|

TRANSGRANICZNY PRODUKT TURYSTYCZNY
GARDZIŃSKA A. wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN, 2015, wydanie Icena netto: 65.25 Twoja cena 61,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Transgraniczny produkt turystyczny
Współpraca transgraniczna to wspólne działania podmiotów zlokalizowanych po
dwóch stronach granicy, obejmujące wszystkie dziedziny życia społecznego oraz
gospodarczego, realizowane na poziomie lokalnym i regionalnym. Jedną z płaszczyzn tej
współpracy jest turystyka, a w jej ramach tworzenie transgranicznych produktów
turystycznych.
Kreowanie transgranicznego produktu turystycznego jest determinowane przez wiele zróżnicowanych
czynników, takich jak walory przyrodnicze i antropogeniczne, dostępność komunikacyjna,
rodzaj i jakość infrastruktury turystycznej oraz paraturystycznej czy jakość
środowiska przyrodniczego.
Proces ten angażuje także wiele podmiotów, m.in. regionalne i lokalne organizacje
turystyczne, jednostki samorządu terytorialnego oraz inne instytucje zainteresowane
rozwojem turystyki.
Dla obszarów transgranicznych, w których obrębie powstaną wspólne produkty
turystyczne, może oznaczać to szansę na sprostanie nasilającej się konkurencji
pomiędzy miejscowościami i regionami turystycznymi, przekraczającej granice państwowe.
Rozdział 1
Teoretyczne aspekty transgranicznego produktu turystycznego
1.1. Istota turystyki transgranicznej
1.2. Definicja i rodzaje produktów turystycznych
1.3. Obszar jako produkt turystyczny zdeterminowany przestrzennie
1.4. Specyfika transgranicznego produktu turystycznego
Rozdział 2
Współpraca w kształtowaniu transgranicznego produktu turystycznego
2.1. Podmioty kształtujące transgraniczny produkt turystyczny
2.2. Współpraca transgraniczna i jej uwarunkowania
2.2.1. Pojęcie współpracy transgranicznej
2.2.2. Euroregion jako zinstytucjonalizowana forma współpracy
2.3. Wybrane rodzaje współpracy w rozwoju turystyki na obszarze transgranicznym
2.3.1. Partnerstwo jednostek samorządu terytorialnego
2.3.2. Transgraniczny klaster turystyczny
2.3.3. Partnerstwo publiczno-prywatne jako czynnik aktywizujący rozwój turystyki /
2.4. Płaszczyzny konkurencji w sektorze turystycznym
Rozdział 3
Transgraniczny produkt turystyczny na przykładzie województwa
zachodniopomorskiego i Meklemburgii-Pomorza Przedniego
3.1. Struktura transgranicznego produktu turystycznego
3.1.1. Charakter walorów turystycznych
3.1.2. Infrastruktura turystyczna i usługi
3.1.3. Dostępność komunikacyjna
3.2. Struktura podmiotowa transgranicznego produktu turystycznego
3.3. Płaszczyzny rozwoju produktu turystycznego województwa zachodniopomorskiego i
Meklemburgii-Pomorza Przedniego
3.4. Możliwości finansowania rozwoju transgranicznego produktu turystycznego
Rozdział 4
Współpraca jako kluczowy czynnik kreowania transgranicznego produktu
turystycznego województwa zachodniopomorskiego i Meklemburgii-Pomorza Przedniego
4.1. Ocena współpracy w zakresie kreowania transgranicznego produktu
turystycznego
4.2. Przykłady dobrych praktyk współpracy transgranicznej
4.3. Analiza SWOT współpracy w zakresie kształtowania transgranicznego produktu
turystycznego
4.4. Koncepcja doskonalenia współpracy
4.4.1. Płaszczyzny i charakter współpracy w procesie kreowania transgranicznego
produktu turystycznego
4.4.2. Rekomendowane działania i przewidywane rezultaty realizacji koncepcji
Zakończenie
Załączniki
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
278 stron, Format: 17.0x24.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|