wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

10 PRZYKAZAŃ PROPAGANDY


wydawnictwo: ONE PRESS, 2015, wydanie I

cena netto: 40.95 Twoja cena  38,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

10 przykazań propagandy


Propaganda nie jest dziełem szatana ani czarną magią. Jest raczej czymś w rodzaju „śmieciowego jedzenia” dla umysłu. Osoby, które ją stosują, niczym sprzedawcy hamburgerów wykorzystują fakt, że żyjemy w ciągłym pośpiechu, lubimy łatwe rozwiązania i bywamy zwyczajnie leniwi. Z wielką chęcią wyręczają nas w obowiązku myślenia... Zanim się zorientujemy, wyznajemy już pewne — nie do końca własne — poglądy i opinie.

Ta książka to miecz obosieczny. Z jednej strony pomaga zorganizować antypropagandową ochronę w życiu osobistym i zawodowym, a z drugiej — przeprowadzić skuteczny atak.

To niezwykle praktyczna lektura dla myślących osób, które nie chcą dać się złapać w sidła PR-owców.

Jeśli chcesz być świadomym konsumentem i dojrzałym użytkownikiem mediów, ta książka będzie dla Ciebie niewyczerpanym źródłem wartościowych wskazówek i przemyśleń na temat jednej z najbardziej dynamicznych sił ery informacyjnej.


Brian Anse Patrick jest profesorem na wydziale komunikacji Uniwersytetu Toledo. Wcześniej zrobił doktorat z badań nad komunikacją na Uniwersytecie Michigan. Jest autorem Rise of the Anti-Media: In-Forming America’s Concealed Weapon Carry Movement oraz The National Rifle Association and the Media: The Motivating Force of Negative Coverage. Jest też znanym amerykańskim ekspertem w dziedzinie kultury posiadania i używania broni palnej, a także specjalistą od historii i technik propagandy.


Wstęp (7)

 

  • Propaganda jako sytuacja (11)
  • Trzy fale propagandy (14)
  • Druga fala (16)
  • Trzecia fala (22)
  • Wszechobecność propagandy (23)
  • Prawda, nieprawda, propagandyści i dobro publiczne (27)

 

Rozdział 1. Przykazanie pierwsze: kontroluj przepływ informacji (33)

 

  • Propagandysta jako źródło informacji (34)
  • Eliminacja (38)
  • Biurokracja i kontrola informacji (45)
  • Formaty komunikacji (48)

 

Rozdział 2. Przykazanie drugie: mów o wartościach i przekonaniach wyznawanych przez odbiorców (53)

 

  • Badania i pomiary (62)

 

Rozdział 3. Przykazanie trzecie: ujednoznaczniaj (67)

 

  • Interpretacja znaczenia (69)
  • Definiowanie i nazywanie (76)
  • Propaganda połączona z agitacją (78)
  • Komiksy i kosmologia (81)
  • Historie i paradygmaty (85)
  • Scjentyzm i postęp (85)
  • Obraz, grafika, film i dokuganda (87)

 

Rozdział 4. Przykazanie czwarte: wykorzystaj presję grupy do kształtowania horyzontalnych przekonań i zachowań odbiorców (95)

 

  • Ustawione komisje i pseudodemokracja (107)
  • Naganiacze i kozy Judasza (110)
  • Ersatz, wikariusz i grupy wirtualne (110)

 

Rozdział 5. Przykazanie piąte: penetruj poznawczo (115)

 

  • Nowość (117)
  • Humor (120)
  • Powtarzanie i prostota (120)
  • Środki leksykalne (122)
  • Widoczność/zainteresowanie (127)
  • Techniki gnostyczne (128)

 

Rozdział 6. Przykazanie szóste: oddal propagandę od jej źródła (133)

 

  • Zespoły eksperckie, fundacje i programy badawcze (140)

 

Rozdział 7. Przykazanie siódme: dostosuj się do potrzeb i nawyków informacyjnych (143)

 

  • Grupy interesów (145)

 

Rozdział 8. Przykazanie ósme: zaspokajaj potrzeby psychologiczne, duchowe i społeczne (149)

 

  • Tożsamość, ego i władza (153)
  • Konsumpcjonizm (158)
  • Znaczenie, rutyna i rytuał (160)
  • Przynależność (162)

 

Rozdział 9. Przykazanie dziewiąte: personalizuj i dehumanizuj zgodnie z zapotrzebowaniem (165)

 

  • Personalizacja pozytywna i negatywna (166)
  • Użycie dysfemizmów i eufemizmów do personalizacji (169)
  • Biurokratyczna forma bezosobowa (171)

 

Rozdział 10. Przykazanie dziesiąte: dozuj prawdę, fakty, logikę i naukę (183)

 

  • Zabawa w konsultanta (189)
  • Subpropaganda i prepropaganda (190)
  • Biurokratyczna logika, prawda i piękno (193)
  • Zabawa w ocenianie (195)
  • Abrakadabra, magiczne myślenie i edukacja kultu cargo (196)

 

Rozdział 11. Przykazanie jedenaste: pokazuj, że postępujesz etycznie (i nie daj się złapać) (201)

 

  • Etyka zabawy w nazywanie (201)
  • Etos wszechmogącego (207)
  • Wewnętrzna kolonizacja (212)
  • Projektowanie etosu otwartości (215)

 

Dodatek A. Definicje propagandy (221)

Dodatek B. Koszmar wojny (225)

Dodatek C. Ton antyniemieckiej propagandy podczas I wojny światowej (227)

Dodatek D. Jedno jądro Hitlera i inne sukcesy propagandy (229)

Podziękowania (232)


232 strony, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2021