|  | 
 AUDYT I KONTROLA WEWNĘTRZNA INSTRUMENTAMI NADZORUJĄCYMI RACJONALNOŚĆ DZIAŁAŃ
 KACZMAREK M. KACZURAK-KOZAK M. STRĄK T. WINIARSKA K.wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN, 2019, wydanie Icena netto: 33.00Twoja cena  31,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Audyt i kontrola wewnętrzna
instrumentami nadzorującymi racjonalność działańW książce zaprezentowano
regulacje prawne audytu wewnętrznego w Polsce i w krajach Unii
Europejskiej, co może stanowić podstawę do dyskusji nad zakresem
obowiązujących uregulowań.
 
 Ograniczenie audytu wewnętrznego w Polsce do sektora
finansów publicznych powoduje, że powstała propozycja
wykorzystania informacji zawartych w sprawozdawczości budżetowej do
monitorowania i kontroli wykonania budżetu państwa na bazie Jednolitego
Pliku Kontrolnego Rachunkowości Budżetowej (JPK-RB). Baza danych o
dochodach i wydatkach jest przekazywana do Ministerstwa
Finansów, co stwarza możliwość  sporządzania
wieloprzekrojowych zestawień.
 
 Audyt wewnętrzny w Polsce jest realizowany również w
jednostkach samorządu terytorialnego w formie instytucjonalnej lub
zleconej.
 
 Autorzy wyrażają nadzieję, że treści zaprezentowane w książce rozbudzą
zainteresowania audytem wewnętrznym i potencjalnym
wykorzystaniem audytorów wewnętrznych jako
doradców kierowników jednostek.
 
 1.
Uregulowania
prawne audytu wewnętrznego w Polsce na tle regulacji prawnych w krajach
Unii Europejskiej
 1.1. Regulacje audytu wewnętrznego w Polsce
 1.2. Regulacje audytu wewnętrznego w Unii Europejskiej
 1.3. Przykład wdrażania audytu wewnętrznego we Francji
 Podsumowanie
 
 2.
Koncepcja systemu monitorowania i kontroli wykonania budżetu państwa
oparta na Jednolitym Pliku Kontrolnym_Rachunkowości Budżetowej (JPK_RB)
 2.1. Realizacja funkcji informacyjnej jednostek sektora
finansów publicznych
 2.2. Procedury zmian w planie finansowym oraz sprawozdawczości
budżetowej dysponenta trzeciego stopnia
 2.3. Charakterystyka Jednolitego Pliku Kontrolnego
 2.4. Determinanty struktury budżetowego Jednolitego Pliku Kontrolnego
 2.5. Koncepcja systemu kontroli i monitorowania wykonania budżetu
oparta na JPK_RB oraz JPK_WB
 2.6. Propozycja struktury JPK_RB oraz JPK_WB Podsumowanie
 
 3. Aspekty
organizacyjne audytu wewnętrznego w jednostkach samorządu terytorialnego
 3.1. Struktura organizacyjna jednostki samorządu terytorialnego a audyt
wewnętrzny
 3.2. Charakter komórki audytu wewnętrznego i jej niezależność
 3.3. Komórka audytu wewnętrznego w urzędach gmin oraz
starostwach powiatowych województwa lubuskiego i zakres jej
działania
 Podsumowanie
 
 Zakończenie
 Literatura
 Spis rysunków i tabel
 
 62
strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.   |