wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

JAK PISAĆ I REDAGOWAĆ? PORADNIK REDAKTORA WZORY TEKSTÓW UŻYTKOWYCH


WOLAŃSKA E. WOLAŃSKI A. ZAŚKO-ZIELIŃSKA M. MAJEWSKA-TWOREK A. PIEKOT T.

wydawnictwo: PWN, 2022, wydanie II

cena netto: 73.45 Twoja cena  69,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jak pisać i redagować?

Poradnik redaktora

Wzory tekstów użytkowych


Umiejętność pisania i redagowania tekstów jest niezwykle przydatna. Niektórzy z nas tę umiejętność wykorzystują w praktyce częściej, czasem zawodowo, jak np. dziennikarze, redaktorzy, korektorzy czy copywriterzy, inni rzadziej. W naszej codzienności prawie wszystkim zdarza się pisać podania, pisma do urzędu, CV do nowej pracy, prośby czy podziękowania. Często pojawia się wtedy wątpliwość, czy robimy to poprawnie, a więc zgodnie z zasadami pisowni i regułami danej formy. Zastanawiamy się, czy powinniśmy np. w danym miejscu dać spację, czy poprawnie zapisaliśmy datę lub czy właściwie graficznie rozmieściliśmy części jakiegoś tekstu. Pytań rodzi się wiele i dlatego warto sięgnąć po poradnik Jak pisać i redagować, który w dużym stopniu rozwieje nasze wątpliwości.

Jak pisać i redagować to drugie wydanie tego tytułu, zaktualizowane i poszerzone o nowe przykłady treści wzorów użytkowych.

Poradnik składa się z dwóch części. Pierwsza z nich pt. Poradnik redaktora. Zasady opracowania edytorsko-typograficznego tekstów w języku polskim to kompendium wiedzy z zakresu edytorstwa i typografii. Jak piszą autorzy Ewa Wolańska i Adam Wolański: Warunkiem tworzenia popraw
nych publikacji jest wszakże nabycie stosownej wiedzy z zakresu edytorstwa i typografii, która to wiedza była do niedawna domeną środowisk profesjonalnie związanych z branżą wydawniczo-poligraficzną – redaktorów merytorycznych i technicznych, korektorów, łamaczy tekstu, grafików itd. Wiedzę tę przybliża niniejsze opracowanie, które stanowi swego rodzaju kodyfikację norm wydawniczych w zakresie opracowania redakcyjnego tekstu.

Druga część pt. Wzory tekstów użytkowych zawiera opisy struktury i przykłady realizacji 55 gatunków tekstów użytkowych występujących we współczesnej polszczyźnie publicznej. Autorzy – Monika Zaśko-Zielińska, Anna Majewska-Tworek oraz Tomasz Piekot – uwzględnili w opracowaniu zarówno gatunki pisane, takie jak np. abstrakt, e-mail, wizytówka, jak i mówione, np. laudacja, komunikat poczty głosowej. Nie zapomnieli też o takich, które równie dobrze mogą być pisane, jak mówione, np. kondolencje czy przeprosiny, ani o takich, które wymagają jednoczesnej realizacji w piśmie i w mowie, np. prezentacja. W drugim wydaniu autorzy rozszerzyli dobór przykładów w różnych gatunkach tekstów o te treści, które w ostatnich latach zaczęły pojawiać się częściej. Są więc nawiązania do korespondencji przez internet i w mediach społecznościowych, do prezentacji w formie slajdów; podane są nowe wzory np. listu motywacyjnego, scenariusza przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej czy budowy treści komunikatu poczty głosowej w telefonie komórkowym. Niektóre wzory tekstów użytkowych zostały wzbogacone o przykładowe treści szczególnie przydatne i wykorzystywane w ostatnim czasie. Dotyczy to m.in. postu w mediach społecznościowych, wątku na forum, FAQ czy opinii pisanych przez kupujących produkt w sklepie internetowym. Autorzy dodali nowe wskazówki dla redagujących teksty, m.in. dla użytkowników programów komputerowych (np. tworzenie instrukcji w formie zrzutów ekranu) czy dla piszących ogłoszenie do gazety (np. prezentowanie zdjęcia w ogłoszeniu).

Jak pisać i redagować to książka, która powinna znaleźć wielu odbiorców. Może być pomocna zarówno tym, którzy zaczynają pisać i redagować lub robią to sporadycznie, jak i tym, którzy zawodowo zamują się pisaniem i redagowaniem tekstów. Wiedza nabyta z zakresu edytorstwa i typografii oraz poznanie struktury i przykładów realizacji różnych gatunków użytkowych sprawią, że dla wielu piszących to, co było trudne, stanie się zrozumiałe i łatwiejsze.

338 stron, Format: 14.8x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022