wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZACHOWANIA NIEPOPRAWNE


THALER R.H.

wydawnictwo: MEDIA RODZINA, 2018, wydanie I

cena netto: 49.00 Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zachowania niepoprawne


Zachowania niepoprawne (tyt. oryg. Misbehaving) Richarda H. Thalera, laureata Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii za rok 2017, zostały uznane za książkę roku przez najbardziej prestiżowe czasopisma branżowe, takie jak „Forbes”, „Economist”, „Financial Times”.

Autor w błyskotliwej, przystępnej formie opisuje realizację wizji wzbogaconej teorii ekonomicznej i tworzenie podstaw ekonomii behawioralnej.

Ekonomia behawioralna korzysta z ustaleń psychologii i innych nauk społecznych, co sprawia, że staje się dziedziną bliższą rzeczywistości - nam i naszemu światu. W książce znajdziemy fascynujące przykłady "zachowań niepoprawnych" konsumentów z najróżniejszych dziedzin życia, od funkcjonowania budżetów domowych, przez biznes, aż po tworzenie polityki państwowej.

Richard Thaler to bardzo wpływowa postać w świecie ekonomii. Był typowany do nagrody Nobla od kilku lat. Biorąc pod uwagę, że Nobla najczęściej dostają ekonomiści neoklasyczni, nagroda dla niego ma ogromne znaczenie.
Model neoklasyczny wciąż dominuje w nauczaniu studentów ekonomii. Opiera się on na założeniach, że ludzie są racjonalni, że mają niezmienne w czasie preferencje, i maksymalizują swoje własne zyski, nie oglądając się na innych. Tymczasem wyniki eksperymentów z ekonomii behawioralnej zakwestionowały wszystkie te fundamentalne założenia.

Ekonomia behawioralna zajmuje się tzw. błędami poznawczymi, które wpływają na decyzje ludzi i mają znaczenie dla gospodarki. Wyniki jej badań pokazują, że nasze preferencje zmieniają się w zależności od kontekstu podejmowania decyzji. Dodatkowo, ekonomiści behawioralni odkryli np., że przeszacowujemy małe prawdopodobieństwa i niedoszacowujemy prawdopodobieństwo dużych. Przypisujemy znacznie większą wartość rzeczom, które możemy utracić, niż rzeczom, które możemy zyskać. Autor książki pokazuje też, że nie tylko kwota, jaką dysponujemy, wpływa na nasze wybory, ale równie ważne jest to, skąd pieniądze pochodzą. Złotówka w kieszeni jest postrzegana inaczej niż złotówka zdeponowana w banku, a ta wygrana na loterii inaczej niż zarobiona ciężką pracą.


Przedmowa

Część I. Początki: 1970-1978
1. Rzekomo nieistotne czynniki
2. Efekt posiadania
3. Lista
4. Teoria wartości
5. Uroki Kalifornii
6. Chłosta

Część II. Rachunkowość umysłowa: 1979-1985
7. Okazje i zdzierstwa
8. Koszty utopione
9. Koszyki i budżety
10. Przy pokerowym stoliku

Część III. Samokontrola: 1975-1988
11. Silna wola? Proszę bardzo
12. Pianistka i realizator Interludium
13. Niepoprawne zachowania w realnym świecie

Część IV. Współpraca z Dannym: 1984-1985
14. Co wydaje się uczciwe?
15. Gra w uczciwość
16. Kubki

Część V. Potyczki z ekonomistami: 1986-1994
17. Początek debaty
18. Anomalie
19. Budowanie zespołu
20. Wąskie ramy odniesienia na Upper East Side

Część VI. Finanse: 1983-2003
21. Konkurs piękności
22. Czy giełda reaguje przesadnie?
23. Reakcja na przesadne reakcje
24. Cena nie jest właściwa
25. Bitwa zamkniętych funduszy inwestycyjnych
26. Muszki owocówki, góry lodowe i ujemne ceny akcji

Część VII. Witamy w Chicago: 1995-teraz
27. Ekonomia behawioralna a prawo
28. Gabinety
29. Futbol amerykański
30. Teleturnieje

Część VIII. Służąc pomocą: 2004-teraz
31. Jutro oszczędzaj więcej
32. Upublicznienie
33. Szturchanie w Wielkiej Brytanii

Podsumowanie: Co dalej?
Podziękowania
Przypisy
Bibliografia
Spis ilustracji
Indeks


503 strony, Format: 14.5x20.3, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2018