wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 33.65 31,97   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

AUTOCAD 2016


ROGULSKI M.

wydawnictwo: WITKOM, 2016, wydanie I

cena netto: 33.65 Twoja cena  31,97 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

AutoCAD 2016


Książka dotyczy sposobu posługiwania się polską wersją programu AutoCAD 2016.

Zawiera prezentację najważniejszych narzędzi stosowanych do tworzenia rysunków 2D wraz z opisem najbardziej przydatnych opcji, jak również zestawy ćwiczeń do samodzielnego wykonania.

Ostatni rozdział poświęcono na wprowadzenie do grafiki trójwymiarowej na przykładzie tworzenia i modyfikacji brył.

Zaprezentowane narzędzia zilustrowano wieloma zrzutami ekranowymi oraz przykładami. Przy ich omawianiu przedstawiono ogólne zasady tworzenia grafiki inżynierskiej, dzięki czemu z niej korzystać również posiadacze starszej wersji aplikacji.

W publikacji postaw opisano zasady posługiwania się aplikacją AutoCAD, zatem jej odbiorcami mogą być osoby chcące samodzielnie poznać zasady pracy i narzędzia aplikacji, a także studenci uczęszczający na zajęcia z grafiki inżynierskiej i systemów CAD.


Autor, dr inż. Mariusz Rogulski, jest adiunktem w Zakładzie Informatyki i Badań Jakości Środowiska na Wydziale Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej. Od kilku lat prowadzi zajęcia z zakresu grafiki inżynierskiej dla studentów studiów stacjonarnych, niestacjonarnych oraz anglojęzycznych.


Wprowadzenie

1. Rozpoczęcie pracy z programem
1.1. Interfejs aplikacji
1.2. Rysunki
1.2.1. Tworzenie i otwieranie rysunków
1.2.2. Określanie jednostek i kątów
1.2.3. Określanie zakresu rysunku
1.2.4. Personalizacja ustawień
1.2.5. Zapisywanie rysunków
1.2.6. Zapisywanie rysunku jako szablonu
1.3. Pomoc
1.4. Ćwiczenia

2. Narzędzia rysunkowe
2.1. Narzędzia rysowania precyzyjnego
2.1.1. Współrzędne
2.1.2. Siatka i skok
2.1.3. Śledzenie biegunowe, kreślenie izometryczne i tryb orto
2.1.4. Lokalizacja i lokalizacja obiektu 3D
2.1.5. Siedzenie lokalizacji względem obiektów
2.1.6. Wiązania
2.2. Narzędzia rysunkowe dla linii
2.2.1. Linia
2.2.2. Półprosta
2.2.3. Linia konstrukcyjna
2.2.4. Multilinia
2.2.5. Polilinia
2.3. Narzędzia rysunkowe dla krzywych
2.3.1. Łuk
2.3.2. Splajn
2.4. Narzędzie rysunkowe punkt
2.5. Narzędzia rysowania figur
2.5.1. Okrąg
2.5.2. Elipsa
2.5.3. Wielobok
2.5.5. Prostokąt
2.6. Ćwiczenia

3. Narzędzia modyfikacyjne
3.1. Widoki i wybór obiektów
3.1.1. Widok
3.1.2. Wybór obiektów
3.2. Przegląd narzędzi modyflkacyjnych
3.2.1. Wymaż
3.2.2. Kopiuj
3.2.3. Przesuń
3.2.4. Obróć
3.2.5. Lustro
3.2.6. Odsuń
3.2.7. Szyk
3.2.8. Utnij
3.2.9. Wydłuż
3.2.10. Przedłuż
3.2.11. Rozciągnij
3.2.12. Przerwij
3.2.13. Skala
3.2.14. Fazuj
3.2.15. Zaokrąglij
3.2.16. Rozbij
3.2.17. Edplin
3.2.18. Dołącz
3.2.19. Gładkie łączenie linii i krzywych
3.2.20. Usuwanie powielonych obiektów
3.3. Ćwiczenia

4. Warstwy
4.1. Tworzenie warstw
4.2. Określanie właściwości obiektów warstwy
4.3. Statusy warstw
4.4. Właściwości obiektów
4.5. Hiperłącza
4.6. Ćwiczenia

5. Bloki
5.1. Tworzenie bloków
5.2. Wstawianie bloków
5.3. Biblioteki bloków
5.4. Atrybuty
5.5. Bloki dynamiczne
5.6. Ćwiczenia

6. Napisy i kreskowanie
6.1. Narzędzia tekst i wtekst
6.2. Edycja tekstów
6.3. Style tekstu
6.4. Kreskowanie i wypełnienie
6.5. Regiony i obwiednie
6.6. Ćwiczenia

7. Arkusze, rzutnie, widoki
7.1. Arkusze
7.2. Rzutnie
7.3. Tabele
7.4. Tabele stylów wydruku
7.5. Nazwane widoki

8. Wymiarowanie
8.1. Cechy wymiarowań
8.2.Rodzaje wymiarowania
8.2.1. Uniowe
8.2.2. Wyrównane
8.2.3. Szeregowy
8.2.4. Baza
8.2.5. Szybkie
8.2.6. Promień zaokrąglenia
8.2.7. Średnica
8.2.8. Kąt
8.3. Przemieszczanie wymiaru
8.4. Narzędzia dodatkowe
8.5. Tworzenie i edycja stylu wymiarowania
8.6. Ćwiczenia

9. Podstawy modelowania w 3D
9.1. Obszar roboczy 3 D
9.2. Układy współrzędnych
9.3. Widoki i cieniowanie
9.4. Główne sposoby tworzenia obiektów 3D
9.5. Bryły standardowe i algebra Boole‘a
9.6. Operacje logiczne na bryłach
9.7. Wyciągnięcia i przekręcanie
9.8. Narzędzia modyfikacyjne i bryły cienkościenne
9.9. Ćwiczenia

Skorowidz


180 stron, Format: 23.9x16.7, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022