ZARZĄDZANIE TECHNOLOGIAMI
GRUDZEWSKI W.M. HEJDUK I.K. wydawnictwo: DIFIN, 2008, wydanie I cena netto: 101.00 Twoja cena 95,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W publikacji przedstawiono kierunki rozwoju nowoczesnych technologii i ich
wpływ na gospodarkę w kontekście rozwoju innowacji jako podstawy kreowania
przedsiębiorczości technologicznej.
Książka prezentuje szerokie spektrum uwarunkowań technologicznych,
gospodarczych i społecznych sprzyjających poprawie innowacyjności współczesnych
gospodarek.
Autorzy omawiają przemiany w technice i technologii początku XXI wieku, kierunki
zmian w systemach zarządzania oraz instrumenty polityki proinnowacyjnej państw i
regionów. Na tak szeroko zarysowanym tle przedstawiają także problemy zarządzania
nowoczesnymi technologiami w Polsce w kontekście poprawy innowacyjności polskiej
gospodarki poprzez instrumenty wspierania innowacyjności, mechanizmy likwidacji barier
rozwoju przedsiębiorstw high-technology w Polsce, instrumenty i narzędzia zarządzania
technologiami w małych i średnich przedsiębiorstwach.
W pracy omówiono także problemy ochrony własności intelektualnej, tworzenia kapitału
intelektualnego, podano przykłady stosowania nowoczesnych narzędzi zarządzania i wiele
innych niezbędnych we współczesnym świecie przesłanek zmian i innowacji.
Skrócony spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Rozwój technologii i jej wpływ na gospodarkę
Rozdział 2. Przemiany w technice i technologii na początku XXI wieku
Rozdział 3. Polityka proinnowacyjna państwa
Rozdział 4. Przewaga konkurencyjna i technologiczna
Rozdział 5. Przedsiębiorstwa konkurujące na wolnym rynku
Rozdział 6. System innowacyjności w budowie gospodarki opartej na wiedzy
Rozdział 7. Pobudzanie innowacyjności przedsiębiorstw
Rozdział 8. Bariery high-technology w Polsce
Rozdział 9. Projektowanie procesu usprawnień z wykorzystaniem systemu KAIZEN
Rozdział 10. Koncepcje nowych lub zmodernizowanych produktów
Rozdział 11. Sposoby i techniki kreowania strategii technologicznej w
przedsiębiorstwie
Rozdział 12. Warianty pozyskiwania technologii
Rozdział 13. Modele sieciowe
Rozdział 14. Modelowanie sieci przedsięwzięć organizacyjno-technicznych
Rozdział 15. Optymalizacja terminu realizacji przedsięwzięcia według kryterium
kosztów
Rozdział 16. Rozwój innowacji produktowych, technologicznych i organizacyjnych
Rozdział 17. Kierunki zmian w systemach zarządzania
Rozdział 18. High-technology w Polsce (HT)
Rozdział 19. Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie transformacji
gospodarczej
Rozdział 20. Wybieganie w przyszłość
Rozdział 21. Produkty i usługi na poziomie high-technology
Rozdział 22. Strumienie przepływu technologii
Rozdział 23. Przedsiębiorstwa high-technology
Rozdział 24. Przedsiębiorstwo wobec zmiennych oczekiwań rynku
Rozdział 25. Zarządzanie relacjami klientów (CRM)
Rozdział 26. Projektowanie produktu
Rozdział 27. Analiza marketingowa nowych produktów i usług
Rozdział 28. Docenianie doświadczeń własnych i cudzych
Rozdział 29. Badania patentowe
Rozdział 30. Biznesplan
Rozdział 31. Metody oceny opłacalności przedsięwzięć (projektów)
Zakończenie
Bibliografia
472 strony, B5, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ANALIZA DZIAŁALNOŚCI I ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA SKOWRONEK-MIELCZAREK A. LESZCZYŃSKI Z.
- NOWE USŁUGI FINANSOWE RED. GABRYELCZYK K.
- PROBLEMY FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU MAŁYCH I ŚREDNICH PRZDSIĘBIORSTW ... BOROWIECKI R. SIUTA-TOKARSKA B.
- KONIEC ŚWIATA MENEDŻERÓW KOŻMIŃSKI A.
- TRANSFORMACJA FIRMY W NOWEJ GOSPODARCE.KONCEPCJE,STRATEGIE,STRUKTURY.. KRAWIEC F.
- INTERWENCJONIZM PAŃSTWOWY W WARUNKACH RYNKOWYCH SMOLEŃ M. GÓRNIAK E.
- INSTRUMENTY INTERWENCJONIZMU LOKALNEGO KOGUT-JAWORSKA M.
- INNOWACJE W STRATEGII ROZWOJU ORGANIZACJI W UNII EUROPEJSKIEJ RED, JANASZ WŁ.
- INNOWACJE FINANSOWE ANTKIEWICZ S. KALINOWSKI M.
- KONKURENCYJNOŚĆ REGIONÓW A PARKI TECHNOLOGICZNE I KLASTRY PRZEMYSŁOWE OLEKSIUK A.
- QUASI-FUNDUSZE VENTURE CAPITAL. PUBLICZNE WSPARCIE INNOWACYJNYCH MSP ŚWIDERSKA J.
- DECYZJE ZAKUPOWE NA RYNKU MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTW GĄSIOROWSKA E.
- POMOC PUBLICZNA A ROZWÓJ FIRMY SZANSE I ZAGROŻENIA CHOROSZCZAK J. MIKULEC M.
- ANIOŁOWIE BIZNESU W SEKTORZE MSP MIKOŁAJCZYK B. KRAWCZYK M.
- KONCEPCJE STRATEGII ORGANIZACJI KRUPSKI R. NIEMCZYK J. STAŃCZYK-HUGIET E.
- ZARZĄDZANIE KREDYTEM HANDLOWYM W MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTWACH RYTKO P.
- KLASTRY BIZNESOWE W ROZWOJU KONKURENCYJNOŚCI I INNOWACYJNOŚCI REGIONÓW SKAWIŃSKA E. ZALEWSKI R.
- FAKTORING JAKO INSTRUMENT FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI MSP CZARECKI J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|