|

BUDOWANIE ZNACZEŃ DYDAKTYKI
BEDNARCZUK B. KUSIAK K. PARCZEWSKA T. RED. wydawnictwo: UMCS, 2022, wydanie Icena netto: 60.65 Twoja cena 57,62 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Budowanie znaczeń dydaktyki
W
sześćdziesiątą rocznicę powstania Katedry Dydaktyki Instytutu
Pedagogiki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Treść
publikacji wnosi nowe spojrzenie na zagadnienia z zakresu dydaktyki.
Przedstawione kwestie w kontekście dorobku naukowego i programowego
pracowników Katedry Dydaktyki wypełniają lukę w literaturze
naukowej, ważnej dla rozwijania myśli pedagogicznej, w tym dydaktyki
jako subdyscypliny pedagogiki. Uważam, że książka jest wartościową
pozycją dla poznawania, upowszechniania dorobku dydaktyki Uniwersytetu
Marii Curie-Skłodowskiej oraz inspiruje do po-głębienia znajomości
problemów prezentowanych w pracy.
Z
recenzji dr hab. Ewy Borowiec
Słowo
wstępne 9
KATEDRA
DYDAKTYKI WCZORAJ, DZIŚ I JUTRO
Beata Bednarczuk, Krystyna Kusiak
Powstanie i rozwój Katedry Dydaktyki
(1961–2004)
17
Beata Bednarczuk, Krystyna Kusiak
Zmiana pokoleniowa
(2004‒2014)
. 27
Teresa Parczewska
Nowe oblicze Katedry Dydaktyki (od 2014
roku)
. 33
Urszula Oszwa
W stronę
przyszłości
. 41
UCZEŃ
‒ NAUCZYCIEL ‒ SZKOŁA
Bolesław Niemierko
Dydaktyka
ucznia
47
Józefa Bałachowicz
Kategoria roli ucznia w teorii i praktyce edukacji
wczesnoszkolnej
. 61
Elżbieta Marek
Praca nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w twórczości
pedagogicznej
Ryszarda Więckowskiego – inspiracje
prakseologiczne
. 79
Joanna Madalińska-Michalak
Dyrektor szkoły i nauczyciele: przywództwo a siła
wspólnych wartości w czasach pandemii
COVID-19
101
O
STAWANIU SIĘ NAUCZYCIELEM
Ewa Skrzetuska
Rozwój i obecny stan kształcenia nauczycieli wczesnej
edukacji w Polsce . 119
Ilona Nowakowska-Buryła
Zróżnicowanie kulturowe jako źródło nowych
obszarów kompetencji zawodowych
nauczyciela
. 137
Ewa Żmijewska
Wybrane elementy przygotowania studentów pedagogiki
przedszkolnej i wczesnoszkolnej do pracy w środowisku
zróżnicowanym
kulturowo 153
Dorota Pankowska
Refleksje na temat kształcenia nauczycielek edukacji początkowej na
podstawie analizy indywidualnych koncepcji roli zawodowej studentek
kończących pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną na
UMCS . 163
TEORIA
DLA PRAKTYKI
Beata Bednarczuk, Krystyna Kusiak
Uczenie się uczenia w perspektywie celów
kształcenia
183
Barbara Bilewicz-Kuźnia
„Matematyczny dar” jako projekt czynnościowego
nauczania matematyka
na etapie wczesnej
edukacji
. 195
Urszula Oszwa
Dydaktyka wobec lęku uczniów przed
matematyką
205
Teresa Parczewska
Przyroda i jej znaczenie dla rozwoju dziecka i przyszłości
Ziemi
. 221
PRZYWRACANIE
ZNACZEŃ
Maria Cackowska
Koncepcja nauczania czynnościowego i możliwości jej realizacji na
szczeblu
nauki
początkowej
. 23
Florian Bartmiński
Aktywność matematyczna uczniów klas
początkowych
. 241
Halina Cybulska
Wspieranie rozwoju dzieci w procesie
edukacji
247
Anna Czochra, Irena Tarkowska
Mój elementarz. Klasa pierwsza – koncepcja
metodyczna
. 255
Wybrane publikacje pracowników Katedry
Dydaktyki
261
Z albumu Katedry
Dydaktyki
267
Skład osobowy Zakładu Dydaktyki (od 2019 roku Katedry
Dydaktyki) 283
285
stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|