wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ETYKA PRACY A MOBBING W UJĘCIU FILOZOFII MORALNEJ I PSYCHOLOGII


NAJDA M.

wydawnictwo: ELIPSA, 2015, wydanie I

cena netto: 37.80 Twoja cena  35,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Etyka pracy a mobbing w ujęciu filozofii moralnej i psychologii


Zasadniczym celem niniejszej pracy jest etyczna analiza zjawiska mobbingu z wykorzystaniem ustaleń psychologicznych.

Mobbing można ujmować na wiele sposobów: jako patologię relacji między jednostkami, jako patologię zarządzania, jako znak czasów, w których osobisty sukces i wyścig po wygodne życie stały się najważniejszymi celami, kosztem takich wartości jak troska i odpowiedzialność za drugiego człowieka. W mojej pracy staram się umieścić mobbing w perspektywie etycznej, która pozwala zrozumieć to zjawisko przede wszystkim jako źródło zła moralnego.

Celem moim jest wieloaspektowe pokazanie moralnego zła mobbingu, w ramach perspektywy integrującej wyniki badań psychologicznych z rezultatami dociekań etycznych.

/ze Wstępu/


Wstęp

Rozdział I. Mobbing: jego istota, przejawy i skala
1. Historia terminu
2. Opis zjawiska
3. Skala zjawiska
4. Podsumowanie

Rozdział II. Wartość pracy w nowożytności
1. Praca zawodowa w nowożytności
2. Praca a drugi człowiek
3. Budowanie godności osobistej dzięki pracy zarobkowej
4. Sens życia

Rozdział III. Mobbing - zjawisko społeczne
1. Cechy organizacji sprzyjające mobbingowi
1.1. Ogólny klimat społeczny w organizacji
1.2. Czynniki motywujące do mobbingu
1.3. Czynniki wyzwalające mobbing
2. Społeczne mechanizmy mobbingu: stygmatyzacja, zagłuszanie i wykluczanie
3. Stygmatyzacja, zagłuszanie i wykluczanie - studium przypadku

Rozdział IV. Mobbing jako zjawisko psychologiczne
1. Wpływ mobbingu na reprezentację poznawczą świata społecznego i procesy autonarracyjne u osób atakowanych
2. Działania podejmowane przez ofiary w odpowiedzi na mobbing
3. Wpływ mobbingu na zdrowie ofiary
4. Osobowość ofiary. Czy każdy może być obiektem ataków?
5. Skutki psychologiczne mobbingu dla jego obserwatorów
6. Mobber

Rozdział V. Moralne zło mobbingu
1. Dobre życie w ujęciu filozofii liberalnej
2. Życie i dochód zapewniający warunki elementarnie przyzwoite
3. Społeczeństwo - perspektywa ofiary mobbingu
4. Społeczeństwo - konsekwencje dla organizacji
5. Poczucie sprawiedliwości
6. Społeczne podstawy szacunku dla samego siebie
7. Racjonalność
8. Realizowanie interesów i osiąganie planowanych rezultatów
9. Wolność
10. Subiektywne poczucie zadowolenia

Wnioski końcowe

Bibliografia


258 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022