKORZYSTYWANE W PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ Z DZIEĆMI
W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
256
stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka + CD
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|