wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

(NIE)OBECNE KATEGORIE W OBSZARZE ZDROWIA CZŁOWIEKA


ZALEWSKA-MELER A.

wydawnictwo: IMPULS, 2009, wydanie I

cena netto: 22.10 Twoja cena  21,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

(Nie)obecne kategorie w obszarze zdrowia człowieka


Głównym celem tej publikacji było zaproponowanie (nie)codziennych kategorii opisu zdrowia człowieka.

Wśród kryteriów ich wyborów znalazły się przede wszystkim zainteresowania, a zwłaszcza rozpoznanie zjawisk związanych z problematyką zdrowia w kategoriach niedostępnych tradycyjnemu dyskursowi pedagogicznemu.

Odkrywanie nowych sensów dbałości o zdrowie i pogłębianie wrażliwości na nie wymaga również, obok zdobycia kompetencji potrzebnych do prowadzenia zdrowego stylu życia, w myśl stwierdzenia, że zdrowie nie należy do wartości samowyzwalających się:

– umiejętności identyfikowania potencjalnych zagrożeń wpisanych w semantyczny obszar kultury zdrowia,

– ustawicznego doskonalenia w strukturze kompetencji nauczyciela zdrowia umiejętności interpretacyjnych, pozwalających na określenie własnej filozofii oddziaływań edukacyjnych dla zdrowia, zwłaszcza że współczesna ideologia zdrowia osadzona jest na pograniczu wielu perspektyw badawczych i teoretycznych.

– pedagogiczne oddziaływania w obszarze zdrowia człowieka zyskują na otwartości poznawczej, eliminując znużenie nieustającym powrotem do „kwestii pierwszych” prezentowany w niezmieniony od lat sposób, jak również jałowości przekazu sensu uczestnictwa w kulturze wartości witalnej.

Zaprezentowane w publikacji kategorie nie wyczerpują listy kategorii nieobecnych w obszarze zdrowia człowieka. Są to jedynie przejawy własnych przemyśleń, które traktuję jako przyczynek do dyskusji wokół poruszonych tu zagadnień.

Refleksja ta pobudza do dalszych poszukiwań „wielkich nieobecnych” w obszarze zdrowia człowieka, jak również umacnia sens podejmowania problemów, które nie zawsze ułożone są dla powszechnej aprobaty ludzkiej.


Wprowadzenie

O kategoriach jako narzędziach poznawczych słów kilka


Rozdział I

Dialog - rzeczywiste spotkanie ucznia i nauczyciela w świecie kultury zdrowotnej i fizycznej

Rozdział II

Jakość życia - w poszukiwaniu sensu dbałości o zdrowie i ciało


Rozdział III

Styl życia - główny wyznacznik działań w trosce o zdrowie


Rozdział IV

Nuda - o skutkach edukacyjnych mistyfikacji w obszarze edukacji zdrowotnej i fizycznej

Rozdział V

Odpowiedzialność - działalność o charakterze relacyjnym w obszarze zdrowia

Rozdział VI

Inicjacja - wtajemniczanie w świat rytuałów zdrowotnych

Rozdział VII

Lider - wyzwanie dla rzeczywistego nauczyciela zdrowia

Rozdział VIII

Dzień powszedni i świąteczny w kulturze zdrowia człowieka

Uwagi końcowe

Summary

Bibliografia


92 strony, Format: 16.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2019