wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KSZTAŁCENIE INŻYNIERÓW


SAMEK A.

wydawnictwo: AGH, 2016, wydanie I

cena netto: 30.00 Twoja cena  28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kształcenie inżynierów

historia - spostrzeżenia - propozycje


Monografia przybliża ewolucję zawodu inżyniera i zagadnienie kształcenia inżynierskiego na przestrzeni wieków, wskazując na jego różnorodność i odmienny przebieg w poszczególnych krajach, omawia aktualne systemy kształcenia, podkreślając przestarzałą strukturę uczelni technicznych, sformalizowanie kształcenia i zły dobór przedmiotów, nie zawsze skorelowany z programem studiów, a także wskazuje na perspektywy jego rozwoju i kierunki modernizacji. Szczególną wartością publikacji są rozdziały, w których autor ocenia jakość i wyniki procesu dydaktycznego oraz przedstawia perspektywy rozwoju studiów technicznych. Za kluczowe w tym zakresie autor uważa odpowiednie przygotowanie dydaktyczne kadry naukowej, strukturę jednostki oraz podstawowe formy przekazu wiedzy. Wprowadzone do omawianych treści syntezy utrwalają istotne zagadnienia, a liczne wykresy i schematy porządkują wiedzę.

Wstęp  7

1. Działalność techniczna i inżynierowie, historia zawodu 9
1.1. Początki techniki i inżynierowie starożytności  9
1.2. Twórcy techniki w Grecji i Rzymie 22
1.3. Inżynierowie średniowiecza 35
1.4. Inżynierowie i ich rola od renesansu do oświecenia. 45
1.5. Inżynierowie rewolucji technicznej i okresu industrializacji. 64

2. Inżynierowie czasów współczesnych i inżynierowie przyszłości. 88
2.1. Ewolucja zawodu inżyniera w czasach współczesnych. 88
2.2. Nowe propozycje, kształcenie przez projektowanie . 97

3. Działalność uczelni technicznej. 104
3.1. Uczelnia techniczna jako system . 104
3.2. Główne obszary działalności uczelni  106

4. Proces dydaktyczny  121
4.1. Przygotowanie dydaktyczne kadry. 121
4.2. Kształtowanie jednostki dydaktycznej, struktura modułowa  126
4.3. Środki multimedialne – ich charakterystyka i zastosowanie . 141

5. Podstawowe formy przekazu 154
5.1. Wykład  154
5.2. Zajęcia pomocnicze, ćwiczenia  159
5.3. Seminaria. 165
5.4. Prace dyplomowe 166

6. Kształcenie i doskonalenie kadry  169
6.1. Studia doktoranckie . 169
6.2. Studia podyplomowe  170
6.3. Studia na odległość. 174

7. Jakość edukacji i ocena wyników 178
7.1. Jakość procesu dydaktycznego  178
7.2. Ocena wyników . 183

8. Perspektywy rozwoju  189
8.1. Humanizacja studiów technicznych  189
8.2. Kształcenie techniczne a nauki przyrodnicze . 193

Podsumowanie 199
Wybór literatury . 203
Źródła ilustracji 205

208 stron, B5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2021