wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

JAKOŚĆ W AGILE ZWINNA DROGA DO SUKCESU


ZMITROWICZ K. STAŃCZAK R.

wydawnictwo: PWN, 2018, wydanie I

cena netto: 75.55 Twoja cena  71,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jakość w Agile

Zwinna droga do sukcesu


Książka  Jakość w Agile została w całości poświęcona szeroko rozumianej tematyce zarządzania jakością w zwinnych projektach IT – od organizacji procesów jakościowych, przez różne podejścia, aż po konkretne narzędzia i techniki wspierające zarządzanie jakością.

Na początku autorzy skupiają uwagę na kulturze organizacyjnej, jako niezbędnej podstawie do zbudowania ekosystemu zarządzania jakością w całej organizacji. Pokazują, co należy zrobić w przypadku konieczności zaplanowania i wdrożenia procesów zarządzania jakości w organizacji.
Następnie schodzą na poziom produktu i projektu. Kolejno omawiane zagadnienia poprowadzą Czytelnika przez cały proces wytwórczy, począwszy od pomysłu biznesowego, poprzez efektywne procesy zbierania i analizy wymagań, implementację i standardy deweloperskie, złożone procesy zarządzania i zapewnienia jakości, w tym oczywiście automatyzację, aż do etapu utrzymania na produkcji.

Zaprezentowane modele pokażą różnorodne podejścia do organizacji testów oraz pomogą zastosować hybrydy rozwiązań w kontekście różnych typów projektów.

W treść każdego rozdziału wpleciono narzędzia tak, aby maksymalnie wspierać Czytelnika w pełnym zrozumieniu tematu i możliwości jego praktycznego zastosowania. Wszystkie omawiane zagadnienia prezentowane są ze szczególnym naciskiem na wspieranie działań biznesowych - z jednej strony umożliwiając niczym nieskrępowaną, wydajną pracę zespołu wytwórczego, z drugiej dążąc do dostarczenia maksymalnej, możliwej wartości do użytkownika końcowego oraz zapewnienia jego satysfakcji wynikającej bezpośrednio z wygody użytkowania produktu oraz dostarczanej przez ów produkt funkcjonalności.


Przedmowa                                   . XI
Wstęp                                      . XV
Podziękowania                                  XII

1. Zarządzanie jakością. Kultura jakości w organizacji            . 1
1.1. Koncepcja zarządzania jakością                       . 1
Koncepcja jakości                             . 1
Zarządzanie jakością                            2
Zarządzanie przez jakość                          3
1.2. Ustalenie procesu zarządzania jakością                    4
1.3. Proces transformacji z podejścia tradycyjnego do zwinnego           . 12
Kontekst zarządzania jakością                        15
Planowanie czynności zapewniania jakości i testowania             . 16
Postęp prac                                17
Proces zgłaszania i naprawy defektów                    . 19
1.4. Modele funkcjonowania zespołów – podejście tradycyjne a zwinne        . 20
Zapewnianie jakości w organizacji                      20
Pojedyńczy zespół pracujący nad jednym produktem              . 20
Wiele zespołów pracujących nad jednym produktem              . 27

2. Inżynieria wymagań w projektach zwinnych                 31
2.1. Wprowadzenie do inżynierii wymagań                    . 31
Zadania i czynności inżynierii wymagań                    34
Śledzenie powiązań                            . 35
2.2. Interesariusze – z kim i dla kogo?                      . 41
Wizja produktu                              . 48
2.3. Metody oraz formy pozyskiwania i dokumentacji wymagań           . 51
Historyjki użytkownika                           52
Model INVEST                              53
Persona                                 . 54
Przypadki użycia                              57
Prototypy, makiety, szkielety                        . 59
2.4. Przegląd wymagań i zgłaszanie poprawek                   62
Kontrola jakości                              62
Definicja gotowości i ukończenia – kiedy można zacząć, a kiedy już skończyć   . 64
Walidacja wymagań i współpraca z biznesem – pielęgnacja rejestru produktu    72
2.5. Wsparcie narzędziowe                           . 75
Mapy myśli                                75
Modelowanie oprogramowania                       . 76
Modelowanie procesów biznesowych                     77
Prototypowanie                              . 78
Narzędzia wspierające pracę grupową                    . 81

3. Budowanie strategii testów w organizacji                  87
3.1. Strategia na poziomie organizacji                      . 87
3.2. Polityka i ogólna strategia testów                       87
3.3. Poziomy testów                              . 88
Pojęcie weryfikacji i walidacji                        . 88
Poziomy testów                              . 88
3.4. Piramida testów w Agile                          . 92
3.5. Koncepcja kwadrantów testowych                       96
3.6. Różne podejścia do testowania                        98
Testowanie oparte na ryzyku                        . 99
Testowanie oparte na modelach                       101
3.7. Podejścia do tworzenia i wytwarzania architektury               . 109
TDD                                  . 109
BDD, SBE, ATDD…                            112
Mikroserwisy                               . 118
3.8. Zarządzanie ryzykiem – techniki i metody                   121
Tradycyjne zarządzanie ryzykiem                       123
Plan zarządzania ryzykiem                          124
Zwinny proces zarządzania ryzykiem                     125
Identyfikacja ryzyk w projektach zwinnych                   126
Wartość zarządzania ryzykiem                        . 129
Strategie reakcji na ryzyko                          130
3.9. Strategia automatyzacji                           131
Cel automatyzacji                             . 132
Co warto i można automatyzować                      . 132
Problemy związane z automatyzacją                     . 134
Wykorzystanie narzędzi                           135
Wprowadzanie nowych narzędzi w organizacji                 135
Weryfikacja zakładanej koncepcji                      . 136
Analiza porównawcza                           . 137
3.10. Dokumentacja testów – szablony i dobre praktyki               . 140
3.11. Organizacja pracy w zespole                         148
Wartości wspierające pracę zespołową                    . 148
Praca w parach                              . 150
Praca w zespołach rozproszonych                       153
3.12. Wsparcie narzędziowe                           . 156
Narzędzia wspierające pracę grupową                    . 156
Narzędzia wspierające planowanie prac                    . 156
Inne narzędzia                              . 156

4. Planowanie testów w projekcie                       159
4.1. Testowanie w projekcie                           159
4.2. Organizacja i model pracy                         . 160
Przygotowanie modelu                           . 161
Budowa repozytorium scenariuszy testowych                  161
Przepływ pracy dla scenariuszy testowych                   . 163
Planowanie działań testowych                        . 164
4.3. Realizacja kampanii testowej                         165
4.4. Raportowanie wyników kampanii testowej                   168
Raporty z procesów zarządzania jakością                   . 169
4.5. Środowiska i dane testowe                          170
4.6. Wsparcie narzędziowe                           . 174
Narzędzia do zarządzania wiedzą                       174
Narzędzia do zarządzania zgłoszeniami                    . 175
Narzędzia do zarządzania testami                       177
Narzędzia wspierające planowanie prac                    . 183
Narzędzia wspierające pracę grupową                    . 183

5. Techniczne zapewnienie jakości                      . 185
5.1. Pojęcie długu technicznego                         . 185
5.2. Standardy budowania kodu                         . 189
5.3. Testy jednostkowe                             . 194
Raportowanie z testów automatycznych                    197
5.4. Statyczna analiza kodu                           . 200
5.5. Przeglądy/inspekcje kodu                          . 202
5.6. Agile a DevOps                              . 205
Praktyki pracy ciągłej                            208
5.7. Wsparcie narzędziowe                           . 212
Zintegrowane środowisko programistyczne                   212
Repozytoria kodu źródłowego                        . 213
Narzędzia do testów jednostkowych                      214
Narzędzia do raportowania pokrycia kodu testami jednostkowymi         214
Narzędzia do analizy statycznej                        214
Narzędzia do budowania wersji                       . 216

6. Testowanie wartości biznesowej produktu                  219
Testy eksploracyjne                             219
Zarządzanie testami oparte na sesjach                    221
Inne rodzaje testów                             224
6.1. Retrospekcja postępu prac                         . 238
6.2. Wsparcie narzędziowe                           . 245
Raportowanie z SBTM                           . 245
Narzędzia wspierające testy na wielu przeglądarkach i systemach operacyjnych  245

7. Utrzymanie produktu                            249
7.1. Zarządzanie incydentami                          . 249
7.2. Koncepcje obsługi zgłoszeń na produkcji                   . 252
Analiza przyczyn źródłowych problemu wraz z sugestią procesu naprawczego    257
7.3. Wsparcie narzędziowe                           . 260
Narzędzia wspierające RCA                         260
Narzędzia do monitoringu wsparcia produkcji                 . 262
Narzędzia do zarządzania wiedzą                       263
Wspólne tworzenie dokumentów                       264
Tablice kanbanowe                            . 265

8. Ciągłe zapewnienie jakości                          269
Zwinne myślenie                             . 269
8.1. Koncepcja łańcucha bramek jakości                     . 271
8.2. Zapobieganie występowaniu problemów                   . 272
Techniki i metody zapewniania jakości                    . 276
Monitoring                                . 278
8.3. Wsparcie narzędziowe                           . 280
Narzędzia do monitoringu infrastruktury i systemów IT             280

9. Dobrze. Lepiej. Bardzo dobrze. Lepsze zarządzanie jakością w Agile    283
9.1. Wizualizacja potrzeb związanych z zarządzaniem jakością w organizacji plus edukacja wewnątrz firmy                          . 283
Ewangelista zapewniania jakości                       . 283
Zwinne gildie. Model Spotify                        . 286
9.2. Jak i gdzie zdobywać wiedzę?                        289
Szkolenia i certyfikacje                           289
Coaching                                 296
Meetupy – cykliczne spotkania społeczności                  . 298
Idea open space                              303
Konferencje                               . 305

Podsumowanie                                  311
Manifest zwinnego zarządzania jakością                      . 311
Praktyki zwinnego zarządzania jakością                      . 312

Bibliografia                                    315
Spis rysunków                                  . 319
Spis tabel                                    . 325


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022