|

RYNKOWY DUE DILIGENCE POMIAR ODPORNOŚCI RYNKOWEJ ORGANIZACJI
KOZIELSKI R. wydawnictwo: PWN, 2022, wydanie Icena netto: 98.35 Twoja cena 93,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rynkowy Due Diligence
Pomiar
odporności rynkowej organizacji
W
czasach COVID-19, wojny w Ukrainie, ale także metaverse, blockchain,
Internetu Rzeczy, sztucznej inteligencji i wielu innych odporność
rynkowa organizacji staje się sprawą zasadniczą. Tym bardziej gdy
weźmiemy pod uwagę, że średni czas życia współczesnych
organizacji skrócił się do 12 lat. Budowanie odporności
rynkowej organizacji zależne jest od zdolności identyfikacji trzech
kluczowych elementów – skłonności do zmiany,
zdolności do zmiany oraz udokumentowanej umiejętności rekonfiguracji
zasobów.
Autor
wykorzystując metodykę audytu marketingowego oraz tradycyjnego
podejścia due diligence, opracował założenie oraz propozycję procesu
realizacji tzw. rynkowego due diligence. Celem publikacji jest budowa
narzędzia pomiaru odporności rynkowej organizacji (ORO) jako elementu
procedury rynkowego due diligence. Narzędzie to powinno umożliwiać
ocenę stopnia zdolności organizacji do konkurowania oraz pozwolić na
identyfikację obszarów, które odpowiednio
zaadresowane poprawiać będą jej możliwości konkurencyjne.
Książka
jest pracą oryginalną i wartościową. Jest napisana w oparciu o rozległe
studia najnowszej literatury światowej i własne, bogate doświadczenia
naukowe, badawcze i dydaktyczne autora. Łączy ona tytułową kategorię z
zasadniczą w obszarze badań naukowych kategorią należytej staranności,
standardami metodycznymi, regułami rygoru metodycznego
studiów, badań i analiz. Poprzez identyfikację istotnego i
otwartego wciąż problemu naukowego, wnosi ważny wkład w
rozwój nauk o zarządzaniu. Autor proponuje własną, opartą na
standardach naukowej staranności metodykę jego rozwiązania, przynosi
empiryczną walidację narzędzia oraz weryfikację tez i założeń.
Podejście zaproponowane przez Autora jest ważne dla nauki, będzie także
cennym źródłem inspiracji dla badaczy zajmujących się
zagadnieniami zarządzania i marketingu.
Prof.
dr hab. Jan Wiktor
Autor
podjął trudne wyzwanie dokonania postępu w obszarze narzędziowego
wsparcia rozwiązania problemu trwania i rozwoju organizacji, a przez to
wydłużenia jej cyklu życia. Jest to i będzie problematyka aktualna,
którą nauki o zarządzaniu i jakości się zajmują, gdyż
otoczenie, w którym organizacje funkcjonują, charakteryzuje
się coraz większą dynamiką zmian, ich nowością, złożonością i nagłym,
powodującym zaskoczenie pojawianiem się. Wybór tej
problematyki jest wartościowy zarówno z punktu widzenia
wzbogacenia teorii, jak i praktyki zarządzania.
Prof.
dr hab. inż. Stefan Trzcieliński
Wstęp
I. Sukces
w czasach niepewności
1.1. Konkurowanie w epoce zmian
1.2. Ewolucja środowiska biznesowego
1.3. Źródła sukcesów organizacji
II. Organizacje
jutra - w kierunku organizacji odpornych
2.1. Od organizacji biernych do wizjonerskich
2.2. Przewaga konkurencyjna organizacji odpornych
2.3. Kompetencje i cechy organizacji odpornych
2.4. Organizacje odporne w wymiarze 3D
III. Rynkowy
due diligence - zintegrowane podejście do audytu odporności rynkowej
organizacji
3.1. Rynkowy interfejs
3.2. Zarządzanie oparte na dowodach
3.3. Due diligence - mądrość organizacji z perspektywy rynku
IV. Pomiar
odporności rynkowej organizacji
4.1. Konstrukt teoretyczny i procedura badawcza
4.2. Weryfikacja trafności językowej i treściowej narzędzia oceny
odporności organizacji (ORO)
4.3. Walidacja empiryczna narzędzia oceny odporności organizacji (ORO)
4.4. Narzędzia oceny odporności organizacji (ORO)
Zakończenie
Bibliografia
Załączniki
294 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|