Metody prowadzenia szkoleń
Doskonała publikacja adresowana zarówno do początkujących trenerów, którzy mogą
się dzięki niej nauczyć zasad wybierania odpowiednich metod pracy, przygotowywania
potrzebnych materiałów i prowadzenia sesji szkoleniowych, jak i do osób mających już
praktykę w prowadzeniu szkoleń – tym ostatnim pomoże uporządkować własne
doświadczenia i zrobić kolejny krok na drodze rozwoju zawodowego
• wyczerpujące informacje dotyczące podstawowych metod
• szczegółowo omówione praktyczne aspekty pracy trenera
• kompendium wiedzy dla każdego szkoleniowca
Każda z metod pracy i prowadzenia zajeć z grupą została szczegółowo omówiony,
autorki pokazały jej mocne i słabe strony oraz określiły cele, które można dzięki
niemu osiągnąć. Książka została napisana przystępnym językiem i ma przejrzystą
strukturę, która sprawia, że bardzo łatwo można w niej znaleźć interesujące nas w
danej chwili zagadnienie.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Od czego zależy wybór metod?
1.1. Uczestnicy szkolenia nie są dziećmi
1.2. Uczestnicy szkolenia mogą preferować różne style uczenia się
1.3. Tradycyjne i aktywizujące podejście do nauczania
1.4. Czym się kierować przy wyborze metod?
Rozdział 2
Metody na dobry początek
2.1. Jaką rolę pełni początek szkolenia?
2.2. Czy uczestnicy ulegają efektowi pierwszego wrażenia?
2.3. Jak się przedstawić?
2.4. Jaką formułę przedstawiania się zaproponować uczestnikom?
2.5. Jak rozpocząć pracę z grupą?
2.6. Jak wprowadzić w tematykę szkolenia?
2.7. Jak zawierać kontrakt z grupą?
Rozdział 3
Wykład i prezentacja
3.1. Jak można wykorzystać wykład w trakcie szkolenia?
3.2. Przygotowanie wykładu
3.3. Prowadzenie wykładu
3.4. Jak opracować dobrą prezentację?
Rozdział 4
Dyskusja
4.1. Przygotowanie i prowadzenie dyskusji
4.2. Kompetencje rozwijane dzięki dyskusji
4.3. Różne formy dyskusji
Rozdział 5
Studium przypadku
5.1. Sposób wykorzystania studium przypadku w pracy z grupą
5.2. Umiejętności doskonalone dzięki analizie przypadku
5.3. Jak napisać tekst do analizy?
5.4. Sposoby przygotowania tekstu i pracy ze studium przypadku
Rozdział 6
Odgrywanie ról
6.1. W jaki sposób uczymy się nowych zachowań?
6.2. Przygotowanie materiałów do odgrywania ról
6.3. Praca z grupą z zastosowaniem odgrywania ról
6.4. Wykorzystanie nagrań wideo w odgrywaniu ról
Rozdział 7
Gry i symulacje
7.1. Kompetencje rozwijane za pomocą gier i symulacji
7.2. Sposoby wykorzystania gier w programie szkolenia
7.3. Główne etapy gry szkoleniowej
7.4. Emocje wywoływane przez gry oraz sposoby radzenia sobie z nimi
Bibliografia
152 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka