wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 39.00 37,05   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ADAPTACJA W RELACJACH BUSINESS-TO- BUSINESS UWARUNKOWANIA I EFEKTY


LESZCZYŃSKI G

wydawnictwo: UE POZNAŃ, 2014, wydanie I

cena netto: 39.00 Twoja cena  37,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

ADAPTACJA W RELACJACH BUSINESS-TO- BUSINESS UWARUNKOWANIA I EFEKTY


Główną przesłanką dla przygotowania monografii i było dążenie do pokazania, jakie znaczenie dla efektów uzyskiwanych dzięki relacji między dostawcą i nabywcą instytucjonalnym ma proces adaptacji zachodzący w ramach tej relacji. Uzasadnieniem podjęcia pracy nad istotą, uwarunkowaniami i efektami adaptacji w relacjach business-to-business jest przede wszystkim niedostatek wiedzy w tym obszarze. Adaptacja jako proces relacji została rozpoznana już w trakcie badań prowadzonych w latach 80. XX wieku, jednak nie zyskała ona szerszego zainteresowania. Nawet jeśli badania takie prowadzono, to najczęściej uwaga była skupiona na jednej ze stron relacji - dostawcy lub nabywcy. Brakuje wciąż spojrzenia na adaptację z uwzględnieniem perspektywy obustronnej. Niniejsza praca ma przyczynić się do znaczącego wzrostu wiedzy na temat adaptacji ukazanej z dwóch punktów widzenia: dostawców oraz nabywców instytucjonalnych.

Fragment ze wstępu


Wstęp

1. Relacje między przedsiębiorstwami w nauce o zarządzaniu
1.1. Geneza podejścia interakcyjnego w naukach o zarządzaniu
1.1.1. Interakcje w naukach społecznych
1.1.2. Relacje w teorii przedsiębiorstwa
1.1.3. Koncepcje zarządzania akcentujące interakcje
1.2. Paradygmat interakcyjno-relacyjny w sferze business-to-business
1.2.1. Interakcje na rynku business-to-business jako przedmiot badań
1.2.3. Koncepcje relacji business-to-business
1.2.4. Podejście interakcyjne a marketing relacji
1.3. Relacje dostawca - nabywca jako przedmiot zarządzania
1.3.1. Zarządzanie relacjami z klientami
1.3.2. Zarządzanie relacjami z dostawcami
1.4. Wnioski

2. Strukturalno-funkcjonalne podejście do relacji między dostawcą i nabywcą
2.1. Wymiary kondycji relacji
2.2. Dopasowanie w relacjach dostawcy i nabywcy
2.2.1. Dopasowanie sytuacyjne przedsiębiorstwa
2.2.2. Oddziaływanie dopasowania na relacje dostawca - nabywca
2.3. Efekty relacyjne jako przesłanka utrzymywania więzi między dostawcą i nabywcą
2.3.1. Konceptualizacja efektów relacyjnych
2.3.2. Funkcjonalne podejście do efektów relacyjnych z perspektywy dostawcy i nabywcy
2.4. Negatywne konsekwencje relacji
2.4.1. Koszty relacyjne
2.4.2. Zależność relacyjna
2.5. Ocena relacji
2.6. Wnioski

3. Adaptacja jako proces w relacji dostawca - nabywca
3.1. Istota i przebieg adaptacji
3.1.1. Miejsce i rola adaptacji w relacji dostawy i nabywcy
3.1.2. Proces adaptacji i jego wymiary
3.2. Przesłanki adaptacji
3.2.1. Racjonalna adaptacja a podejścia ewolucyjne
3.2.2. Motywy adaptacji
3.3. Materialne i niematerialne efekty adaptacji
3.4. Adaptacja w funkcji marketingowo-sprzedażowej przedsiębiorstwa
3.5.1. Adaptacja jako podstawowy proces marketingu
3.5.2. Adaptacja jako instrument sprzedaży
3.5. Adaptacja a koordynacja z perspektywy nabywcy instytucjonalnego
3.6.1. Strategiczne dopasowanie zakupów
3.6.2. Koordynacja łańcucha dostaw
3.7. Wnioski

4. Adaptacja w świetle badań eksploracyjnych
4.1. Metodyka badań
4.1.1. Badania wśród dostawców
4.1.2. Badania wśród nabywców
4.2. Adaptacja z perspektywy dostawcy
4.2.1. Dopasowanie a zakres adaptacji
4.2.2. Oddziaływanie dopasowania na adaptację z perspektywy dostawców
4.2.3. Obszary dopasowania w relacjach z klientami
4.2.4. Efekty adaptacji i dopasowania w relacjach z kluczowymi klientami
4.3. Dopasowanie w relacjach z perspektywy nabywcy
4.3.1. Rola dopasowania i adaptacji
4.3.2. Elementy dopasowania w relacji z dostawcą
4.3.4. Efekty dopasowania z perspektywy nabywcy
4.4. Wnioski

5. Konceptualizacja uwarunkowań i efektów adaptacji
5.1. Propozycja modelu
5.2. Operacjonalizacja konstruktów
5.3. Wnioski

6. Adaptacja na rynku przemysłowym w ujęciu empirycznym
6.1. Metodyka badania
6.1.1. Cel i zakres badania
6.1.2. Proces gromadzenia informacji i charakterystyka zbadanej próby
6.1.3. Metody analizy danych
6.2. Weryfikacja operacjonalizacji konstruktów
6.2.1. Czynniki opisujące konstrukty
6.2.2. Ocena rzetelności pomiaru
6.3. Stan relacji i zakres adaptacji
6.4. Uwarunkowania adaptacji
6.5. Oddziaływanie adaptacji na efekty relacyjne
6.5. Wnioski

7. Rola adaptacji w zarządzaniu relacjami dostawca - nabywca
7.1. Implikacje poznawcze
7.2. Implikacje dla nauki o zarządzaniu
7.4. Wnioski

Zakończenie

Aneks
A1. Kwestionariusz wykorzystywany w ankiecie rozdawanej wśród menedżerów sprzedaży
A2. Kwestionariusz wykorzystywany w wywiadach z menedżerami zakupów
A3. Scenariusz wywiadu pogłębionego z menedżerami sprzedaży i zakupów
A4. Wytyczne do eseju na temat relacji z klientami Esej: "Adaptacja w relacjach z klientami na rynku business-to-business"
A5. Badanie eksploracyjne - charakterystyka próby
A6. Badanie relacji na rynku przemysłowym - charakterystyka próby
A7. Wyniki analizy czynnikowej - ładunki czynnikowe
Zakres adaptacji
Kondycja relacji
Motywy adaptacji
Dopasowanie
Pozytywne efekty relacyjne
Negatywne efekty relacyjne

Bibliografia


226 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022