wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 47.89 45,50   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MYŚLENIE KRYTYCZNE W EDUKACJI METODYKA KSZTAŁCENIA W SZKOLE PODSTAWOWEJ


CZAJA-CHUDYBA I.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ, 2020, wydanie I

cena netto: 47.89 Twoja cena  45,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Myślenie krytyczne w edukacji

Metodyka kształcenia w szkole podstawowej


W publikacji podjęto zagadnienie myślenia krytycznego pojmowanego jako proces, w którym uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności, jak mądrze postępować i dokonywać uzasadnionych wyborów.

Współcześnie zalew informacji medialnej wymusza kształcenie podejścia krytycznego, aby nie stracić rozeznania w świecie i móc obronić się przed przeciążeniem informacyjnym. Autorka zakłada, że możliwe, a nawet konieczne jest przenoszenie filozoficznych dociekań na temat myślenia krytycznego na podstawowe, codzienne kompetencje, w które wyposażamy każde dziecko.

Propozycje metodyczne, zawierające ćwiczenia i projekty, przeznaczone są do edukacji w zakresie szkoły podstawowej. Dla edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1–3) zaprezentowano ćwiczenia mające na celu zaszczepić dzieciom nawyk uważności, zadawania pytań i intelektualnej odwagi – umiejętności niezbędne w kształceniu krytycznego myślenia. Natomiast do uczniów klas 4–8 skierowano kilkanaście projektów kształtujących samodzielne myślenie, poszukiwanie, badanie, sprawdzanie, wybieranie, ocenianie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i tworzenie.

Wprowadzenie 7

Rozdział 1. Co to jest myślenie krytyczne? 13
1.1. Jak zdefiniować myślenie krytyczne? 13
1.2. Jakie są rodzaje krytycyzmu? Krytycyzm destruktywny, bezstronny i konstruktywny 23
1.3. Gdzie i dlaczego myślenie krytyczne jest potrzebne? 30

Rozdział 2. Jak rozwijać myślenie krytyczne? 41
2.1. Jak ujawnia się krytycyzm w rozwoju człowieka? 41
2.2. Dlaczego boimy się krytyki? 53
2.3. Jak nauczyć myślenia krytycznego? Psychopedagogiczne uwarunkowania stymulujące konstruktywną krytykę 75

Rozdział 3. Przykłady ćwiczeń i projektów w szkole podstawowej 91
3.1. Materiały dla nauczyciela cz. 1. Uwagi do przygotowania i realizacji zajęć 91
3.2. Materiały dla nauczyciela cz. 2. Ćwiczenia i projekty dla kl. 1–3 „PoWażne Sprawy – poszukiwania Małych Myślicieli” 99
3.3. Materiały dla nauczyciela cz. 3. Strategie i projekty dla kl. 4–8 „PoWażne Sprawy – poszukiwania Samodzielnych Myślicieli” 149

Zakończenie 207
Bibliografia 209
Odpowiedzi do „Krytykotestu” 217

218 stron, Format: 16.8x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022