| 
  
 ABC PEDAGOGA SPECJALNEGO
 TOMKIEWICZ-BĘTKOWSKA A. KRZTOŃ A.   wydawnictwo: IMPULS, 2014, wydanie I    cena netto: 30.80  Twoja cena  29,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka ABC pedagoga specjalnego
Poradnik dla nauczyciela ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z
dziećmi niepełnosprawnymi dla studentów kierunków pedagogicznych oraz osób
zainteresowanych kształceniem integracyjnym
 
Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka
niepełnosprawnego w świecie. 
Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga
olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia. 
Obok przedstawienia charakterystyki upośledzenia umysłowego z najczęściej
spotykanymi przyczynami trudności w uczeniu się książka porusza tematykę edukacji
dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej (nie zapominając o założeniach
prawnych).
Czytelnik zapoznaje się z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej
integracji. m.in. kwestią doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianiem uczniów
niepełnosprawnych czy też rolą pracy w grupach, a także poznaje cele i zadania
rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji oraz wskazówki do pracy z
dzieckiem upośledzonym umysłowo na tego typu zajęciach. 
Przejrzystość programu i podział na etapy rozwoju określonych umiejętności
stanowi cenne źródło pomocy dydaktycznej dla pedagogów i innych osób zainteresowanych
prowadzeniem terapii indywidualnej z dzieckiem niepełnosprawnym.  
Praca zawiera przykładowe opracowania: dokumentów, standardów wymagań, rozkładów
materiału dla uczniów, konspektów oraz przykładowych ocen opisowych, które w
mniejszym, bądź większym stopniu towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. 
Książka stanowi skarbnicę informacji dla pedagogów prowadzących bądź
zaczynających prowadzić zajęcia w klasach integracyjnych. 
 
Wstęp 
 
Część pierwsza 
 
Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej 
 
Charakterystyka upośledzenia umysłowego 
 
Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się 
 
1. Zaburzenia rozwoju ruchowego 
 
2. Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych 
 
3. Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych 
 
4. Zaburzenia rozwoju mowy 
 
Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej 
 
Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji 
 
Kilka rad dla nauczyciela, jak należy postępować z uczniem specjalnej troski 
 
Podsumowanie 
 
Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej 
 
 
 
Część druga 
 
Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka
upośledzonego umysłowo w szkole masowej 
 
Rewalidacja indywidualna - cele i zadania 
 
Ramowy program rewalidacji indywidualnej 
 
Wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo podczas zajęć rewalidacji
indywidualnej 
 
 
 
Część trzecia 
 
Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej
zgodnie z ramowym programem rewalidacji 
 
Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji 
 
 
 
Część czwarta 
 
Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej 
 
 
 
Część piąta 
 
Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego 
 
Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego 
 
Przykładowe opracowanie dokumentacji przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego Beaty
C. 
 
Informacje o uczniu 
 
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 
 
Zebrane informacje o uczniu (wywiad środowiskowy, informacje lekarskie, opinie o uczniu,
inne) 
 
Z wywiadu lekarskiego 
 
Semestralna ocena opisowa ucznia 
 
Diagnoza pedagogiczna określająca mocne i słabe strony ucznia . oraz rodzaj wsparcia, 
 
jakie dziecko otrzyma 
 
Program edukacyjny 
 
Program terapeutyczny 
 
Oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna) 
 
Karta obserwacji ucznia klasy I 
 
Przykładowe opracowanie standardów wymagań dla ucznia klas I i IV 
 
Standardy wymagań dla ucznia klasy I 
 
Standardy wymagań dla ucznia klasy IV 
 
Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klas I i IV 
 
Schemat tabeli. Dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I 
 
Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy
I 
 
Schemat tabeli. Plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV 
 
Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z j. polskiego, matematyki i przyrody 
 
Schemat konspektu 
 
Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I-III 
 
Konspekt do lekcji - klasa I 
 
Konspekt do lekcji - klasa II 
 
Konspekt do lekcji - klasa III 
 
Przykładowe oceny opisowe 
 
 
 
Bibliografia  
 
168  stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |