wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW NA RYNKU TRADYCYJNYM I WIRTUALNYM


MRÓZ B. RED.

wydawnictwo: SGH, 2020, wydanie I

cena netto: 62.10 Twoja cena  59,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Bezpieczeństwo konsumentów

na rynku tradycyjnym i wirtualnym


Współcześni konsumenci mają dostęp do bogatej oraz różnorodnej oferty dóbr i usług konsumpcyjnych na rynku zarówno tradycyjnym, jak i wirtualnym. Mnogość ofert różnych producentów i dystrybutorów usypia czujność konsumencką, sprawia, że rynek staje się mniej przejrzysty. Na nabywców dóbr i usług czyha wiele zagrożeń, a szeroko rozumiane bezpieczeństwo konsumentów urasta do rangi jednego z największych wyzwań, jakiemu muszą stawić czoła agendy rządowe, instytucje regulacyjne, organizacje pozarządowe, wreszcie sami zainteresowani.

Mając na uwadze znaczenie powyższej problematyki, grupa pracowników naukowych z wiodących ośrodków akademickich w Polsce przygotowała monografię poświęconą wybranym aspektom bezpieczeństwa konsumentów. Teksty zawierają refleksje teoretyczne i przemyślenia Autorów wynikające z uważnej obserwacji rzeczywistości rynkowej oraz wyniki własnych badań empirycznych, legitymizujących formułowane sądy i wnioski. Motywem przewodnim prowadzonych rozważań jest bezpieczeństwo konsumentów korzystających z nowych technologii oraz różnych dóbr i usług na rynkach tradycyjnym i wirtualnym.

Bogdan Mróz
Wstęp

Agnieszka Kurzemska
Rozdział 1. Ramy etyczne naukowych badań zachowań konsumenckich
Wprowadzenie
1.1. Etyka badań naukowych zachowań konsumenckich vs. etyka badań marketingowych
1.1.1. Rzetelność badacza
1.1.2. Lojalność wobec uczestników badań
1.1.3. Pożyteczność wyników badawczych
Zakończenie
Bibliografia

Henryk Mruk
Rozdział 2. Pułapki behawioralne a zdrowie
Wprowadzenie
2.1. Zdrowie jako wartość
2.2. Odpowiedzialność za zdrowie
2.3. Pułapki behawioralne i ich istota
2.3.1. Pułapki myślenia szybkiego i wolnego
2.3.2. Postrzeganie siebie a postrzeganie innych
2.3.3. Pułapka zakotwiczenia
2.3.4. Pułapka kosztów utopionych
2.3.5. Pułapka status quo
2.3.6. Sposoby ograniczania pułapek behawioralnych
Zakończenie
Bibliografia

Teresa Słaby
Rozdział 3. Usługi budownictwa mieszkaniowego dla seniorów
Wprowadzenie
3.1. Dane o usługach mieszkaniowych z polskich źródeł wtórnych
3.2. Charakterystyka respondentów
3.3. Popyt na mieszkania dla seniorów

Agnieszka Izabela Baruk
Rozdział 4. Ciemne i jasne strony prosumpcji - perspektywa nabywców finalnych
Wprowadzenie
4.1. Charakterystyka badań empirycznych
4.2. Wyniki badań
Zakończenie
Bibliografia

Bogdan Mróz
Rozdział 5. Prywatność i ekshibicjonizm w przestrzeni wirtualnej: implikacje dla bezpieczeństwa konsumentów
Wprowadzenie
5.1. Jak giganci high-tech zbierają i wykorzystują informacje o konsumentach - przykład Google i Facebooka
5.2. Prywatność i ekshibicjonizm w Internecie - zagrożenia i pułapki dla konsumentów
5.3. Jak zjeść ciastko i je mieć" - świadomość polskich konsumentów dotycząca znaczenia prywatności danych w Internecie
Zakończenie
Bibliografia

Elżbieta Baron, Barbara Borusiak
Rozdział 6. Czy Instagram wodzi nas na pokuszenie? Zakupy impulsywne w serwisie społecznościowym
Wprowadzenie
6.1. Zakupy impulsywne - istota, przyczyny i skutki
6.2. Instagram jako kanał sprzedaży
6.3. Zakupy impulsywne w Internecie
6.4. Metodyka badań
6.5. Wyniki badań
Zakończenie
Bibliografia

Robert Wolny
Rozdział 7. Świadomość istnienia niebezpieczeństw korzystania z e-usług wśród młodych konsumentów
Wprowadzenie
7.1. Zagrożenia korzystania z e-usług - zarys problemu
7.2. Wyniki badań

Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka
Rozdział 8. Paradoksy w relacjach konsumentów z technologią: jakościowa analiza obaw polskich konsumentów
Wprowadzenie
8.1. Konsumenci i technologia - obawy i paradoksy w relacjach konsumentów z technologią
8.2. Założenia badań
8.3. Rezultaty badań
Zakończenie
Bibliografia

Rafał Kasprzak
Rozdział 9. Bezpieczeństwo konsumenta na rynku gier wideo
Wprowadzenie
9.1. Przemysły kreatywne
9.2. Rozwój branży gier wideo w Polsce
9.3. Ryzyko konsumenta na rynku gier wideo
9.4. Ochrona konsumenta na rynku gier wideo
Zakończenie
Bibliografia

Beata Tarczydło
Rozdział 10. Bezpieczeństwo korzystania ze współdzielonych usług transportowych. Wybrane zagadnienia
Wprowadzenie
10.1. Podstawowe pojęcia i trendy dotyczące zachowań nabywców usług współdzielonych
10.2. Rozwiązania i systemy sprzyjające współdzieleniu usług na przykładzie MaaS
10.3. Przegląd wybranych badań zachowań konsumentów powiązanych z ideą współdzielenia
10.4. Studium przypadku
Zakończenie
Bibliografia

Robert Nowacki
Rozdział 11. Zaufanie konsumentów wobec reklamy internetowej w kontekście negatywnych ocen jej oddziaływania
Wprowadzenie
11.1. Zaufanie do reklamy w kontekście jej społecznej odpowiedzialności
11.2. Reklama internetowa jako kanał komunikacji z konsumentami
11.3. Metodyka badania
11.4. Wyniki badania

Ilona Dąbrowska
Rozdział 12. Personalizacja online
Wprowadzenie
12.1. Internet wczoraj a dziś
12.2. Personalizacja sieci
12.3. Personalizacja widziana z perspektywy internautów
12.4. Struktura wiekowa respondentów
12.5. Świadomość istnienia personalizacji w Internecie
12.6. Ocena personalizacji online
12.7. Ujawnianie danych i aktywności online
Zakończenie
Bibliografia

Magdalena Jaciow
Rozdział 13. Ryzyko fizyczne konsumenta w zakupach kosmetyków
Wprowadzenie
13.1. Tło teoretyczne badań
13.2. Założenia badawcze
13.3. Postrzeganie ryzyka w zakupach kosmetyków - wyniki badań
Zakończenie
Bibliografia

Agata Stolecka-Makowska
Rozdział 14. Sposoby ograniczania ryzyka fizycznego przez nabywców kosmetyków naturalnych i kosmetyków ekologicznych
Wprowadzenie
14.1. Kosmetyki naturalne i kosmetyki ekologiczne - podobieństwa i różnice
14.2. Wyznaczniki bezpiecznych kosmetyków
14.3. Sposoby ograniczania ryzyka przy zakupie kosmetyków
Zakończenie
Bibliografia

Piotr Cyrek
Rozdział 15. Poczucie bezpieczeństwa jako determinanta zakupów wybranych grup produktów drogą internetową - ujęcie dynamiczne
Wprowadzenie
15.1. Stymulanty i ograniczenia rozwoju e-handlu
15.2. Brak zaufania jako motyw pomijania zakupów przez Internet wśród mieszkańców województwa podkarpackiego
Zakończenie
Bibliografia
Abstracts

206 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022