|

REKRUTACJA I SELEKCJA ARTYSTÓW W KONTEKŚCIE TWÓRCZOŚCI ORGANIZACYJNEJ
MIZERA-PĘCZEK P. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ, 2020, wydanie Icena netto: 47.89 Twoja cena 45,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rekrutacja i selekcja
artystów w kontekście twórczości organizacyjnej
Przedmiotem refleksji
teoretycznej i badań empirycznych w monografii są procesy rekrutacji i
selekcji artystów z uwzględnieniem aspektów
twórczości organizacyjnej.
Podjęto
próbę zidentyfikowania, kim są osoby odpowiedzialne za
tworzenie obsad widowisk artystycznych oraz jakimi metodami i
instrumentami posługują się w pracy zawodowej. Rozpoznano
źródła pomysłów i inspiracji do przeprowadzenia
procesów rekrutacji i selekcji, a także opisano przebieg
tych procesów.
Choć niemożliwy jest transfer specyficznych – często
niekonwencjonalnych – technik rekrutacji i selekcji ze sfery
sztuki do sfery biznesu, to pewne atrybuty twórczości
organizacyjnej procesów rekrutacji i selekcji stanowią
uniwersalny kanon. Monografia może więc być zarówno
źródłem cennych wskazówek dla
pracowników sektora kultury, jak i ciekawą egzemplifikacją
dla menedżerów innego typu organizacji.
Wstęp
9
Rozdział 1. Rekrutacja
i selekcja artystów
13
1.1. Procesy rekrutacji i selekcji w tradycyjnym ujęciu 13
1.2. Współczesne oblicza rekrutacji i selekcji 16
1.3. Artyści jako podmiot zarządzania zasobami ludzkimi 23
1.4. Organizacje zatrudniające artystów 30
Rozdział 2.
Twórczość organizacyjna w procesach rekrutacji i selekcji 35
2.1. Twórczość – ustalenia terminologiczne 35
2.2. Czteroaspektowy model badania twórczości 37
2.3. Poziomy uprawiania twórczości 44
2.4. Twórczość z perspektywy istoty działania organizacji 49
2.5. Twórczość versus odtwórczość w procesach
rekrutacji i selekcji 56
Rozdział 3.
Metodyka badań własnych 61
3.1. Rezultaty badań wstępnych 61
3.2. Założenia ontologiczno-epistemologiczne i problematyka badań
właściwych 71
3.3. Opis i uzasadnienie procedury badań 72
3.4. Model interpretacji wyników badań 76
Rozdział 4.
Przejawy twórczości organizacyjnej rekrutacji i selekcji w
narracjach artystów
81
4.1. Reżyser filmowy 81
4.2. Dyrektor teatru muzycznego 87
4.3. Dyrektor zespołu folklorystycznego 92
4.4. Dyrektor teatru lalek 96
4.5. Kierownik muzyczny kapeli 99
4.6. Aktorka 102
4.7. Śpiewaczka 105
4.8. Skrzypaczka 108
4.9. Epizodysta 110
Rozdział 5.
Specyfika procesów rekrutacji i selekcji artystów
w kontekście twórczości organizacyjnej – synteza,
interpretacja i dyskusja wyników badań własnych 115
5.1. Twórczy pozyskujący i twórczy pozyskiwani 115
5.2. Twórczość poszukiwań sposobów rekrutacji i
selekcji 122
5.3. Warunki tworzenia procesów rekrutacji i selekcji 124
5.4. Rekrutacja i selekcja jako produkt twórczości
organizacyjnej 129
5.5. Ograniczenia zrealizowanych badań własnych 132
Zakończenie 135
Bibliografia 139
Aneks
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety do badania opinii związanych z
uczestnictwem w procesie rekrutacji i selekcji artystów
sztuk scenicznych 151
Załącznik 2. Tabele zbiorcze z wynikami badań ankietowych 160
Załącznik 3. Dyspozycje do wywiadu narracyjnego z realizatorem
procesów rekrutacji i selekcji w organizacji artystycznej 169
Załącznik 4. Dyspozycje do wywiadu narracyjnego z artystą-uczestnikiem
procesów rekrutacji i selekcji w organizacji artystycznej 171
Załącznik 5. Karta wywiadu 173
Spis tabel 175
Spis rysunków 177
178
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|