wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PRZEDSTAWICIELSTWO CELNE W MIĘDZYNARODOWYM OBROCIE TOWAROWYM


GWARDZIŃSKA E.

wydawnictwo: SGH, 2018, wydanie I

cena netto: 94.50 Twoja cena  89,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedstawicielstwo celne w międzynarodowym obrocie towarowym


Niniejsza monografia zawiera nowe zasady świadczenia usług celnych na rynku unijnym oraz międzynarodowym, a także nowe zasady obowiązujące w przedstawi­cielstwie celnym. A co najważniejsze, wykazuje, że przedstawicielstwo celne, pomimo licznych prób jego marginalizowana w międzynarodowym obrocie towarowym, nadal spełnia swoje funkcje, ważne nie tylko z punktu widzenia efektywności i sprawności dokonywanej wymiany towarowej, ale również i zabezpieczenia dochodów finansowych państwa lub ugrupowań integracyjnych. W związku z tym jest ono nadal potrzebne w międzynarodowym obrocie towarowym, gdyż ułatwia przedsiębiorcom prowadzenie działalności zarówno eksportowej, jak i importowej.

Wykaz skrótów
Wstęp

Rozdział I. Pośrednictwo celne jako element międzynarodowego pośrednictwa gospodarczego
1. Formy pośrednictwa gospodarczego
2. Przedstawicielstwo celne jako szczególna forma zastępstwa
2.1. Przedstawicielstwo bezpośrednie
2.2. Przedstawicielstwo pośrednie
3. Status celny przedstawiciela celnego
3.1. Pojęcie przedstawiciela celnego
3.2. Prawa i obowiązki
3.3. Odpowiedzialność prawna
4. Kontrowersje w zakresie potrzeby regulacyjnej przedstawicielstwa celnego a standaryzacja ustawodawstwa celnego na arenie międzynarodowej

Rozdział II. Struktura modelowa rynku usług pośrednictwa celnego na arenie międzynarodowej
1. Zasady modelowe przyjmowane na arenie międzynarodowej
1.1. Model licencyjny i mieszany
1.2. Skutki ekonomiczne
2. Zasady modelowe przyjmowane w Unii Europejskiej
2.1. Model licencyjny i mieszany
2.2. Model uniwersalny
2.3. Skutki ekonomiczne
3. Zasady modelowe przyjmowane w Polsce
3.1. Model licencyjny i mieszany
3.2. Model uniwersalny
3.3. Skutki ekonomiczne
3.4. Instytucje pośrednictwa celnego
3.4.1. Agencje celne
3.4.2. Agenci celni
3.4.3. Doradcy podatkowi jako agenci celni
4. Interesariusze usług pośrednictwa celnego
4.1. Przedsiębiorcy
4.2. Skarb Państwa

Rozdział III. Przedstawicielstwo celne w obsłudze celnej przedsiębiorstw w UE
1. Usługi pośrednictwa celnego w obsłudze celnej przedsiębiorstw
2. Kategoryzacja usług pośrednictwa celnego
2.1. Usługi pośrednictwa celnego przed wprowadzeniem/wyprowadzeniem towarów
2.1.1. Przywozowa deklaracja skrócona
2.1.2. Wywozowa deklaracja skrócona
2.2. Usługi pośrednictwa celnego w procedurach celnych przywozowych
2.2.1. Podstawowe usługi pośrednictwa celnego
2.2.2. Instrumentalne usługi pośrednictwa celnego w procedurach celnych
2.2.2.1. Dopuszczenie do obrotu
2.2.2.2. Procedury specjalne
2.2.2.2.1. Procedura składowania celnego
2.2.2.2.2. Procedura składu celnego
2.2.2.2.3. Procedura wolnego obszaru celnego
2.2.2.2.4. Procedura uszlachetniania czynnego
2.2.2.2.5. Procedura odprawy czasowej
2.2.2.2.6. Procedura końcowego przeznaczenia
2.2.2.2.7. Procedura tranzytu zewnętrznego . 182
2.3. Usługi pośrednictwa celnego w procedurach celnych wywozowych
2.3.1. Podstawowe usługi pośrednictwa celnego
2.3.2. Instrumentalne usługi pośrednictwa celnego w procedurach celnych
2.3.2.1. Procedura wywozu
2.3.2.2. Procedura uszlachetniania biernego
2.3.2.3. Procedura tranzytu wewnętrznego
2.4. Usługi pośrednictwa celnego związane ze zniszczeniem lub zrzeczeniem
się towaru na rzecz Skarbu Państwa
2.5. Usługi pośrednictwa celnego w przedstawicielstwie podatkowym

Rozdział IV. Kontrola usług pośrednictwa celnego w obsłudze celnej przedsiębiorstw w UE
1. Kontrola celna towarów a kontrola usług pośrednictwa celnego
1.1. Podstawowa kontrola celna
1.2. Kontrola losowa
1.3. Kontrola postimportowa
2. Kontrola jakości usług pośrednictwa celnego a standardy kompetencyjne agentów celnych
2.1. Problem normalizacji jakości usług pośrednictwa celnego
2.1.1. Karta Jakości
2.1.2. Normy CEN a system kompetencji dla agentów celnych

Rozdział V. Ułatwienia w międzynarodowej obsłudze celnej a rola przedstawicielstwa celnego
1. Ułatwienia w międzynarodowej obsłudze celnej
1.1. Proces standaryzacji ram obsługi celnej towarów
1.2. Instytucjonalne wsparcie przedstawicieli celnych
2. Rola przedstawiciela celnego w międzynarodowej obsłudze celnej towarów

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Aneks

286 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022