wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW


ADAMCZYK J.

wydawnictwo: PWE, 2009, wydanie I

cena netto: 62.00 Twoja cena  58,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Współcześnie przedsiębiorstwa obarcza się odpowiedzialnością nie tylko za zanieczyszczanie środowiska, ale również za efekty społeczne, jak likwidacja miejsc pracy, brak poczucia bezpieczeństwa, różnice społeczne. Oczekuje się, że przedsiębiorstwa nie tylko będą dostarczać wyroby i usługi, ale też będą uczestniczyć w rozwiązywaniu problemów społecznych. Autorka pokazała w książce społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw wobec wymagań efektywności ekonomicznej i wzrostu konkurencyjności. Zostały więc przedstawione: orientacja społeczna przedsiębiorstw, rozwój i strategie społecznej odpowiedzialności, zarządzanie relacjami społecznymi przedsiębiorstwa, działalność społeczna.

Książka jest przeznaczona dla praktyków zarządzania i studentów kierunków ekonomicznych.


Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Przedsiębiorstwo jako obiekt społecznej odpowiedzialności
1.1. Przesłanki orientacji społecznej przedsiębiorstw
1.2. Aspekty społeczne w teorii przedsiębiorstwa
1.3. Przedsiębiorstwo jako organizacja społeczna
1.4. Cele społeczne w strukturze celów przedsiębiorstwa
1.5. Otoczenie społeczne przedsiębiorstw

Rozdział 2. Geneza i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
2.1. Ewolucja poglądów dotyczących społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
2.2. Podmioty społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
2.3. Obszary społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
2.4. Społeczna odpowiedzialność w koncepcjach pokrewnych
2.4. l. Zrównoważony rozwój a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
2.4.2. Corporate governance w społecznej odpowiedzialności
2.5. Społeczna odpowiedzialność jako przejaw kultury organizacyjnej

Rozdział 3. Zarządzanie relacjami społecznymi przedsiębiorstwa
3.1. Identyfikacja relacji społecznych przedsiębiorstwa
3.2. Typologia relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami
3.3. Analiza relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami
3.3.1. Etap l - tworzenie mapy relacji interesariuszy
3.3.2. Etap 2 - odwzorowanie porozumień interesariuszy
3.3.3. Etap 3 - identyfikacja oczekiwań interesariuszy
3.3.4. Etap 4 - ustalenie rodzaju władzy interesariuszy
3.3.5. Etap 5 - konstruowanie macierzy priorytetów
3.3.6. Etap 6 - monitorowanie interesariuszy
3.4. Zarządzanie relacjami w tworzeniu kapitału społecznego przedsiębiorstwa

Rozdział 4. Strategie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
4.1. Analiza otoczenia w procesie wyznaczania strategii społecznej odpowiedzialności
4.2. Strategie przedsiębiorstw wobec społecznej odpowiedzialności 
4.3. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa źródłem przewagi konkurencyjnej
4.4. Formułowanie i implementacja strategii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa 
4.5. Efektywność społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
4.5.1. Tworzenie wartości dla interesariuszy według kryterium efektywności przedsiębiorstw
4.5.2. Społeczna odpowiedzialność w ekonomice przedsiębiorstwa
4.5.3. Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa

Rozdział 5. Działalność społeczna przedsiębiorstw
5.1. Zakres i formy działalności społecznej przedsiębiorstwa
5.2. Sponsoring w działalności społecznej przedsiębiorstw
5.3. Inne formy aktywności społecznej przedsiębiorstw
5.4. Wartość społecznego zaangażowania przedsiębiorstw

Rozdział 6. Systemy normalizacji i oceny społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 
6.1. Działania normalizacyjne w zakresie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
6.1.1. Inicjatywy normalizacyjne
6.1.2. Audyt społeczny i etyczny według standardu AA 1000
6.1.3. SA 8000 - - standard społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu zasobami ludzkimi
6.1.4. Poradnik społecznej odpowiedzialności według ISO 26000
6.2. Ocena społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
6.2.1. Global Reporting Initiative w raportowaniu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
6.2.2. Dow Jones Sustainability Indexes w ocenie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw
6.2.3. Dobre praktyki corporate govemance w społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

Zakończenie
Literatura

217 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- ETYKA MENEDŻERA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
RYBAK M.

- PARTYCYPACJA PRACOWNIKÓW W ZARZĄDZANIU FIRMĄ
BECK-KRALA E.

- PRZEDSIĘBIORSTWA I ICH INTERESARIUSZE RELACJE MARKETINGOWE I CSR
BOGUSZEWICZ-KREFT M. RED.

- KAPITAŁ LUDZKI I SPOŁECZNY WYBRANE PROBLEMY TEORII I PRAKTYKI
MOROŃ D. RED.

- SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
ŻEMIGAŁA M.

- WPROWADZENIE DO RACHUNKOWOŚCI PODRĘCZNIK Z PRZYKŁADAMI ZADANIAMI I TESTAMI
ŚNIEŻEK E. RED.

- ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ STANDARDY I ZASADY
ŁUNARSKI J.

- SPRAWOZDAWCZOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA JAKO NARZĘDZIE KOMUNIKACJI Z OTOCZENIEM WYMIAR FINANSOWY I NIEFINANSOWY
WALIŃSKA E. GAD J. BEK-GAIK B.

- RAPORTOWANIE INFORMACJI O SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU STUDIUM PRZYPADKU LASÓW PAŃSTWOWYCH
ŚNIEŻEK E.

- INFORMACJE NIEFINANSOWE W SPRAWOZDAWCZOŚCI BIZNESOWEJ PRZEDSIĘBIORSTW
ŚNIEŻEK E. KRASODOMSKA J. SZADZIEWSKA A.

- KIERUNKI EWOLUCJI SPRAWOZDAWCZOŚCI I REWIZJI FINANSOWEJ
MICHERDA B. RED.

- PLANOWANIE STRATEGICZNE W NOWOCZESNEJ FIRMIE
PENC-PIETRZAK I.

- ELASTYCZNE ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM W ORGANIZACJI WIEDZY
RED. JUCHNOWICZ M.

- MOTYWOWANIE DO PRACY TEORIE I INSTRUMENTY
SEKUŁA Z.

- ZARZĄDZANIE WIEDZĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE
RED. PERECHUDA K.

- NOWOCZESNE KIEROWANIE LUDŹMI
PENC J.

- POZYSKIWANIE I DOBÓR PERSONELU. KSZTAŁTOWANIE ZATRUDNIENIA W ORGANIZAC
MAREK J.

- KOMPETENCJE MENEDŻERÓW ORGANIZACJI UCZĄCEJ SIĘ
RED. SAJKIEWICZ A.

- STRES MOBBING I WYPALENIE ZAWODOWE
LITZKE S.M. SCHUH H.

- KAPITAŁ LUDZKI W PROCESIE KSZTAŁTOWANIA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY
PRZYBYSZEWSKI R.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022