Zainspirowani
Jak tworzyć kultowe produkty
technologiczne
Historia
zna przykłady produktów, które odniosły
niewiarygodny sukces i do dziś są zwane kultowymi. Można też wskazać
projekty, które, zdawałoby się, były skazane na zwycięstwo,
a jednak zaliczyły spektakularną porażkę. Co decyduje o losie nowego
produktu? Jak stworzyć coś wybitnego, co przyniesie firmie pozycję
rynkowego lidera? Początki wydają się oczywiste: trzeba odkryć coś, co
jest wartościowe, użyteczne i wykonalne. Bez tego nie można oczekiwać
powodzenia. Nawet jednak najlepsze pomysły mogą się okazać klapą przy
niewłaściwym zarządzaniu nowym projektem. Za każdym świetnym produktem
stoi ktoś, kto godzi sprzeczne interesy i wykonuje tytaniczną pracę.
Ta
książka jest przeznaczona dla menedżerów
produktów technologicznych. Pozwala na zdobycie,
ugruntowanie i usystematyzowanie wiedzy o problemach i wyzwaniach
specyficznych dla tworzenia rozwiązań opartych na technologii. Znalazło
się w niej mnóstwo wskazówek pozwalających na
budowanie wysoce elastycznych i wydajnych zespołów i
wypracowanie efektywnej kultury organizacji. Nie zabrakło praktycznych
porad z dziedziny zarządzania produktem, popartych dziesiątkami
przykładów z działalności liderów branży.
Dogłębnie wyjaśniono techniki i zasady różnych
aspektów testowania nowych produktów. Dzięki tej
przystępnej, angażującej czytelnika publikacji stworzenie produktu
wzbudzającego zachwyt użytkowników okaże się o wiele
łatwiejsze.
Najważniejsze zagadnienia:
- wybór
właściwego rozwiązania produktowego
- cechy udanych
produktów, które mają szansę na sukces
- błędy projektowe i
przyczyny porażek
- pogodzenie sprzecznych
wymagań wszystkich zainteresowanych nowym produktem
- metodyka Agile w
środowisku produktu komercyjnego
Przedmowa
do wydania drugiego 13
CZĘŚĆ I.
UCZMY SIĘ OD NAJLEPSZYCH FIRM TECHNOLOGICZNYCH 15
Rozdział 1. Podstawy każdego świetnego produktu 19
Rozdział 2. Produkty i usługi technologiczne 21
Rozdział 3. Startup - dopasowanie produktu do rynku 23
Rozdział 4. Firma w fazie wzrostu - skalowanie drogą do sukcesu 25
Rozdział 5. Korporacja - konsekwentna innowacyjność produktowa 27
Rozdział 6. Podstawowe przyczyny niewypałów produktowych 29
Rozdział 7. Coś więcej niż lean i agile 35
Rozdział 8. Zagadnienia podstawowe 37
CZĘŚĆ II.
WŁAŚCIWI
LUDZIE 43
ZESPOŁY
PRODUKTOWE 44
Rozdział 9. Zasady budowania sprawnych zespołów produktowych
45
Rozdział 10. Menedżer produktu 53
Rozdział 11. Projektant produktu 63
Rozdział 12. Inżynierowie 69
Rozdział 13. Menedżerowie marketingu produktowego 73
Rozdział 14. Stanowiska dodatkowe 77
Rozdział 15. Sylwetka Jane Manning z Google'a 81
LUDZIE
A SKALOWANIE 83
Rozdział 16. Rola przywódcy 85
Rozdział 17. Szef produktu 89
Rozdział 18. Szef ds. technologii 95
Rozdział 19. Menedżer dostarczania produktu 99
Rozdział 20. Zasady tworzenia struktur skutecznych zespołów
produktowych 101
Rozdział 21. Sylwetka Lei Hickman z Adobe 109
CZĘŚĆ III.
WŁAŚCIWY
PRODUKT 113
PRODUKTOWE
MAPY DROGOWE 114
Rozdział 22. Problemy związane z produktowymi mapami drogowymi 117
Rozdział 23. Alternatywa dla map drogowych 119
WIZJA
PRODUKTU 124
Rozdział 24. Wizja produktu i strategia jej realizacji 125
Rozdział 25. Zasady tworzenia wizji produktu 129
Rozdział 26. Zasady tworzenia strategii produktowej 131
Rozdział 27. Zasady dotyczące produktu 133
CELE
PRODUKTU 135
Rozdział 28. System OKR 137
Rozdział 29. Cele zespołu produktowego 139
PRODUKT
A SKALOWANIE 142
Rozdział 30. Cele produktu a skalowanie 143
Rozdział 31. Ewangelizacja produktu 145
Rozdział 32. Sylwetka Alex Pressland z BBC 149
CZĘŚĆ IV.
WŁAŚCIWY
PROCES 151
ODKRYWANIE
PRODUKTU 152
Rozdział 33. Zasady odkrywania produktu 155
Rozdział 34. Techniki odkrywania produktu 161
TECHNIKI
WYZNACZANIA RAM PROCESU ODKRYWANIA
165
Rozdział 35. Technika oceny okazji 169
Rozdział 36. Technika listu od klienta 171
Rozdział 37. Technika kanwy startupu 175
TECHNIKI
PLANOWANIA W PROCESIE ODKRYWANIA 179
Rozdział 38. Technika mapy historyjek 181
Rozdział 39. Technika programu odkrywania klienta 183
Rozdział 40. Sylwetka Martiny Lauchengco z Microsoftu 193
TECHNIKI
IDEACYJNE W PROCESIE ODKRYWANIA PRODUKTU
196
Rozdział 41. Rozmowy z klientami 199
Rozdział 42. Technika testu konsjerża 203
Rozdział 43. Rola niesfornego klienta 205
Rozdział 44. Hackhatony 209
TECHNIKI
PROTOTYPOWANIA W PROCESIE ODKRYWANIA 211
Rozdział 45. Zasady stosowania prototypów 215
Rozdział 46. Technika prototypowania wykonalności 217
Rozdział 47. Technika tworzenia prototypów dla
użytkowników 219
Rozdział 48. Technika tworzenia prototypów live-data 221
Rozdział 49. Technika tworzenia prototypów hybrydowych 223
TECHNIKI
TESTOWANIA W PROCESIE ODKRYWANIA PRODUKTU
225
Rozdział 50. Testowanie użyteczności 227
Rozdział 51. Testowanie wartości 233
Rozdział 52. Techniki testowania popytu 235
Rozdział 53. Techniki jakościowego testowania wartości produktu 239
Rozdział 54. Techniki ilościowego testowania wartości produktu 243
Rozdział 55. Testowanie wykonalności 251
Rozdział 56. Testowanie zasadności biznesowej 255
Rozdział 57. Sylwetka Kate Arnold z Netfliksa 261
TECHNIKI
TRANSFORMACYJNE 264
Rozdział 58. Sprintowa technika odkrywania produktu 265
Rozdział 59. Technika zespołu pilotującego 269
Rozdział 60. Rezygnacja z map drogowych 271
PROCES
BIZNESOWY A SKALOWANIE 273
Rozdział 61. Relacje z interesariuszami 275
Rozdział 62. Dzielenie się wiedzą na temat produktu 281
Rozdział 63. Sylwetka Camille Hearst z Apple'a 283
CZĘŚĆ V.
WŁAŚCIWA
KULTURA 285
Rozdział 64. Różnice między dobrym a złym zespołem
produktowym 287
Rozdział 65. Najczęstsze powody utraty innowacyjności 291
Rozdział 66. Najczęstsze powody spowolnienia rozwoju 295
Rozdział 67. Wprowadzanie właściwej kultury produktu 297
Podziękowania 301
O autorze 303
Dalsze kształcenie 304
304
strony, Format: 17.0x24.5cm, oprawa twarda