wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIAMI KOMERCYJNYMI


JOŃSKA B. - PRAKTYCZNY PORADNIK DLA ZARZĄDCÓW BUDYNKÓW BIUROWYCH

wydawnictwo: C.H.BECK, 2014, wydanie II

cena netto: 151.00 Twoja cena  143,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi

Praktyczny poradnik dla zarządców budynków biurowych


Opracowanie jest praktycznym podręcznikiem dla zarządców nieruchomości komercyjnych popartym 14-letnim doświadczeniem autorki na rynku nieruchomości. Autorka przedstawia wielopłaszczyznowość zawodu zarządcy nieruchomości, rysuje portret psychologiczny zarządcy nieruchomości oraz pokazuje zagadnienia, z jakimi zarządca spotyka się w codziennej pracy przy zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi na przykładzie budynku biurowego na kilku płaszczyznach:

  • zarządca a właściciel,

  • zarządca a najemca,

  • zarządca a budynek,

  • zarządca a podwykonawcy.

Autorka opisuje również inne role, jakie zarządca nieruchomości może odgrywać na rynku nieruchomości.

Obecne, 2. wydanie książki – poszerzone i zaktualizowane – uwzględnia najnowsze zmiany w obowiązującym prawie. Mając na uwadze praktyczny aspekt książki, dodano także liczne przykłady, wskazówki i załączniki, których celem jest przyczynienie się do efektywniejszej pracy w zakresie zarządzania nieruchomościami komercyjnymi.  

W książce znajdują się ponadto przykładowe wzory takie jak:

  • umowa o zarządzanie nieruchomością,

  • budżet kosztów operacyjnych (opex) dla budynku biurowego,

  • budżet kosztów inwestycyjnych (capex) dla budynku biurowego,

  • umowa najmu,

  • harmonogram przejęcia budynku biurowego (po sprzedaży),

  • lista dokumentacji budynku biurowego,

  • regulamin budynku biurowego,

  • roczny harmonogram przeglądów urządzeń i instalacji w obiekcie.

Autorką publikacji jest Beata Jońska – absolwentka Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie, Wydział Ekonomiczny, tytuły licencjata – Zarządzanie Nieruchomościami (2001) i Wycena Nieruchomości (2000). Licencjonowany zarządca nieruchomości od 2005 roku Nr licencji 13909. Posiada 14-letnie doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami, aktualnie pełni funkcję Szefa Zespołu Zarządzania Nieruchomościami w międzynarodowej firmie deweloperskiej i inwestycyjnej.

Książka adresowana jest do zarządców i właścicieli nieruchomości komercyjnych, do deweloperów oraz do studentów i absolwentów kierunków związanych z gospodarowaniem nieruchomościami – zarządzaniem i pośrednictwem w obrocie nieruchomościami.


Przedmowa

Wykaz skrótów

Wprowadzenie

Rozdział I. Podmiot i przedmiot zarządzania nieruchomościami
1. Definicja zarządzania nieruchomościami
2. Wymogi formalne
3. Portret psychologiczny zarządcy nieruchomości
3.1. Cechy osobowościowe
3.2. Umiejętności
3.3. Przeciwwskazania do wykonywania zawodu
4. Definicja i podział nieruchomości komercyjnych
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Budynki biurowe
4.2.1. Uwagi wstępne
4.2.2. Budynek biurowy klasy A
4.2.3. Budynek biurowy klasy B
4.2.4. Budynek biurowy klasy B+
4.2.5. Budynek biurowy klasy C
4.2.6. Znaczenie informacji o klasie budynku
4.3. Nieruchomości handlowe
4.4. Centra logistyczne i magazyny
4.5. Inne nieruchomości komercyjne

Rozdział II. Zarządca a właściciel nieruchomości komercyjnej
1. Kim jest właściciel nieruchomości komercyjnej
2. Zakres odpowiedzialności
3. Umowa o zarządzanie
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Zakres umowy
3.3. Reprezentacja właściciela - pełnomocnictwo
4. Raporty i sprawozdania
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Sprawozdanie z zarządzania nieruchomością
4.3. Raporty finansowe
4.4. Budżety operacyjne, inwestycyjne, marketingowe
4.5. Zestawienia z umów najmu

Rozdział III. Zarządca a najemca
1. Monitoring bieżących potrzeb
2. Umowa najmu
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Postanowienia wstępne i strony umowy najmu
2.3. Przedmiot najmu i okres trwania
2.4. Czynsz, koszty eksploatacyjne - katalog i sposoby rozliczania, inne świadczenia
2.5. Indeksacja
2.6. Okresy wolne od czynszu, opcja wcześniejszego rozwiązania umowy, zakaz konkurencji
2.7. Obowiązki i prawa właściciela i najemcy
2.7.1. Uwagi wstępne
2.7.2. Obowiązki i prawa właściciela
2.7.3. Obowiązki i prawa najemcy
2.8. Zabezpieczenie wykonania umowy
2.9. Ubezpieczenia
2.10. Warunki rozwiązania umowy
3. Przedłużanie i renegocjowanie warunków umów najmu
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Przedłużenie lub skrócenie czasu najmu
3.3. Zmniejszenie lub rozszerzenie powierzchni najmu
3.4. Stawki za czynsz - renegocjowanie stawek na wyższe lub niższe
3.5. Koszty eksploatacyjne - sposób rozliczania
3.6. Zabezpieczenie umowy najmu - sposób i naliczanie
3.7. Standard wykończenia - remont i modernizacja powierzchni najmu
3.8. Sposób i częstotliwość indeksacji
3.9. Zmiana wzoru umowy najmu
3.10. W jaki sposób zachęcić najemcę do pozostania w budynku

Rozdział IV. Zarządca a budynek
1. Uwagi wstępne
2. Przejęcie nieruchomości w zarządzanie
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Harmonogram przejęcia nieruchomości
2.3. Lista wymaganych dokumentów
2.3.1. Uwagi wstępne
2.3.2. Umowy
2.3.3. Dokumentacja nieruchomości
2.3.4. Dokumentacja związana z bezpieczeństwem budynku i dokumentacja techniczna
2.3.5. Dokumentacja finansowa
3. Procedury i dokumenty obowiązujące w budynku
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Regulamin budynku
3.3. Plan ochrony
3.4. Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego i plan ewakuacji
3.5. Zasady przeprowadzania prac remontowych i aranżacyjnych
4. Instalacje i urządzenia
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Harmonogram przeglądów
4.3. Książka obiektu budowlanego
4.3.1. Uwagi wstępne
4.3.2. Sposób wypełniania KOB
4.4. System zarządzania budynkiem - BMS
4.5. Awarie i katastrofy
4.5.1. Uwagi wstępne
4.5.2. Zalania
4.5.3. Awarie systemów
4.5.4. Przerwy w dostawie mediów
4.5.5. Inne awarie
4.5.6. Katastrofa budowlana
5. Archiwizacja dokumentacji
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Sposób i miejsce przechowywania dokumentacji nieruchomości
5.3. Archiwizacja dokumentów w formie elektronicznej i wykorzystanie systemów informatycznych w procesie zarządzania
5.3.1. Uwagi wstępne
5.3.2. Oprogramowanie firmy conject AG - opis, wdrożenie i użytkowanie
5.4. Korzyści z zastosowania systemu informatycznego conject do archiwizacji dokumentów

Rozdział V. Zarządca a podwykonawcy i dostawcy mediów
1. Uwagi wstępne
2. Dobór firm podwykonawczych
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Organizacja przetargów i konkursów ofert
2.3. Kryteria wyboru
2.4. Zawieranie umów z podwykonawcami
3. Budowanie relacji z pracownikami obsługi
4. Organizacja prac remontowych i modernizacyjnych w nieruchomości
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Faza projektowania i uzgodnień
4.3. Faza doboru wykonawców
4.4. Faza wykonania i nadzór nad pracami
4.5. Odbiór wykonanych robót
5. Relacja zarządcy nieruchomości z dostawcami mediów

Rozdział VI. Różne role zarządcy nieruchomości komercyjnych
1. Uwagi wstępne
2. Rola zarządcy nieruchomości w fazie projektowania budynku
3. Rola zarządcy w procesie sprzedaży lub zakupu budynku
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Doradztwo oraz analiza sposobu zarządzania (raporty due diligence)
4. Zarządzanie spółką i aktywami właściciela
5. Zarządzanie portfelem nieruchomości
6. Rola zarządcy w kreowaniu wizerunku budynku

Rozdział VII. Zarządzanie budynkiem zielonym (green building)
1. Uwagi wstępne
2. Certyfikat LEED
3. Program BREAM
4. Certyfikat BEPAC
5. Program Green Building
6. Zarządzanie zielonymi budynkami
7. Przeprowadzenie procesu certyfikacji budynku istniejącego (BREEAM In-Use)

Załączniki
1. Umowa o zarządzanie nieruchomością (wzór)
2. Budżet kosztów operacyjnych (opex) dla budynku biurowego - wzór
3. Budżet kosztów inwestycyjnych (capex ) dla budynku biurowego - wzór
4. Umowa najmu - wzór
5. Harmonogram przejęcia budynku biurowego (po sprzedaży) - wzór
6. Lista dokumentacji budynku biurowego - wzór
7. Regulamin budynku biurowego - wzór
8. Roczny harmonogram przeglądów urządzeń i instalacji w obiekcie - wzór

Indeks rzeczowy


290 stron, Format: 14.0x22.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIAMI KOMERCYJNYMI
FORYŚ I.

- PORADNIK DLA ZARZĄDCY BUDYNKU BIUROWEGO
CHMARZYŃSKA A.

- TECZKA ZARZĄDCY NIERUCHOMOŚCI WZORY DOKUMENTÓW Z WYJAŚNIENIAMI
PRACA ZBIOROWA

- WSPÓLNOTA MIESZKANIOWA PRAKTYCZNY PORADNIK DLA ZARZĄDÓW I ZARZĄDCÓW + CD
JACHACY-BEDNAREK K. MALARECKA D.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022